Lietuvos ir Lenkijos pasienio regionų savivaldybių, vaivadijų vadovai, geležinkelio, verslo organizacijų atstovai kreipėsi į abiejų šalių Vyriausybes, prašydami sudaryti bendras ekspertų grupes tarptautinio geležinkelio koridoriaus “Rail Baltica” plėtros nuostatoms įgyvendinti.
Marijampolėje veikianti verslininkų iniciatyvinė grupė kartu su Lenkijos ir Lietuvos ūkio rūmais bei Marijampolės apskrities administracija, Lenkijos institucijų atstovais bando išjudinti iki šiol įstrigusį “Rail Baltica” rekonstrukcijos projektą.
Vienintelė Taliną, Rygą, Vilnių, Kauną bei Varšuvą jungianti geležinkelio linija, verslininkų nuomone, turi geras perspektyvas gabenant tranzitinius krovinius. Jau dabar Lenkijos ir kitų valstybių keliai sunkiai beatlaiko vis gausėjančius automobiliais gabenamų krovinių srautus. Pavyzdžiui, Lenkijos link pervežta apie 9 mln. tonų krovinių, kurių trečdalį sudarė tranzitiniai.
Beje, Lietuvoje jau sudaryta specialistų grupė, kuri šiuo metu rengia konkrečius pasiūlymus dėl europietiškos vėžės geležinkelio tiesimo nuo pasienio iki Kauno.
Pasak Marijampolės apskrities viršininko Albino Mitrulevičiaus toks projektas šiam regionui labai svarbus ne tik dėl to, kad per jį eis naujas geležinkelis, bet ir skatins Suvalkijoje verslus, pritrauks naujas investicijas.
A. Mitrulevičius “Eltai” sakė, kad drauge su Vokietijos, Lenkijos specialistais atlikti darbai leidžia manyti, jog europietiškos vėžės geležinkelis bus tiesiamas pro Marijampolę, taip pat čia bus pastatyta krovinių perkrovimo stotis bei terminalas.
ELTA