Planuojant 2011-ųjų metų biudžetą visose valdžios institucijose netyla diskusijos apie būsimus pokyčius. Spalio 29 d. švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius ministerijos susitiko su Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos vadovais, kurie ministrui pateikė daugybę klausimų apie mokinio krepšelio metodiką ir būtinus jos pakeitimus bei švietimo sektoriaus finansavimą 2011-aisiais.
Profsąjungų vadovai ministrui pažėrė nemažai priekaištų dėl to, kad pernai metais nuo pedagogų atlyginimų, išmokų kvalifikacijos kėlimui, vadovėliams ir kitam inventoriui skirtų lėšų buvo sutaupyti 58 mln. litų, kurie planuojamame biudžete iš viso bus atimti iš švietimo įstaigų.
Ministras apie profesinių sąjungų argumentus sakė: „Beveik dvidešimčia tūkstančių sumažėjęs vaikų skaičius nulėmė ir 88 mln. mažėjimą finansavimui, nes sumažėjus vaikų skaičiui, sumažėjo ir krepšelių skaičius. 40 mln., kas sudaro dalį minėtų lėšų, bus skirta profesiniam mokymui. Sunkmečiu svarbu lėšas panaudoti kuo efektyviau, išėjimo iš krizės kontekste, švietimas yra finansuojamas pakankamai gerai, lyginant su kitomis visuomenės grupėmis. Džiaugiuosi, kad, kaip ministras, sugebėjau apginti darbuotojų interesus“.
Profesinių sąjungų vadovai ministerijos sprendimą neskirti šių pinigų su švietimu susijusioms problemomis spręsti vertina labai kritiškai. „Ministras buvo teisus dėl to, kad mokinių skaičiui mažėjant buvo sutaupyti 58 mln., nors, mūsų skaičiavimais, ši suma galėtų siekti apie 70 mln. Šių pinigų atėmimas iš švietimui skirto biudžeto yra netoliaregiškas sprendimas, nes švietimo sistemoje yra daug problemų, viena jų – darbo užmokestis. Kalbama ne apie didesnį mokytojų uždarbį, o apie tai, kad skiriamų lėšų nepakanka darbo užmokesčio fondams. Ministerijos atstovų pasakymai, kad problemos kyla dėl nesutvarkyto mokyklų tinklo, yra nepagrįsti, nes, pavyzdžiui, Klaipėdoje, kur šis tinklas yra sutvarkytas, kyla tokių pat problemų“, – sakė LŠDPS pirmininko pavaduotojas Žemaitijos regiono pirmininkas Eugenijus Jesinas.
Susitikimo metu buvo aptarta ir daugiau su švietimo sistemos funkcionavimu susijusių klausimų bei tartasi dėl tolesnio ministerijos ir profesinių sąjungų bendradarbiavimo.