Nelaimingi atsitikimai susiję su dviratininkais didžiausią pavojų kelia būtent jiems, nepriklausomai nuo įvykio kaltininko. Susidūrimai su sunkvežimiais yra ypač pavojingi. Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenimis, praėjusiais metais Lietuvoje buvo sužeisti 352 dviratininkai, 26 – žuvo.
Kiti eismo dalyviai, dažniausiai lengvųjų automobilių vairuotojai, sukelia daugumą su dviratininkais susijusių nelaimingų atsitikimų. Susidūrimo su didelių gabaritų automobiliais pasekmės yra skaudžiausios. „Dėl savo svorio, dydžio ir greičio sunkvežimiai kelia ypatingą pavojų dviračiu važiuojantiems žmonėms. Susidūrimas gali ir neįvykti, tačiau greitai važiuojančio sunkvežimio sukeltas stiprus vėjo gūsis dviratininkui yra pavojingas", – perspėja „Renault" vairavimo mokyklos direktorius. „Dėl šios priežasties didelių gabaritų automobilius vairuojantys asmenys lenkdami dviratininką turi būti ypač atsargūs ir išlaikyti didesnį atstumą.“
Ypatingas pavojus dviratininkui iškyla tuomet, kai šalia esantis didelis automobilis suka į dešinę. Vairuotojas gali nepastebėti toje pačioje eismo juostoje greta važiuojančio dviratininko, nes dalis prie pat automobilio ir zona esanti šalia dešinės pusės priekio yra aklojoje zonoje. Kaip skelbia Europos dviratininkų federacija, Nyderlanduose beveik trečdalis sunkiomis traumomis pasibaigiančių nelaimingų atsitikimų, kurių dalyviais yra sunkvežimių vairuotojai ir dviratininkai įvyksta dėl aklosios zonos, kai yra sukama į dešinę pusę.
Verta prisiminti, kad sukant į dešinę pusę sunkvežimis iš pradžių gali priartėti prie kairiosios juostos pusės ir sudaryti didelį tarpą iki šaligatvio. Tačiau manevro metu sunkvežimis vėl prie jo priartėja. Toje vietoje esančiam dviratininkui gresia didelis pavojus.
Patarimai dviratininkams: