Sumažinti poveikį klimatui darančių sunkiasvorio komercinio transporto išskiriamo anglies dvideginiokiekį – tai iššūkis, tenkantis politikams, transporto paslaugų užsakovams, krovinių gabenimo bendrovėms bei sunkvežimių gamintojams. 2017 m. gegužę ES pristatė reglamentą, kuriame reikalaujama nuo 2019 m. deklaruoti sunkiasvorių transporto priemonių išskiriamo anglies dvideginio duomenis, taip siekiant sumažinti anglies dvideginio emisijos apimtis.
„Daug mūsų klientų, o taip pat ir jų klientų jau šiandien skiria daug pastangų siekdami sumažinti transporto verslo poveikį aplinkai. Šis reglamentas paskatins užtikrinti kaip galima mažesnes emisijas, todėl mes aiškiai matome galimybes didinti LNG rinkos dalį. Mūsų vizija – „Volvo“ sunkvežimiai, visiškai neišskiriantys emisijos į aplinką, tačiau tai pasiekti bus galima įgyvendinus ne vieną, bet lygiagrečiai plėtojant kelis sprendimus“, – sako „Volvo Trucks“ aplinkos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.
Gamtinės dujos yra iškastinis kuras, tačiau, palyginti su dyzelinu, jos pasižymi net 20 proc. mažesne anglies dvideginio emisija. Vietoje jų panaudojus biodujas, poveikį klimatui būtų galima sumažinti iki nulio.
Naudojant suskystintą metaną (LNG – suskystintos gamtinės dujos), sunkvežimis gali vežtis didesnį kiekį degalų, o tai, vykdant tolimųjų gabenimų užduotis, suteikia galimybę nuvažiuoti didesnį atstumą. Tiek gamtines dujas, tiek biodujas daugiausiai sudarantis metanas yra šiltnamio efektą sukeliančios dujos, todėl itin svarbu sumažinti dujų nuotėkio gabenant, pasipildant degalais ir eksploatuojant transporto priemonę riziką.
Nors biodujos kol kas gaminamos tik ribotais kiekiais, vertinant globaliai, jų ilgalaikio prieinamumo galimybės yra puikios, o tai, kartu su konkurencinga kaina, yra svarbi sąlyga planuojant plataus masto plėtrą. Daugelyje Europos šalių gamtinės dujos kainuoja pigiau už dyzeliną, todėl plėtojant LNG infrastruktūros plėtros strategiją, derinant Europos Komisijos ir valstybių narių veiksmų paketus, galima užtikrinti ilgalaikį energijos tiekimą visoje Europoje.
„Viskas, kas paminėta anksčiau, suskystintas dujas daro plačiai rinkoje prieinama, klimatą tausojančia alternatyva tolimųjų ir regioninių gabenimų sunkiasvoriam transportui. Dabar reikia dujomis varomų sunkvežimių, galinčių konkuruoti su dyzelinu našumo ir degalų sąnaudų srityse, bei tolimesnės LNG infrastruktūros plėtros. Abiem atvejais jau pasiekta didelė pažanga“, – sako Larsas Mårtenssonas.