Švedijos mieste Ystade atidaromoje parodoje "3+3-jaunas trijų šalių menas" greta kolegių iš Danijos ir Vokietijos savo kūrybą pristatys ir lietuvių menininkė Severija Inčirauskaitė-Kriaunevičienė.
Šeštadienį Ystado meno muziejuje atidaromoje parodoje tekstilininkė S.Inčirauskaitė-Kriaunevičienė eksponuoja pastaraisiais metais sukurtus darbus "Gyvenimas yra gražus", "Tradiciniai pietūs", "Snieguolės", bei keletą visiškai naujų, Lietuvoje dar niekada nerodytų tekstilės objektų - "Rokoko 2", "Mamos kotletas" ir kt., pranešė Kultūros ministerija.
"Gėriuosi tuo, kas daugumai atrodo tik nereikšmingos detalės. Paprastas žmogus bei kasdieniai jo gyvenimo fragmentai mano darbuose įgauna išskirtinai svarbią reikšmę, tuo tarpu pripažinti grožio etalonai man yra mažiau svarbūs. Banalus grožio supratimas, utilitarūs daiktai - tai mane dominantys bei kūrybą inspiruojantys objektai. Todėl savo darbuose naudoju populiariosios, dažnai kičine vadinamos, kultūros fragmentus", - apie savo kūrybą kalba menininkė.
Anot S.Inčirauskaitės-Kriaunevičienės, pasirinkdama kičinius populiariosios kultūros elementus, bei versdama juos estetizuotais tekstilės objektais, ji verčia abejoti tradicine meno hierarchija tarp to, ką įprasta vadinti "aukštuoju, elitiniu" ir mažiau vertingu menu. Taip kičinės populiariosios kultūros detalės nebetenka aiškaus negatyvaus turinio.
Kasmetpo 3 jaunus menininkus iš skirtingų Baltijos jūros regiono šalių pristatančiame projekte "3+3-jaunas trijų šalių menas" šiais metais taip pat dalyvauja fotomenininkė Kristina Elisabeth Steinbock iš Danijos ir grafikė Christin Wilcken iš Vokeitijos.
Kūrėjos pristato juos asmeniškai dominančias problemas, kurias atskleidžia naudodami individualią meninę kalbą. Nors menininkių vizuali meninė išraiška gana skirtinga, pasirodo, jog autores inspiruoja gana panašios temos - kasdienio gyvenimo, buities, populiariosios kultūros elementai. Todėl šios menininkės iš skirtingų šalių ateityje tikisi įgyvendinti ir bendrus projektus.
Parodą inicijavo Vokietijos meno namai "Kunstlerhaus Lukas", tad ji šį pavasarį du mėnesius buvo eksponuota Arenšopo mieste Vokietijoje. Gerokai papildyta naujais darbais, ji atkeliavo į Švediją.