JAV Carnegie Mellono (CMU) universitetas kartu su kompanija „Caterpillar“ kuria iki šiol didžiausią robotą–automobilį.
Tam pasirinktas sunkiausias pasaulyje sunkvežimis, kurį planuojama patobulinti įdiegiant automatizuotą piloto sistemą.
Milžiniškas nepilotuojamas sunkvežimis projektuojamas „Caterpillar“ bazėje – tai didžiulis savivartis, naudojamas kalnakasybų darbuose. Jis gali vežti 345 tonų krovinį, o pilnoji jo masė siekia 624 tonas.
Šiam „monstrui“ gyvybę suteikia 24 cilindrų variklis, sukuriantis bendrą 3,55 tūkst. arklių jėgą.
„Automatiniai automobiliai vis dar yra kūrimo stadijoje“, – pasakoja Tony Stentzas, vienas iš projekto autorių. Mokslininkai tikisi, jog per 5-10 metų realiose karjerų sąlygose dirbantys automatizuoti sunkvežimiai padės patobulinti technologijas taip, kad toks valdymo principas pasirodys ir lengvuosiuose automobiliuose.
Tačiau panašu, jog projekto autoriai nutyli, kad šioje srityje jie jau turi labai neblogą įdirbį. Juk prieš metus būtent CMU universiteto komanda laimėjo „DARPA Urban Challenge 2007“ robotizuotų automobilių lenktynes.
Po lenktynių projekto organizatoriai teigė, jog technologija jau pasiekė tokį lygį, jog ją komerciniais tikslais gali pradėti tobulinti bei praktiškai taikyti įvairios pasaulio įmonės ir organizacijos.
Nors projekto eigos autoriai nedetalizuoja, tačiau, manoma, jie naudos jau turimą technologiją – sunkvežimis bus „apginkluotas“ GPS imtuvu bei visa eile vaizdo kamerų ir lazerinių tolimačių, sekančių atstumus iki objektų, ir automatinio valdymo programa, kuri bus papildyta specialiai darbui karjeruose reikiamais algoritmais.
Nors projektas ganėtinai originalus, tačiau jis nebebus pirmas – JAV specialistus jau aplenkė Japonija, kurios kompanija „Komatsu“ nesenai pristatė automatizuotą sunkvežimį, sukonstruotą iš Čilėje naudojamų iškastai rūdai transportuoti savivarčių „Gaby“. Tad „Caterpillar 797B“ nors ir nebe pirmas, tačiau bus pats didžiausias automatizuotas sunkvežimis.
Projekto autoriai akcentuoja, jog jiems tai nėra tiesiog eilinės lenktynės su likusių pasauliu dėl technologinių naujovių. Jų manymu, šis projektas leis pasiekti tokį technologijų lygį, jog greitu laikus bus įmanoma automatizuoti daugumą tokių sunkvežimių ir taip sumažinti kalnakasybų kompanijų išlaidas.
Automatizuoti sunkvežimiai galės aptarnauti kasyklas visą parą. Be to, kasyklos yra gana pavojingos vietos, ir automatizuoti sunkvežimiai leistų sumažinti nelaimingų atsitikimų skaičių.