Paprastas parduotuves lietuviai iškeistų į pirkimą internetu, jei elektroninėse parduotuvėse kainos būtų mažesnės nei įprastose prekybos vietose, rodo interneto sprendimų kompanijos „M2 technologijos” ir tyrimų bendrovės „Vilmorus“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.
Šiuo metu pusę visų internetinių parduotuvių pirkėjų sudaro didesnes nei 800 litų mėnesines pajamas vienam šeimos nariui gaunantys asmenys.
E-parduotuvėse perka dvigubai daugiau vyrų, negu moterų. Pagal gyvenamąją vietą pirkėjai pasiskirto daugmaž po lygiai – panašiai perka tiek Vilniaus, tiek kitų didžiųjų miestų, tiek likusių Lietuvos miestų ir kaimų gyventojai.
Didžiausioms e-parduotuvių pirkėjų grupėms – specialistams ir aukštąjį išsilavinimą turintiems interneto vartotojams – svarbiausia, kad kainos internetinėje parduotuvėje būtų mažesnės nei įprastoje. Tam pritaria ir kitų grupių respondentai – maža kaina internetinėje parduotuvėje yra svarbi daugiau nei pusei visų apklaustųjų. Įvairios atsiskaitymo formos pirkėjams nėra tokios svarbios renkantis tarp paprastų ir e-parduotuvių.
„Kadangi vartotojai didelę reikšmę teikia prekių ekonomiškumui, investicijos į lojalumo sistemų sukūrimą šiuo metu duotų gerus rezultatus. Naudinga pagalvoti ir apie naujus lankytojų pritraukimo būdus, pavyzdžiui, integraciją su socialiniais tinklais, kadangi juos itin vertina jaunesni pirkėjai, moksleiviai ir studentai, kurie šiuo metu Lietuvoje yra pagrindiniai e-parduotuvių klientai“, – teigia „M2 technologijų“ direktorius Martynas Slapšys. Pirkėjai iki 29 metų sudaro 46 proc. internetinių parduotuvių klientų.
Tyrimas parodė, kad vyresnio nei 40 metų amžiaus pirkėjams svarbus patogus aptarnavimas – jie kaip e-parduotuvių privalumą išskiria prekių pristatymą jiems patogiu metu ir į jiems patogią vietą. Kaimuose gyvenantys žmonės, kurie sudaro 10 procentų e-parduotuvių klientų, be prekės kainos vertina ir interneto suteikiamą galimybę pirkti neišeinant iš namų.
Patenkinus vartotojų išsakytus poreikius e-parduotuvėse pirktų beveik trigubai daugiau Lietuvos gyventojų, rodo tyrimo rezultatai. „Vadinasi, verslininkai į internetines parduotuves galėtų pritraukti tris kartus daugiau klientų, jei pasiūlytų patrauklias kainas ir pasirinktų tinkamus būdus apie tai informuoti jauną ir vidutinio amžiaus auditoriją“, – sako M. Slapšys.
Atliekant tyrimą „M2 technologijų“ užsakymu gegužės 7-12 dienomis 21 Lietuvos mieste ir 54 kaimuose buvo apklausta 1000 respondentų.