Tie, kurie dėl vakar Ispaniją apėmusio visuotinio streiko pavėlavo išskristi atostogauti, negali tikėtis jokio nuostolių atlyginimo.
„Visuotinis streikas yra laikomas force majeure (nenugalima jėga – lt.), prieš kurią oro linijos yra bejėgės. Todėl keleiviai negali reikalauti kompensacijos už didesnę naujo skrydžio kainą arba nuostolių dėl sugadintų atostogų atlyginimo“, - situaciją komentuoja kelionių teisės ekspertai.
Kaip bebūtų, jie pažymi, jog oro linijos streiko atveju privalo keleiviais deramai pasirūpinti. Situaciją reglamentuojantis ES reglamentas nurodo, jog skrydžiui vėluojant bent dvi valandas oro linijos keleivius privalo aprūpinti maistu ir gėrimais, taip pat nemokamai suteikti du telefono skambučius, el.laiškus arba faksus namo. Jei dėl atšaukto skrydžio keleiviai gali išskristi tik kitą dieną, oro linijos privalo jiems parūpinti nakvynę viešbutyje. Reglamentas nenurodo, kelių žvaigždučių viešbutyje naktį praleisti turi teisę keleiviai, tačiau jis nurodo, jog nakvynė turi būti „tinkama“.
Jei skrydis vėluoja bent penkiomis valandomis, keleiviai turi teisę skrydžio atsisakyti, o už bilietą atgauti visą jo kainą. Tačiau svarbiausias dalykas, ką reikia daryti tokiais atvejais – bagažo registracijoje paprašyti raštiškos pažymos apie skrydžių vėlavimą, nes dauguma pigių skrydžių vežėjų tik ir taikosi išvengti teisinės atsakomybės už sukeltus nepatogumus.
Primename, jog vakar dėl visuotinio Ispanijos streiko sutriko daugybė skrydžių. Netikėtą streiką surengė ir Belgijos aviadispečeriai.
Daugiau ES teisės aktų, reglamentuojančių oro keleivių teises galite rasti čia. Taip pat skaityti aktualią Civilinės aviacijos administracijos informaciją.