Balta varna
„Subaru“ dabar laikomas pasaulinio lygio automobilių gamintoju. Praėjusiais metais „Subaru“ visame pasaulyje pardavė daugiau kaip 1 mln. naujų automobilių. Šiuo rezultatu džiaugiasi ne tik „Subaru“ gerbėjai, bet ir kompanijos vadovai.
1990-aisiais „Subaru“ buvo visiškai kitokioje situacijoje. Jungtinėse Valstijose šią markę žinojo tik grynakraujai japoniškų automobilių entuziastai, Europoje ši markė taip pat buvo priskiriama antraštinių gamintojų grupei. „Subaru“ norėdama kardinaliai pakeisti kompanijos įvaizdį, 1991 metais pristatė pirmąjį ir paskutinį „Gran Tourer“ klasės atstovą – „Subaru SVX“ kupė. Giorgetto Giugiaro dizainas, kruopšti surinkimo kokybė ir pajėgus variklis turėjo padėti japonų gamintojui prasimušti.
Milžiniškas noras pakeisti įvaizdį, paskatino „Subaru“ vadovus nekreipti dėmesio į faktą, jog „SVX“ gamyba buvo nuostolinga. Kiekvienas pagamintas „SVX“ modelis „Subaru“ kompanijai atnešdavo 2500 eurų nuostolį. Apskritai gamintojas „SVX“ projekto dėka patyrė net 6,14 mln. eurų nuostolių. Tačiau tai „Subaru“ vadovams buvo nesvarbu, nes jie buvo pasiryžę padaryti viską.
Pagal pirminį planą, iš pradžių prekyboje turėjo pasirodyti „Subaru SVX“. Vėliau jo kompaniją turėjo papildyti dar vienas modelis – „Subaru Amadeus“ – sportiškas ir praktiškas universalas, kuriam buvo prognozuojama sėkmė Vakarų Europoje. Netradicinį kėbulą mėgstantys europiečiai visuomet palankiai žiūrėdavo į tokio tipo projektus.
„SVX“ genai
Lygiai po vienerių metų – 1992 metais, tarptautinėje Tokijo automobilių parodoje buvo pristatytas „Subaru Amadeus“. Ant „Subaru SVX“ platformos sukurtas universalas.
Japonijos automobilių gamintojos darbuotojai norėdami „Amadeus“ modeliui suteikti šiek tiek daug išskirtinumo, į serijinę gamybą stūmė tik vieną versiją, kuri turėtų nuolatinę keturių varančiųjų ratų pavarą bei pajėgesnį variklį. Standartinis „SVX“ kupė buvo komplektuojamas su 3,3 litro darbinio tūrio, 233 arklio galias išvystančiu jėgos agregatu. Tuo tarpu „Subaru Amadeus“ turėjo 250 arklio galių išvystančią širdį.
Taip pat reikėtų paminėti, jog „Amadeus“ prototipas turėjo navigacijos sistemą bei projekcinį ekraną ant priekinio ekrano. Dvi technologijos, kurios anuomet atrodė kaip „iPhone“ 2007 metais. Tai buvo kažkas naujo ir dar nematyto bei nepritaikyto masinėje gamyboje.
Tad kas nutiko? Kodėl „Subaru Amadeus“ taip ir nepakliuvo į serijinę gamybą? Subaru SVX“ gamyba prasidėjo ne pačiu palankiausiu laikotarpiu. 1992 metais sprogęs nekilnojamo turto burbulas labai stipriai apkarpė visų gamintojų išlaidas ir privertė atsisakyti daugybės projektų, kuriuos būtų buvę galima vystyti stabilios ekonomikos laikotarpiu.