Pasak ministerijos, spalio pabaigoje, kai „Sodroje“ bus tikslūs visų mokytojų atlyginimų duomenys, bus matomas aiškesnis vaizdas, kaip pasiskirsto mokytojų darbo krūvis ir kaip kito atlyginimas, palyginti su pernai. Rengdamasi etatinio įdiegimui ministerija konstatavo, kad tik 5 proc. mokytojų turėjo visą darbo krūvį, o 30 proc. mokytojų darbo krūvis buvo labai mažas. Po poros savaičių bus matyti, kokia situacija, kaip dabar pasiskirsto darbo krūvis.
Jau dabar aišku, kad mokykloje išskaidžius mokinius į daugiau klasių, nei tai mokyklai yra apskaičiuota, gali stigti pinigų. Klasių komplektus mokykloms tvirtina savivaldybės. Nors nėra jokios būtinybės, kai kurios savivaldybės netgi miestų gimnazijoms yra patvirtinusios daugiau klasių, negu numatyta. Pvz., Alytaus, Elektrėnų, Jonavos, Kauno, Švenčionių, Radviliškio, Rokiškio, Tauragės, Trakų, Varėnos, Visagino, Zarasų, Vilniaus savivaldybėse yra po keletą mokyklų, kurios suformavo daugiau klasių komplektų, negu kad joms buvo paskaičiuota pinigų. Pvz., Visagino „Atgimimo“ gimnazijoje dabartinis mokinių skaičius leistų formuoti 9 klases, o yra 13. Vilniaus V. Sirokomlės gimnazijoje per daug trimis klasių komplektais.
„Kuo klasių komplektų suformuojama daugiau, negu numatyta sąlyginių komplektų, tuo savivaldybei didesnis iššūkis išspręsti finansinius netolygumus, nes pagal šiuos duomenis skiriamos ir valstybės lėšos. Kai kuriose savivaldybėse skirtumas tarp numatytų sąlyginių klasių komplektų ir realiai suformuotų nuo rugsėjo siekia apie 20 proc. ir netgi daugiau“, – sako ŠMM ministrė.
Kai kur pastebėtas ir atvirkštinis procesas: kai kuriose mokyklose, kurioms pagal mokinių skaičių klases reikėjo skirti, jų sukomplektuota mažiau. Tokiu atveju mokyklai lieka daugiau pinigų, bet mokiniai priversti mokytis perpildytose klasėse, didėja ir mokytojų darbo krūvis, prastėja darbo sąlygos. 1–4 klasėse vienoje klasėje leidžiama ugdyti 24 mokinius, o 5–12 klasėse – po 30 mokinių. Prasidėjus mokslo metams, perkomplektuoti klases jau būtų per daug sudėtinga, tačiau kitąmet ministerija kartu su savivaldybėmis, mokyklomis kartu ieškos geriausių sprendimo būdų.
ŠMM teigia, kad toms mokykloms, kuriose dirba daug aukštą kvalifikacinę kategoriją ir didelį darbo stažą turinčių pedagogų taip pat kyla iššūkių. Jiems yra taikomi aukštesni atlyginimų koeficientai ir dėl to gali būti juntamas lėšų trūkumas. Tokioms situacijoms spręsti, pasak ŠMM, ir yra formuojama savivaldybių perskirstomoji dalis, kuriai prieš savaitę buvo skirta papildomi 10,5 mln. eurų.