Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Autobusas „ZIL-118" buvo sukurtas 1961 metais Lichačiovo automobilių gamykloje. Tai prabangus autobusas, skirtas vežioti itin aukšto rango SSRS valdžios organus. Autobusas buvo kuriamas laisvu laiku, nuo automobilių ir sunkvežimių gamybos. Pagrindiniai dizaineriai buvo Erikas Sabo ir Aleksandras Olštanetskis ,už interjero sukūrimą buvo paskirta atsakinga Tatjana Kiselėva. „ZIL-118" buvo tokios pat paskirties kaip ir limuzinai „ZIL-111". O jų varikliai buvo pasiskolinti iš „ZIL-130 arba „ZIL-375". Šis limuzinas autobusas buvo aukštos klasės prabangi transporto priemonė, kurios kaina taip pat buvo solidi.
Keleivių komfortui užtikrinti buvo sukurtos patogios sėdynės, individualus apšvietimas, radijas su keturiais garsiakalbiais, peleninės, drabužių kabykla, šildymo ir ventiliavimo sistemos. O kai kurios mašinos turėjo ir slenkantį stoglangį. Geresnei šilumos ir garso izoliacijai užtikrinti buvo išpurkštos poliuretano putos visose kėbulo ertmėse. 1967 metais tarptautinėje autobusų savaitėje Nicoje, Prancūzijoje šis „ZIL'as" Junost (jaunystė) laimėjo 12 prizų. Tarp kurių net pačio Prancūzijos prezidento įsteigtas apdovanojimas.
Bet „ZIL-118" nebuvo masinės gamybos transporto priemonė, tuometinė vyriausybė rado lėšų tik keletui autobusų per metus sukurti. Nuo 1961 iki 1967 metų buvo pagaminta tik 20 vienetų pirmos kartos „ZIL Junost" autobusų. 1971 metais buvo pristatyta antros kartos „Jaunystė", kuri turėjo atnaujintą eksterjerą. Interjero, durų, langų ir pačios autobuso bazės išdėstymas liko toks pat, kaip ir pirmos kartos autobuso. Bet kėbulas, apšvietimas ir langai jau buvo kitokios formos. Atnaujintas modelis naudojo naujojo limuzino „ZIL-114" bazę, o po 1975 metų atsirado dar vienas atnaujinimas. Nauja 3 pavarų automatinė dėžė, vietoj senosios dviejų pavarų.
1974 metais gamyklą užplūdo krūvos individualių autobusų užsakymų. 70-aisiais - 80-aisiais autobusais dirbo transporto priemonėmis svarbiems turistams, krašto apsaugos ministerijos ir įvairių vyriausybės organizacijos narių darbuotojams. O vienas senojo modelio ir vienas naujojo modelio „ZIL 118" buvo specialiai pagaminti kaip greitosios medicininės pagalbos automobiliai. Kurie tarnavo sveikatos apsaugos ministerijai. Kai kurie „Junost" autobusai vežiodavo specialią KGB darbuotojų įrangą, o kiti buvo naudojami televizijos. Einant metams būdavo sukurti įvairūs šio autobuso modeliai. Kurie dokumentuose įvardinami kaip „ZIL 118K" arba „ZIL 119". Oficialiai 118 modelį 1991 metais pakeitė „ZIL-3207". O prabangių 118 modelio autobusų gamyba galutinai sustojo 1994 metais. Kur paskutiniai pagaminti modeliai dar ilgus metus praleido gamyklos garaže.
„ZIL 118 Junost" 1962-67 metų modelis, pagaminta 18 vienetų.
„ZIL 118A Junost" '1965 metų, pagaminti 2 vienetai.
„ZIL 118K Junost" 1970-94 metų modelis.
„ZIL 118KA" 1978 metų modelis, pagaminti 2 vienetai.
„ZIL 118K" 1982 metų Maskvos kriminalinės policijos autobusas, pagamintas tik vienas.
„ZIL 3207 Junost" 1990-98 metų modelis.
„ZIL 32071 Junost" 1994-98 metų modelis
O šis autobusas ko gero vienas paskutiniųjų gatvėmis riedančių modelių.
Autobusas „ZIL-118" buvo sukurtas 1961 metais Lichačiovo automobilių gamykloje. Tai prabangus autobusas, skirtas vežioti itin aukšto rango SSRS valdžios organus. Autobusas buvo kuriamas laisvu laiku, nuo automobilių ir sunkvežimių gamybos. Pagrindiniai dizaineriai buvo Erikas Sabo ir Aleksandras Olštanetskis ,už interjero sukūrimą buvo paskirta atsakinga Tatjana Kiselėva. „ZIL-118" buvo tokios pat paskirties kaip ir limuzinai „ZIL-111". O jų varikliai buvo pasiskolinti iš „ZIL-130 arba „ZIL-375". Šis limuzinas autobusas buvo aukštos klasės prabangi transporto priemonė, kurios kaina taip pat buvo solidi.
Keleivių komfortui užtikrinti buvo sukurtos patogios sėdynės, individualus apšvietimas, radijas su keturiais garsiakalbiais, peleninės, drabužių kabykla, šildymo ir ventiliavimo sistemos. O kai kurios mašinos turėjo ir slenkantį stoglangį. Geresnei šilumos ir garso izoliacijai užtikrinti buvo išpurkštos poliuretano putos visose kėbulo ertmėse. 1967 metais tarptautinėje autobusų savaitėje Nicoje, Prancūzijoje šis „ZIL'as" Junost (jaunystė) laimėjo 12 prizų. Tarp kurių net pačio Prancūzijos prezidento įsteigtas apdovanojimas.
Bet „ZIL-118" nebuvo masinės gamybos transporto priemonė, tuometinė vyriausybė rado lėšų tik keletui autobusų per metus sukurti. Nuo 1961 iki 1967 metų buvo pagaminta tik 20 vienetų pirmos kartos „ZIL Junost" autobusų. 1971 metais buvo pristatyta antros kartos „Jaunystė", kuri turėjo atnaujintą eksterjerą. Interjero, durų, langų ir pačios autobuso bazės išdėstymas liko toks pat, kaip ir pirmos kartos autobuso. Bet kėbulas, apšvietimas ir langai jau buvo kitokios formos. Atnaujintas modelis naudojo naujojo limuzino „ZIL-114" bazę, o po 1975 metų atsirado dar vienas atnaujinimas. Nauja 3 pavarų automatinė dėžė, vietoj senosios dviejų pavarų.
1974 metais gamyklą užplūdo krūvos individualių autobusų užsakymų. 70-aisiais - 80-aisiais autobusais dirbo transporto priemonėmis svarbiems turistams, krašto apsaugos ministerijos ir įvairių vyriausybės organizacijos narių darbuotojams. O vienas senojo modelio ir vienas naujojo modelio „ZIL 118" buvo specialiai pagaminti kaip greitosios medicininės pagalbos automobiliai. Kurie tarnavo sveikatos apsaugos ministerijai. Kai kurie „Junost" autobusai vežiodavo specialią KGB darbuotojų įrangą, o kiti buvo naudojami televizijos. Einant metams būdavo sukurti įvairūs šio autobuso modeliai. Kurie dokumentuose įvardinami kaip „ZIL 118K" arba „ZIL 119". Oficialiai 118 modelį 1991 metais pakeitė „ZIL-3207". O prabangių 118 modelio autobusų gamyba galutinai sustojo 1994 metais. Kur paskutiniai pagaminti modeliai dar ilgus metus praleido gamyklos garaže.
„ZIL 118 Junost" 1962-67 metų modelis, pagaminta 18 vienetų.
„ZIL 118A Junost" '1965 metų, pagaminti 2 vienetai.
„ZIL 118K Junost" 1970-94 metų modelis.
„ZIL 118KA" 1978 metų modelis, pagaminti 2 vienetai.
„ZIL 118K" 1982 metų Maskvos kriminalinės policijos autobusas, pagamintas tik vienas.
„ZIL 3207 Junost" 1990-98 metų modelis.
„ZIL 32071 Junost" 1994-98 metų modelis
O šis autobusas ko gero vienas paskutiniųjų gatvėmis riedančių modelių.