„Organizaciją keistis skatino kintanti situacija darbo rinkoje, vykstantys migracijos ir imigracijos pokyčiai, naujos Lietuvos darbo biržos ir teritorinių darbo biržų veiklos funkcijos, augantys veiklos valdymo iššūkiai, taip pat klientų lūkesčiai, viešoji nuomonė bei Europos Komisijos ekspertų rekomendacijos.
Per pastaruosius metus buvo būtina peržiūrėti įstaigos valdymo, funkcijų ir klientų aptarnavimo procesus ir išsigryninti prioritetines sritis – atsirado naujos į klientų poreikius orientuotos paslaugos, klientų aptarnavimo strategijos ir metodikos, sustiprinta socialinė partnerystė“, – teigia Užimtumo tarnybos direktorė Ligita Valalytė.
Didesnis klientus aptarnaujančių konsultantų skaičius leis sumažinti vienam darbuotojui tenkantį darbo su klientais krūvį iki 30 proc. ir teikti individualesnes paslaugas: atskiriamos paslaugos darbo ieškantiems asmenims ir verslui, atsiranda karjeros konsultantai ir specialistai, dirbantys tik su tam tikromis klientų tikslinėmis grupėmis (pavyzdžiui, jaunimu, neįgaliaisiais, į atsargą išleistais kariais ir pareigūnais).
Plečiamas paslaugų paketas: siekiant vykdyti nedarbo prevenciją teikiamos paslaugos dirbantiesiems, kuriamos naujos užimtumo rėmimo priemonės, padedančios greičiau ir lengviau prisitaikyti prie darbo rinkos poreikių ir užtikrinančios galimybę mokytis visą gyvenimą.
Siekiama, kad Užimtumo tarnyboje apsilankęs klientas iš karto gautų jam reikalingą paslaugą, integravimo į darbo rinką procesai būtų orientuoti į greitą ir tvarų įdarbinimą, darbo rinkos analizę. Jau pirmojo vizito metu išsiaiškinama konkreti žmogaus situacija, jo įsidarbinimo galimybės ir lūkesčiai – nustatomas registracijos tikslas (pavyzdžiui, įsidarbinti, mokytis, persikvalifikuoti, kurti verslą), numatomos pagrindinės įsidarbinimo kliūtys (kvalifikacijos neturėjimas, nepaklausi profesija, nepakankama darbo patirtis, mobilumo problemos, sveikatos apribojimai ir kt.).
Atsižvelgiant į žmogaus įsidarbinimo galimybes ir lūkesčius, teikiamos aktualios konsultacijos ir reaguojant į situaciją darbo rinkoje ieškomas tvariausias užimtumo sprendimas.
Taip pat siekiant didinti paslaugų prieinamumą ir užtikrinti jų kokybę, stiprinamos klientų aptarnavimo telefonu ir elektroninių paslaugų sritys. Šalies gyventojai, paskambinę trumpuoju informaciniu numeriu 1883, gali greičiau ir paprasčiau sužinoti rūpimą informaciją darbo rinkos klausimais. Norintys užsiregistruoti Užimtumo tarnyboje, tą gali bet kuriuo metu padaryti internetu pasirinkdami jiems patogiausią apsilankymo laiką.
Įvykdyta reorganizacija apima ne tik struktūrinius, su klientų aptarnavimu susijusius pokyčius, bet ir organizacijos vardo bei identiteto keitimą. Naujas organizacijos pavadinimas nusako platesnę organizacijos veiklą – teikiamos ne tik konsultavimo ir tarpininkavimo įdarbinant, bet ir užimtumo rėmimo paslaugos, orientuojamasi į žmogaus užimtumą ir tobulėjimą.
„Šiandien vis daugiau dėmesio skiriama darbo ieškančių asmenų užimtumo galimybių didinimui, padėties darbo rinkoje stebėsenai, vertinimui ir prognozavimui, todėl siekiame tapti atpažįstama kaip karjeros konsultavimo ir kompetencijų formavimo institucija. Užimtumo tarnybos vardas padeda skleisti žinią, kad į mus besikreipusiam žmogui patariame užimtumo klausimais, padedame įgyti reikiamų profesinių įgūdžių ir sėkmingai integruotis į darbo rinką“, – akcentuoja L. Valalytė.
Užimtumo tarnybos logotipe vaizduojamas dviejų žmonių – Užimtumo tarnybos konsultanto ir kliento – rankos paspaudimas, kuris atspindi abipusį supratimą ir ryšį, panaikina ribą tarp žmogaus ir organizacijos. Linijine grafika kuriamas solidumo, patikimumo jausmas, neužpildytu simboliu – lengvumo, profesionalumo įspūdis, pasirinkta šviesi ir šiuolaikiška spalvinė paletė.
Užimtumo tarnybą sudaro 7 departamentai – Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio klientų aptarnavimo departamentai, taip pat Darbo rinkos ir užimtumo politikos įgyvendinimo departamentas bei Finansų, teisės ir pirkimų departamentas. Paslaugos darbo ieškantiems asmenims ir darbdaviams prieinamos visoje Lietuvoje.
Papildoma informacija apie įstaigos reorganizaciją:
Optimizuotos įstaigų bendrosios viešojo administravimo funkcijos, tokios kaip finansai, personalo, turto valdymas, viešieji pirkimai, IT priežiūra, perpus sumažintos vadovaujančių ir administracines funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius. Nuosekliai įgyvendinant Darbo biržos sistemos reorganizavimą, peržiūrint procesus ir funkcijas, visos sistemos etatų skaičius sumažintas 10 proc. – nuo 1434 iki 1290 pareigybių.
Vadovaujančių darbuotojų skaičius sumažintas 54 proc., dirbančių su klientais skaičius didesnis 9 proc. Dalis centrinio administracijos padalinio funkcijų perkeliamos į regionus – 126 darbuotojai nuotoliniu būdu vykdys bendrąsias viešojo administravimo funkcijas. Valdomas turtas sumažintas 13 proc.