Atlikus muzikos srities absolventų ir darbdavių tyrimą paaiškėjo, kad šios srities darbo rinkoje baigusiesiems svarbiausia turėti muzikos atlikimo gebėjimus, vadovavimo ir darbo komandoje įgūdžius bei profesionalų rekomendacijas. Tai atskleidė daugiau nei 3 mėnesius vykdytas iki šiol Lietuvoje didžiausias profesinės veiklos lauko tyrimas, kuriame dalyvavo įvairių specialybių absolventai ir darbdaviai. Tyrimo metu buvo siekiama išsiaiškinti, kokių specialistų reikia Lietuvos darbo rinkai, ar absolventų universitete įgytos žinios atitinka darbdavių lūkesčius.
Savo ruožtu, vienos iš tiriamų grupių – muzikų – absolventai teigiamai įvertino profesinį ir darbo rinkai reikalingą pasirengimą. Vis dėlto jie pasiūlė daugiau dėmesio skirti muzikos pedagogikai, užsienio kalbai ir asmeniniams, savęs pristatymo įgūdžiams. Kaip darbo rinkos privalumus absolventai pabrėžė, savo profesinių įgūdžių gilinimą, repertuaro praplėtimą, galimybę nuolat mokytis. Taip pat jie įgyja ir vysto tokias asmenines savybes, kaip ištvermė, laiko planavimas, disciplina.
Abi apklaustosios grupės vieningai sutarė, kad muzikos srityje svarbiausi gebėjimai – įvaldyti meninius ir techninius įgūdžius, profesionaliai atlikti muziką įvairiais stiliais, žanrais bei formomis, išmanyti muzikos interpretavimo standartus . Kaip savo rekomendacijas būsimos muzikų srities programos kūrėjams, absolventai ir darbdaviai pasiūlė į programas įtraukti dalykus, susijusius su naujausiomis technologijomis, garso įrašais. Taip pat jie pasigedo verslumo, vadovavimo įgūdžių, gilesnių autorinių teisių, psichologijos žinių. Buvo norima daugiau galimybių ir lankstumo, studijuojant magistrantūroje.
Ši apklausa – tai tik Profesinės veiklos lauko tyrimo dalis, atlikta, įgyvendinant „Europos kreditų perkėlimo ir kaupimo sistemos (ECTS) nacionalinės koncepcijos parengimas: kreditų harmonizavimas ir mokymosi pasiekimais grindžiamų studijų programų metodikos kūrimas bei diegimas“ projektą. Toliau dirbantiems projekto ekspertams šie rezultatai padės matyti vyraujančias tendencijas darbo rinkoje. Todėl tuo pačiu jie yra stipriai orientuojantys, suteikiantys kryptį, siekiant įgyvendinti vieną pagrindinių projekto tikslų – pereiti nuo labiau tradicinio, Lietuvoje kol kas įsigalėjusio, požiūrio, kuris akcentuoja žinias ir studijų programos turinį, prie tarptautinio, kuris akcentuoja orientaciją į studentą bei jo darbo krūvį tam, kad numatomi studijų programos rezultatai būtų pasiekti.