• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Marijampolės savivaldybės politikai susigriebė pertvarkyti vietinio ir reguliaraus keleivinio transporto sistemą. Dėl neracionalių maršrutų patiriami vieni nuostoliai, už kuriuos savivaldybė neįstengia sumokėti. Vietinio transporto spragas atskleidė savivaldybės užsakymu atlikti vietinio reguliaraus susisiekimo keleivinio transporto sistemos tyrimai, rašo „Respublika“.



Autobusais nėra kas važiuoja

Marijampolės savivaldybės politikai susigriebė pertvarkyti vietinio ir reguliaraus keleivinio transporto sistemą. Dėl neracionalių maršrutų patiriami vieni nuostoliai, už kuriuos savivaldybė neįstengia sumokėti. Vietinio transporto spragas atskleidė savivaldybės užsakymu atlikti vietinio reguliaraus susisiekimo keleivinio transporto sistemos tyrimai, rašo „Respublika“.



Autobusais nėra kas važiuoja

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šį rudenį Marijampolės savivaldybės administracijos užsakymu Vilniaus Gedimino technikos universiteto mokslininkai išanalizavo savivaldybės bei privataus Marijampolės savivaldybės vietinio (miesto ir priemiesčio) keleivinio transporto maršrutus. Mieste tirta 8 autobusų, 13 maršrutinių taksi ir 14 priemiestinių autobusų maršrutai. Nustatyta, kad maršrutiniai taksi per parą vidutiniškai perveža 2704 keleivius, miesto autobusai - 1605 keleivius, o priemiestiniai autobusai - 1551 keleivį, o tai sudaro tik 12 proc. visų savivaldybės gyventojų.

REKLAMA

Išanalizavę surinktus duomenis tyrimo autoriai padarė išvadą, kad keleivinio transporto maršrutai gyventojams nepatogūs, atstumai tarp daugelio maršrutų per trumpi. Tyrimo autoriai galėjo pagirti tik autobusų laukimo stoteles, kurios yra sutvarkytos ir išvaizdžios.

Pasak mokslininkų, Marijampolės viešojo transporto maršrutai yra neracionalūs, autobusai neatitinka keleivių poreikių. Specialistai siūlo sudaryti 5 pagrindinius maršrutus ir juos papildyti priemiestiniais maršrutais Kauno, Vilkaviškio, Kalvarijos, Krosnos, Prienų kryptimis.  Vežėjus, ketinančius dirbti Marijampolės miesto ir priemiesčio keleivinio transporto srityje, siūlyta samdyti rengiant viešus konkursus.

REKLAMA
REKLAMA

Marijampolės savivaldybės taryba turės apsispręsti, kurie maršrutai yra būtini gyventojams ir kurių išlaidas vežėjams padengs. Mokslininkai taip pat siūlo suburti viešąjį keleivinį transportą kontroliuojančią specialistų grupę. Autobusų parkas bus priverstas keisti didelius neekonomiškus autobusus į mažesnius, o privatiems vežėjams teks savo grynai komercinius poreikius derinti prie keleivių pageidavimų.



Gardžiausi kąsniai - privatininkams

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Marijampolės savivaldybė per vienuolika šių metų mėnesių UAB „Marijampolės autobusų parkas“ už važiavimo lengvatas turinčių keleivių vežiojimą ir visuomenei būtinus maršrutus šiemet prasiskolino per pusę milijono litų. „Taip atsitiko dėl to, kad miesto ir priemiesčio maršrutai jau aštuonerius metus išliko tokie patys, per tą laiką prisiteigė daugybė privačių vežėjų, o jie važiuoja ten, kur apsimoka. Autobusų parko akcijų valdytoja yra savivaldybė, todėl galvoja, kad galima nemokėti, o privatininkai to tikrai netoleruotų“, - piktinosi UAB „Marijampolės autobusų parkas“ direktorius Algimantas Štaras.

Marijampolės savivaldybėje vietiniais maršrutais keleivius vežioja devynios privačios bendrovės ir UAB „Marijampolės autobusų parkas“, kurio visas akcijas valdo savivaldybė.



Dalia Byčienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų