„Legacy“ alternatyva
Oficialiai, naujasis „Subaru“ modelis buvo sukurtas tam, jog galėtų užimti tuščią „Legacy“ universalo vietą, tačiau „Levorg“ neturi nei vieno bendro bruožo ar komponento, kuris jį sietų su didesniu ir Europoje nepardavinėjamu „Legacy“. „Levorg“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos kaip ir „Subaru Impreza“, turi daugybę identiškų interjero detalių. Net ir ratų bazės ilgis skiriasi vos šešiais milimetrais ( Impreza - 2644 mm, Levorg - 2650 mm).
Palyginus su europietiškais kompaktinės klasės universalais, „Subaru“ yra šiek tiek ilgesnis, tačiau tuo pačiu siauresnis ir žemesnis. Apskritai, „Subaru Levorg“ netelpa ne į vieno segmento rėmus, tad galima drąsiai sakyti, jog tai nišinis, išskirtinis automobilis, kuris neturi pilnaverčio konkurento su kuriuo būtų galima palyginti.
Jeigu automobilyje pradėsime ieškoti praktiškų savybių - būsite labai maloniai nustebinti. Tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams vietos netrūks. Nebent esate labai stambaus sudėjimo, Jūsų ūgis 1.90 metro ar daugiau laiko praleidžiate ne už vairo, o keleivio vietoje.
Geras universalas turi sutalpinti ne tik keturis suaugusius žmones, bet ir jų daiktus. „Levorg“ gali pasiūlyti 522 litrų dydžio bagažinę, nuleidus galines sėdynes, bagažines tūris išauga iki 1446 litrų. Japoniško universalo bagažinės tūris nėra toks įspūdingas kaip „Ford Mondeo“ ar „Mazda6“, tačiau „Levorg“ turi erdvesnę bagažinę už „Volvo V60“.
170 AG - daugiau nei pakankamai
„Subaru“, kaip ir daugelis gamintojų, stengiasi sumažinti gaminamų variklių skaičių. Jeigu pirmosios kartos „Subaru Impreza“ galėjo pasigirti net aštuonių skirtingo galingumo variklių šeima, tai visiškai naujas „Impreza“ modelis siūlomas tik su vienu varikliu ir dviem skirtingais galių lygiais.
Ne išimtis yra ir „Subaru Levorg“. Automobilis senajame žemyne parduodamas tik su 1.6 litro benzininiu varikliu su turbina, keturių varančiųjų ratų pavara ir „CVT“ transmisija. Po „WRX STI“ modelį primenančia priekine dalimi slypi visiškai naujas opozicinis 170 arklio galių ( 4800 - 5600 aps/min. ) ir 250 Nm ( 1800 - 4800 aps/min. ) išvystantis motoras, kuris, vertinant pagal europietiškus standartus, gali būti tinkamas tik kompaktiškiems hečbekams. Tačiau vairuojant šį automobilį niekada į galvą nešovė mintis, jog man trūksta galios.
Kadangi didžiausias sukimo momentas pasiekiamas varikliui pasiekus vos 1800 aps/min., daugelį turėtų nustebinti kompaktiško keturių cilindrų motoro gyvybingumas. Įprastai, mažo darbinio tūrio motorai būna pajėgūs ir žvitrūs tik labai ribotame variklio sūkių diapazone, ir pasižymi turbinos vėlavimu. O jeigu dar į šią formulę įtrauksime bepakopę „CVT“ automatinę pavarų dėžę - tikėkitės pačių gėdingiausių charakteristikų.
Kad ir kokį didžiulį diskomfortą reikėdavo jausti anksčiau bandytuose modeliuose su „CVT“ pavarų dėžėmis, „Subaru Levorg“ atvejis išskirtinis. Japonų kompanijos inžinieriai atsižvelgdami į europiečių norus, įdiegė naują funkciją, kuri pavarų dėžei leidžia imituoti pavarų perjungimą.
Įprastos automatinės pavarų dėžės imitacija vyksta tik tada, jeigu su automobiliu važiuojate laikydamiesi kelių eismo taisyklių ir nesistengiate išspausti visko iš benzininio motoro. Įjungus „Sport“ režimą ir pradėjus spausti akceleratoriaus pedalą iki dugno, girdėsite tik garsų variklio užimą ir stebėsite kaip tachometro rodyklė ties 4000 - 5000 aps/min. riba stovės kaip įkalta, o spidometro rodyklė labai greitai kils į viršų.
Jeigu variklio charakteristikos labai maloniai nustebino, tai 1.6 litro motoro vidutinės kuro sąnaudos šiek tiek šokiravo. Taip, panaudojau būtent šį žodį - šokiravo. Važiuojant ekonomiškai, užmiestyje, vidutines kuro sąnaudas pavyko sumažinti iki 7.4 litro, mieste kuro suvartojimo vidurkis svyravo tarp 9.8 - 10.4 litro.
Į „Levorg“ sumontuotos jėgainės ir pavarų dėžės darbą vertinti galima dvėjopai. Jeigu iš „Levorg“ tikitės „WRX STI“ teikiamų savybių - apsisukite ir įsigykite „WRX STI“. 1.6 litro benzininis motoras geriausiai jaučiasi, kai iš jo nespaudžiate išspausti visko ir kai nebandote su juo važiuoti ekonomiškai. Tiesiog elkitės su juo kaip su normaliu šeimyniniu automobiliu. Būtent tada „Subaru“ vadovų sprendimas sumontuoti kompaktišką mažo darbinio tūrio motorą ir „CVT“ pavarų dėže pradeda įgauti prasmę.
Ne iš kelmo spirtas šeimyninis automobilis
Suburkite į vieną vietą kompaktinės klasės universalus ir išleiskime juos pasiganyti į nesudėtingą slalomo trasą. 99% jau bandant įveikti antrą kuolelį pradėtų rodyti savo pretenzijas, o slalomo trasos viduryje iškeltų baltą vėliavą ir bandytų kuo greičiau sugrįžti į stovėjimo aikštelę. Tačiau kiekvienas tokio automobilio kūrėjas į jo paskirtį žiūrėjo ne automano, bet racionalaus pirkėjo akimis. Taip, jie pasižymi taupiais varikliais, erdviais interjerais, tačiau nei vienas iš jų neturi ugnelės, kuri leistų antrosioms pusėms priversti automanus susidomėti galimybe kiekvieną dieną vairuoti universalą.
Palyginus su kitais panašaus dydžio universalais, pavyzdžiui : „Volkswagen Golf“, „Ford Focus“, „Opel Astra“, „Renault Megane“, visi šie automobiliai į kelią kimba naudodami priekinius ratus. Tuo tarpu „Subaru Levorg“ turi nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą, kuri jums tikrai nepadės įveikti visureigiams skirto bekelės ruožo, o užtikrins didžiausią sukibimą su lengviesiems automobiliams skirta kelio danga. Ne gana to, milžiniškas smegenis turintis kompiuteris nuolatos paskirsto variklio galią tarp visų keturių varomųjų ratų, o tai automobiliui suteikia didžiulį pranašumą posūkiuose.
Vis dėlto, ne visi automobiliai sugebantys puikiai pasirodyti slalomo trasoje, taip pat puikiai pasirodo bendro naudojimo keliuose. Tačiau „Subaru Levorg“ pakabos konfigūracija skleidžia savo kerus važiuojant mieste, užmiestyje ar greitkelyje. Taip, „Subaru Levorg“ nėra pats komfortiškiausias automobilis pasaulyje, tačiau „Subaru“ inžinieriai stengėsi surasti geriausią balansą tarp sportiškumo ir komforto. Ar jiems pavyko? Užtikrintai galiu pasakyti - taip!
„Jeigu tik pasaulyje būtų daugiau tokių automobilių kaip „Subaru Levorg“ - , pati pirma mintis atėjusi į galvą nuvažiavus kelis šimtus kilometrų ir išlipus iš automobilio. Aplinkiniai pažvelgę į šį automobilį galvoja, jog tai „WRX STI“ universalas. Agresyvi priekinė dalis, didžiulė oro paėmimo anga variklio dangtyje, tačiau po raumeninga išvaizda slypi patogus, praktiškas, universalus ir civilizuotas automobilis.
Daugelis tikrai nesupras „Subaru“ markės vadovų sprendimo Europoje siūlyti 1.6 litro benzininio ir „CVT“ pavarų dėžės kombinaciją, tačiau prieš darant pirmines išvadas, iš pradžių rekomenduotume susitarti dėl bandomojo važiavimo. Automobilis turi tikrai nemažai gerų savybių, kurios privers nusisukti nuo europietiškų ar korėjietiškų alternatyvų.
Be to, „Subaru Levorg“ yra vienas iš nedaugelio japoniškų automobilių, kuris gali didžiuotis, jog buvo pagamintas Japonijoje, o ne D.Britanijoje, Ispanijoje ar Turkijoje.
PRIVALUMAI :
- Idealus pakabos balansas
- Žvalus variklis
- Sukibimas su kelio danga
- Ilgas komforto įrangos sąrašas
- Kaina
TRŪKUMAI :
- Daugelio konkurentų bagažinės tūris didesnis
- Didokas variklio apetitas benzinui
- Kodėl mes negalime turėti Levorg WRX STI?