• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį savaitgalį Kazlų rūdos poligone surengtas pirmasis Lietuvos automobilių drago čempionato etapas, į kurį susirinko beveik 120 dalyvių. Klasėje „FWD Pro“ startavo pastaruoju metu Švedijoje gyvenantis ir tik varžyboms į Lietuvą grįžtantis marijampolietis Ernestas Stankevičius. Jis čia varžėsi legendiniu „Opel Kadett“ modeliu, kuriuo šios disciplinos varžybose dalyvauja jau daugiau nei 20 metų, vis tobulindamas savo techniką.

Praėjusį savaitgalį Kazlų rūdos poligone surengtas pirmasis Lietuvos automobilių drago čempionato etapas, į kurį susirinko beveik 120 dalyvių. Klasėje „FWD Pro“ startavo pastaruoju metu Švedijoje gyvenantis ir tik varžyboms į Lietuvą grįžtantis marijampolietis Ernestas Stankevičius. Jis čia varžėsi legendiniu „Opel Kadett“ modeliu, kuriuo šios disciplinos varžybose dalyvauja jau daugiau nei 20 metų, vis tobulindamas savo techniką.

REKLAMA

Dar 2000-aisiais metais įsigijęs „Opel Kadett“ Ernestas Stankevičius juo netrukus ėmė dalyvauti „drago“ varžybose. Kaip sako pašnekovas, jį tam įkvėpė tų laikų filmo „Greiti ir įsiutę“ mada. Atsiradus Lietuvos automobilių „drag“ čempionatui jis ėmė lenktyniauti visiškai legaliuose renginiuose ir laikui bėgant kelis kartus tapo savo klasės Lietuvos čempionu.

Iš Marijampolės kilęs, tačiau 2011-aisiais metais į Švediją dirbti ir gyventi išvykęs lenktynininkas dabar į Lietuvą grįžta tik lenktynėms. Taip įvyko ir šiemet. Parvykęs iš Skandinavijos ir pasiėmęs savo „Opel Kadett“, kurį Lietuvoje prižiūri ir aptarnauja Ernesto draugai, lenktynininkas išsiruošė į pirmąsias „drag“ varžybas Kazlų Rūdoje.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmos lenktynės kaip visuomet kelia šiek tiek nerimo. Turėjome naują variklį, daug patobulinimų. Buvo iškilę šiokių tokių techninių nesklandumų, bet viską sutvarkėme. Tos pirmosios varžybos mums buvo tarsi technikos išbandymas.

REKLAMA

Aišku, buvo galima laimėti trečią vietą, bet stojus į startą mano automobilis šiek tiek pariedėjo ir buvo užfiksuotas „False Start“, dėl to likau ketvirtas. Tačiau šiaip greičiu esu patenkintas. Nors savo asmeninio rekordo nepagerinau, bet džiaugiuosi, kad technika važiuoja. Dabar belieka startuoti ir kitose varžybose bei reguliuotis automobilio parametrus testuojant jį trasoje“, - sakė Ernestas.

Automobilį Ernestui Stankevičiui ruošia jo bičiuliai, tačiau ranką prie šio „Opel Kadett“ prideda ir pats šeimininkas. Jis Švedijoje savo automobiliui pasigamino visą kėbulo apdailą. Ji – itin lengva, pagaminta iš stiklo bei anglies pluoštų. Beje, Lietuvoje šį projektą palaiko ir „Aodes“ keturračių atstovai iš tos pačios Marijampolės – „Mototop“ kompanija.

REKLAMA
REKLAMA

Pats automobilis per eilę metų iš standartinio jau yra tapęs visiškai koviniu „drag“ bolidu. Po variklio gaubtu sumontuotas „Calibra“ modelio variklis, generuojantis išties solidžius skaičius. Tiesa, kol kas komanda galingumą šiek tiek sumažinusi, nors esant reikalui jį lengvai galima pakelti keliais šimtais arklio galių.

„Kadangi motoras naujai perrinktas, tai šioms varžyboms galią šiek tiek prisukome ir važiavau su kokiais 550 arklio galių. Tačiau ant stendo esame atsukę ir 700 arklio galių. Dabar įmanoma pasiekti ir daugiau nei 800 arklio galių, bet startuoti pirmose varžybose po variklio perrinkimo su tokiais skaičiais dar šiek tiek bijojome. Variklis čia „Calibra“ modelio, bet iš originalo likęs tik blokas ir galva. Daugiau visi kiti komponentai yra sportinės dalys iš kaltinio metalo. Originalo ten mažai kas likę“, - kalbėjo „drag“ lenktynininkas.

Kaip sako Ernestas Stankevičius, į Lietuvą šiemet jis ketina grįžti dar keliems sezono etapams, kuriuose jau sieks išmėginti kur kas galingesnę savo automobilio programą ir mėgins įrodyti, kad „Opel Kadett“ legenda – vis dar gyva ir konkurencinga.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų