Štai avalynės prekybos tinklo „Batų kalnas“ prekės ženklu neteisėtai pasinaudoję sukčiai sukūrė „Instagram“ profilį ir siūlė dalinantis pranešimu tapti šio prekės ženklo ambasadoriais. Prekybos tinklas „Batų kalnas“ tik po kiek laiko pastebėjo tokią akciją ir paskelbė, kad šios kompanijos nevykdo, įrašas buvo apgaulingas.
„Mūsų prekės ženklas tapo sukčių taikiniu. Patvirtiname, kad profilis Batukalnas.influencer nėra niekaip susijęs su mūsų įmone, taip pat šiuo metu nevykdome jokios viešos kampanijos „Instagram“ tinkle prekės ženklo ambasadorių paieškai“, – sakė Lina Lukauskaitė, avalynės prekybos tinklą „Batų kalnas“, valdančios įmonės vadovė.
„Batų kalnui“ atstovaujantis „Sorainen“ advokatas Stasys Drazdauskas tv3.lt portalui teigė, kad netikros paskyros sekėjais tapo keli tūkstančiai vartotojų. Žmonės buvo suklaidinti pažadais gauti dovanų avalynės ir dalinosi skelbimu savo paskyrose. Todėl realus piktybiškai klaidinančių skelbimų pasiekiamumas buvo gerokai didesnis ir galėjo siekti dešimtis tūkstančių socialinio tinklo „Instagram“ naudotojų.
„Tiek žmonių pamatė klaidinančią ir nekokybiškai paruoštą informaciją, kurią galėjo susieti su prekybos tinklu „Batų kalnas“. Įmonė jau patyrė realių išlaidų teisininkų paslaugoms, neteisingos informacijos viešam paneigimui. Tikėtina, kad dėl nekokybiško ir klaidinančio turinio komunikacija galėjo pakenkti įmonės įvaizdžiui ir reputacijai, o tokia žala, nors sunkiai išmatuojama, yra didžiausia“, – sako advokatas.
Jis teigia, kad jau yra išsiųsti dokumentai socialiniam tinklui „Instagram“ su prašymu panaikinti netikrą profilį. Taip pat artimiausiu metu bus pradėta procedūra siekiant išsiaiškinti, kas vykdė tokią nelegalią veiklą.
„Netikras paskyras sukūrę asmenys gali būti nustatyti pagal „Instagram“ sistemos turimus kontaktinius duomenis ir vėliau išaiškinant, kam šie duomenys (telefono numeris ar el. pašto adresai) priklauso. Šią informaciją siekiama surinkti, tačiau šis procesas gali šiek tiek užtrukti. Nustačius neteisėtą veiklą vykdžiusius asmenis, jiems gali tekti mokėti baudą, kuri siektų iki 800 eurų, o nustačius padarytą didelę žalą – iki 19 000 EUR“, – sako jis.
Advokato teigimu, tokios netikros akcijos gali būti naudojamos tam, kad būtų surenkama kuo daugiau sekėjų. Vėliau tūkstančius sekėjų turinčią paskyrą sukčiai parduoda.
„Instagram“ paskyra su tūkstančiais sekėjų turi vertę rinkoje. Pavyzdžiui, internete galima rasti pasiūlymų įsigyti po 1000 „Instagram“ sekėjų už 10 JAV dolerių. Tuo dažnai ir siekia pasinaudoti naujas „Instagram“ paskyras kuriančios įmonės, nes pakeitus netikros paskyros pavadinimą sukaupta sekėjų bazė iš karto tampa naujos įmonės „sekėjais“. Įsigyti paskyrą su tūkstančiais sekėjų žymiai pigiau negu įkurti naują paskyrą ir pradėti reklaminę kampaniją. Netikras paskyras taip pat galima panaudoti naujai komunikacijai, nebūtinai susijusiai su ta pačia tematika. Taigi, tikėtina, kad tuo užsiima „reklamos“ paslaugas pardavinėjantys asmenys“, – paaiškina advokatas.
Dėl to reikėtų patikrinti, ar akcijos yra skelbiamos iš oficialių pardavėjų paskyrų. Minėtu „Batų kalno“ atveju, akcija buvo skelbta iš naujo sukurtos paskyros. Oficialių paskyrų „Batų kalnas“ socialiniuose tinkluose nebuvo registravęs.