Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas BNS šeštadienį informavo, kad įmonė savo ruožtu nutarė, kaip įmanoma greičiau iš Vilniaus ir Kauno oro uostų pašalinti reklaminės kampanijos plakatus, nes siūlymas dabar skambinti rusams neatitinka politinio konteksto artėjant NATO viršūnių susitikimui.
Vienas iš komunikacijos kampanijos „Call Russia“ autorių Tomas Balžekas viešame pranešime apgailestavo, kad „tai, kas buvo grįsta tik gerais ketinimais, sukėlė didelį visuomenės pasipriešinimą“.
Anot jo, Lietuvoje kabantys plakatai bus nukabinti kaip galima greičiau.
„Komunikacijos kampanijos tikslas buvo priminti, kad greta karinės pagalbos Ukrainai egzistuoja ir pilietinio pasipriešinimo judėjimai. „Call Russia“ iniciatyva kviečiama skambinti paprastiems Rusijos gyventojams ir pabandyti pokalbio metu paveikti jų nuomonę, stipriai veikiamą ilgametės informacijos cenzūros. Nuo pat globalios iniciatyvos pradžios pernai kovą daugiausiai tokių skambučių buvo padaroma būtent iš Lietuvos. Iš viso paskambinta per 180 000 kartų“, – teigė T. Balžekas.
Jo teigimu, antroji iniciatyvos kampanijos banga pasirodė NATO viršūnių susitikimo Vilniuje kontekste, siekiant atkreipti užsienio žiniasklaidos dėmesį.
Minėta akcija, skatinanti skambinti Rusijos piliečiams ir taikiai pasakoti, kas iš tiesų vyksta Ukrainoje, pradėta pernai kovą, Rusijai pradėjus invaziją Ukrainoje. Tuomet per trumpą laiką sugeneruota beveik 100 tūkst. skambučių.
Apie Vilniuje gimusią iniciatyvą pasauliui pranešė beveik 600 žiniasklaidos kanalų JAV, Jungtinėje Karalystėje, Skandinavijos šalyse, Vokietijoje, Prancūzijoje, Lenkijoje, Brazilijoje, Čilėje, Honkonge, teigia kampanijos organizatoriai.
Iniciatyva „Paskambink į Rusiją“ kilo Vilniuje. Projekto autoriai pasinaudojo milijonų rusiškų telefonų numerių duomenų baze ir sukūrė interneto platformą, kuri automatiškai juos generuoja.
Artėjant Vilniuje vyksiančiam NATO viršūnių susitikimui mieste buvo iškabinta naujų plakatų, kviečiančių skambinti į Rusiją. Tačiau šįkart tai sukėlė dalies visuomenės, politikų pasipiktinimą, iniciatyva vadinta geriausiu atveju naivia, blogiausiu – naudinga Rusijai. Žmonės savo inciatyva ėmėsi užklijuoti šiuos plakatus juoda plėvele.
Judėjimo „Call Russia“ iniciatorius T. Balžekas teigė nenorintis kelti susipriešinimo ir destrukcijos, todėl stabdantis šią reklaminę kampaniją.
T. Balžekas yra naujienų portalo „15min“ ir naujienų agentūros BNS generalinis direktorius, tačiau kampanijoje „Call Russia“ jis dalyvauja kaip privatus asmuo.