• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė, kuri teigė buvusi nustebinta Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) priėmimo skyriaus darbuotojų žodžių, kad įstaigai būtinas popierinis siuntimas. „Iš kur jį gauti, jei jis yra išrašytas elektroninėje sistemoje, popierinių dabar neišduoda, o pagalbos reikia čia ir dabar?“ – stebėjosi ji.

Į portalą tv3.lt kreipėsi vilnietė, kuri teigė buvusi nustebinta Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės (RVUL) priėmimo skyriaus darbuotojų žodžių, kad įstaigai būtinas popierinis siuntimas. „Iš kur jį gauti, jei jis yra išrašytas elektroninėje sistemoje, popierinių dabar neišduoda, o pagalbos reikia čia ir dabar?“ – stebėjosi ji.

REKLAMA

Elena (vardas ir pavardė redakcijai žinoma, – aut. past.) pasakojo, kad šeštadienį teko skubiai kreiptis į gydytoją, nes, panašu, kad po kažkokio vabzdžio įkandimo atsirado nemaža ir skausminga žaizda. 

„Šeimos gydytoja, budinti savaitgaliais, išrašė siuntimą vykti pas chirurgą ir apsilankyti priėmimo skyriuje. Taip ir padariau, nutariau vykti į Lazdynų RVUL ligoninę. Paskambinau paklausti, ar mane priims, ar ne, nes vis tik Covid-19 pakeitė įprastą darbą. 

Ir ką jūs manote: RVUL sako, mums reikia popierinio siuntimo, nes mes nematome siuntimų e.sveikatoje. Šeimos gydytojas dėl Covid-19 konsultuoja nuotoliniu būdu ir išrašo tik elektroninius siuntimus. Skambinu gydytojai, klausiu, tai ką daryti?“ – pasakojo moteris.

REKLAMA
REKLAMA

Jei telefonas tik mygtukinis?

Šeimos gydytoja patarė jai pačiai prisijungti prie e.sveikatos, kur galės matyti siuntimą. 

„Tai taip ir darau, važiuoju į ligoninę, prie e.sveikatos prisijungiu per e.banką ir rodau siuntimą telefone. Bet, palaukite, galvoju, o jei aš turėčiau mygtukinį telefoną? O jei apskritai neturėčiau e.banko, kaip tada? Tada veikiausiai tektų susimokėti už paslaugas“, – svarstė Rasa.

REKLAMA

Moteris stebėjosi, ar gali  taip būti, kad ligoninė neturi priėjimo prie e.sveikatos.

„Klausiu registratūroje, man atsako – nežinome, gal vieną dieną padarys. Na taip, galvoju, įdomiai. Noriu pabrėžti, kad visa kita ligoninėje buvo gerai, profesionaliai ir operatyviai padėjo, puikios slaugytojos ir gydytojos. Laimei, kad technologinę dalį turėjau pati“, – sakė vilnietė.

Ligoninė: tai nėra priežastis nepriimti paciento

Paprašyta pakomentuoti situaciją, RVUL atstovė gi tikino, kad įstaiga tikrai yra prijungta prie bendros e.sistemos.

REKLAMA
REKLAMA

„Norime užtikrinti, kad mūsų ligoninė tikrai turi priėjimą prie Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos (ESPBI), nes tai yra kasdienė visų gydytojų naudojama darbo priemonė.

Šią sistemą taip pat naudoja ir mūsų ligoninės Konsultacijų centro registratūros darbuotojai, nes būtent planinėms ambulatorinėms konsultacijoms ar planiniam hospitalizavimui ir yra išrašoma daugiausia elektroninių siuntimų”, – informavo ligoninės atstovė Asta Bagdonavičienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kartu ji pabrėžė, kad Skubios pagalbos priėmimo skyrius yra orientuotas į būtinosios pagalbos teikimą, kuriam neprivalomas gydytojo siuntimas. 

„Šiame skyriuje dirbančių registratorių funkcija yra surinkti pirminę informaciją apie paciento kreipimosi priežastį, o tik vėliau, po paciento apžiūros, paslaugą suteikiantis gydytojas sprendžia, ar ji atitinka būtinosios pagalbos kategoriją, tikrina, ar yra siuntimas ir pan.

Reikėtų pabrėžti, kad siuntimo turėjimas tik elektroniniu, o ne popieriniu formatu negali būti priežastis nepriimti paciento. Registratūroje tik užvedama paciento kortelė, o toliau visą medicininę dokumentaciją tvarko pacientą apžiūrintis gydytojas, kuris turi visus reikiamus prisijungimus prie informacinių sistemų”, – teigiama portalui atsiųstame atsakyme.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų