9000-ių metrų aukštyje pilotai variklius palieka dirbti tuščiąja eiga ir pradeda sklęsti lėktuvą „Arlanda“ oro uosto link. Taip Švedijos aviacijoje įgyvendinamas aplinką tausojantis „žaliasis nusileidimas“.
Mažindamas variklių apsukas, lakūnas Henrikas Ekstrandas, kompanijai „Novair“, kurioje ir dirba, sutaupo bemaž 300 litrų degalų. Tai ne tik mažina skrydžio kaštus, bet ir ne taip teršia aplinką.
Jo skrydis – dalis naujos iniciatyvos, kurios metu siekiama derinti sklendimą tuščiąja eiga su išlenktos trajektorijos leidimusi, kuris taupo lėktuvo tupdymo atstumą ir laiką.
Švedijos oro bendrovės yra pirmosios, išbandžiusios tokį aplinką tausojantį leidimąsi. Jos aktyviai agituoja kitas kompanijas pasekti jų pavyzdžiu.
Pranešama, jog žaliąją iniciatyvą pareiškė norinčios išbandyti 17 kompanijų, tokių kaip „Air France“, „Nav Portugal“, „TAP Portugal“, „Icelandair“, „Iberia“.
Pasaulinė aviacija yra atsakinga už 2% žemės anglies dvideginio emisijų.