Didžiausios Lietuvos alkoholinių gėrimų bendrovės - Kauno "Stumbro" privatizavimo konkursą laimėjo koncerno "MG Baltic" valdoma įmonė "Mineraliniai vandenys". Tai tapo aišku pirmadienį (08.04), nors oficialiai konkurso laimėtojas ir nepaskelbtas.
"Stumbro" viešo konkurso komisija pranešė, kad atmetė vieno iš viešo konkurso dalyvių paraišką dėl dalyvavimo viešame "Stumbro" privatizavimo konkurse, Valstybės turto fondui gavus iš atitinkamų Lietuvos valstybės institucijų raštišką informaciją apie šio potencialaus pirkėjo nepatikimumą.
Viešo konkurso komisija teigia, kad kreipsis į geriausią konkursinį pasiūlymą pateikusį konkurso dalyvį dėl jo pasiūlytos pirkimo kainos bei numatomų investicijų apimties padidinimo.
Viešo konkurso komisijos spaudos pranešime nėra nurodyta, kieno paraiška atmesta ir kuriam dalyviui siūloma pagerinti pasiūlymą.
"Stumbro" privatizavimo sutarčiai dar turės pritarti Privatizavimo komisija ir Vyriausybė. Iš viso parduodama 91,95 proc. "Stumbro" akcijų, nustatyta paketo pradinė kaina buvo 107 mln. litų, o "Mineraliniai vandenys" už jį pasiūlė 152 mln. litų.
Lietuvos koncernas 10 mln. litų ketina investuoti vien į rinkodarą bei stiprinti degtinių "Lietuviška" ir "Stumbras", brendžio "Gloria", trauktinės "Stumbro starka", kokteilio "Dozė" ir kitus prekių ženklus, aktyviai veržtis į Latvijos bei kitas užsienio rinkas.
"Mineraliniai vandenys" šiemet taip pat yra pasiryžę sustiprinti pozicijas degtinės, viskio, brendžio kategorijose ir tarp alkoholio platintojų.
Bendrovė jau dešimtmetį bendradarbiauja su daugeliu žinomų pasaulio kompanijų, iš jų "Diageo" (prekiniai ženklai "Smirnoff", "Johnie Walker", "Gordons's"), "Bols International" ("Metaxa"), "William Grant & Sons International Limited" ("Glenfiddich", "William Grant's Family Reserve Scotch Whisky"), "The Absolut Company" ("Absolut").
Atėjusi į "Stumbrą", ji planuoja pradėti jame "Metaxa" ir kitų garsių gėrimų pilstymą. Taip pat numatyta dalies šiuo metu Latvijoje ir Estijoje pilstomų alkoholinių kokteilių gamybą perkelti į "Stumbrą”. Visa tai leis gamybos apimtis padidinti 20-30 proc. Eksportui į Latviją didinti, kur lietuviški gėrimai dabar sudaro tik 0,34 proc. stipriųjų gėrimų rinkos, numatyta naudotis sėkmingai veikiančios koncerno "MG Baltic" antrinės įmonės Latvijoje "Park MV” paslaugomis.
Dėl "Stumbro" varžėsi ir "Latvijas balzams" bendrovė, kurią valdo rusų verslininko Jurijaus Šeflerio kontroliuojama kompanija "S.P.I. Group". Ji už Kauno įmonę siūlė 158 mln.litų. "Stumbre" latviai ketino pilstyti garsių ženklų degtinę "Stolichnaya" ir "Moskovskaya", kurie yra pripažinti Rusijos federalinės vyriausybės nuosavybe tarptautiniu mastu.
Pagal "Stumbro" privatizavimo sąlygas naujasis gamyklos savininkas turi užtikrinti 0,5 mln. dekalitrų įmonės produkcijos eksportą per metus. Dėl prekių ženklų su Rusijos valstybine įmone "Sojuzplodoimport" besiteisiančio "S.P. I. Gruop" koncerno bendrovė - "Latvijas balzams" manė garantuosianti tokį eksportą būtent minėtų rusiškų degtinių pardavimais.
"Stumbro" konkurso nugalėtoją nulėmė ne vien pradinė kaina, bet ir investicijų, pirkėjo patikimumo, kapitalo skaidrumo bei kitos sąlygos.
Iš privatizuojamų keturių Lietuvos alkoholio bendrovių "Stumbro" pardavimo procesas vyko sudėtingiausiai - apie jo eigą nuomonę ne kartą reiškė politikai ir aukščiausi valstybės pareigūnai.
ELTA