„STT, jeigu neklystu, jau nuo 2011 m. ne vieną kartą teikė įvairias pastabas ir siūlymus dėl Lošimų įstatymo tobulinimo. Deja, reikia pripažinti, kad į mūsų pastabas, į mūsų pasiūlymus iki šios dienos nėra atsižvelgta. Ir reikia pasakyti, kad mes sėkmingai pasidėjome sau grėblį, ant kurio iki šios dienos ne tik lipame, bet ir šokinėjame“, – penktadienį, po susitikimo su prezidentu Gitanu Nausėda žurnalistams teigė L. Pernavas.
„Tų siūlymų buvo ne vienas ir ne du“, – pabrėžė jis.
Visgi STT vadovas neatsakė ar palaikytų parlamente registruotą pasiūlymą dėl azartinių lošimų reklamos draudimo.
„Nenoriu komentuoti vienos arba kitos nuostatos ir tai nėra tarnybos kompetencija. Mes matome įstatymą ir teikiame tam tikrą vertinimą dėl galimo korupcijos pasireiškimo“, – sakė jis.
Tokių situacijų galima išvengti
L. Pernavas palygino lošimų situaciją su šiuo metu vykstančiu tyrimu dėl Seimo narių išlaidų. Anot jo, tai dar vienas atvejis, kur pasikliovus STT rekomendacijomis buvo galima išvengti dabartinės situacijos.
„Seimo narių išlaidos, tai analogiška situacija, kaip ir su lošimu. Mes praeitais metais pateikėme savo pastabas ir pasiūlymus. Ir esu įsitikinęs, kad jeigu tuos siūlymus būtų priėmę, mes neturėtume to, ką turime dabar“, – sakė L. Pernavas.
ELTA primena, kad praeitą savaitę informacinėje teisės aktų sistemoje buvo įregistruotos Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininko Mindaugo Lingės inicijuotos Azartinių lošimų įstatymo pataisos, kuriomis numatoma drausti azartinių lošimų reklamą.
Įstatymo pataisas pasirašė 47 parlamentarai iš beveik visų Seimo frakcijų. Prie iniciatyvos neprisijungė nė vienas parlamentaras iš Darbo frakcijos.
Siūlyme numatoma drausti skleisti informaciją apie azartinius lošimus organizuojančios bendrovės bet kokio pobūdžio viešų renginių, veiklų, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą. Priėmus įstatymo pataisas, Lietuvoje būtų draudžiama azartinių lošimų reklama, išskyrus tuo atveju, kai azartinius lošimus organizuojančios bendrovės pavadinimas yra ant lošimų organizatoriaus buveinės pastato.
Taip pat reklamos draudimas negaliotų tuo atveju, jei informacija apie azartinius lošimus būtų skelbiama lošimų organizavimo vietoje ar informacijos apie lošimus skelbime leidiniuose, kurie skirti tik lošimų verslo specialistams.
Projekto iniciatoriai tvirtina, kad akivaizdu, jog šiuo metu taikomi reklamos ribojimai yra ne tik nepakankami, bet ir sudarantys prielaidas toliau agresyviai reklamuoti azartinius lošimus ir skatinti asmenis lošti. Pavyzdžiui, šiuo metu matomos dėmesį prikaustančios reklamos prie ugdymo įstaigų, kuriančios iliuziją greitai ir lengvai praturtėti.