• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kelių eismo taisyklėse (KET) aprašoma, kaip skirtingose situacijose turėtų elgtis vairuotojai ar kiti eismo dalyviai. Žmogiška, kad kai kurie reikalavimai iš tiesų gali pasimiršti. Pavyzdžiui, ar pamenate, kad automobilio su užvestu varikliu daugiabučių namų kiemuose geriau nepalikti?

Kelių eismo taisyklėse (KET) aprašoma, kaip skirtingose situacijose turėtų elgtis vairuotojai ar kiti eismo dalyviai. Žmogiška, kad kai kurie reikalavimai iš tiesų gali pasimiršti. Pavyzdžiui, ar pamenate, kad automobilio su užvestu varikliu daugiabučių namų kiemuose geriau nepalikti?

REKLAMA

Nors kai kurios taisyklės ir pasimiršta, visgi nežinojimas neatleidžia nuo atsakomybės. Tad, jei pirmą kartą daugiabučio kieme už paliktą transporto priemonę su užvestu varikliu, galite atsipirkti įspėjimu, tačiau vėliau galimybė gauti baudą yra reali.

Tiesa, ši taisyklė – nėra naujovė. Daugelyje Europos bei kitose didžiosiose pasaulio šalyse keliami griežti aplinkosauginiai reikalavimai ir yra prievolė nepalikti automobilio dirbti sava eiga, mat už tai taip pat gali būti skiriamos baudos.

Piktinasi užvestais dyzeliniais automobiliais

Naujienų portalo tv3.lt skaitytojas Tadas iš Vilniaus pasakojo vasaros vakarais po darbo dažnai išeinantis pasivaikščioti. Ir vaikščiodamas kone kasdien tai vienoje, tai kitoje vietoje sutinka užvestą  stovintį automobilį.

REKLAMA
REKLAMA

„Keista ar ne, bet dažniausiai tai būna dyzeliniai automobiliai. Suprantu, kad žiemą galbūt nenorima jų išjungti, kad pašiltų variklis ar pan. Tačiau kam laikyti užvestą tuščią automobilį vasarą? Ypač jeigu vakaras ir nėra baisiai karšta, tad vėdintis, matyt, nėra ko.

REKLAMA

Pavyzdžiui, vienoje vietoje aikštelėje šalia daugiabučio buvo sustoję du dyzeliai. Jų vairuotojai ramiai sau šnekučiavosi ir niekur neskubėjo. Kitą kartą iš viso – netoli pačios savivaldybės tuščias maršrutinis autobusas buvo paliktas užvestas, o vairuotojas kažkur išėjęs – tik po kurio laiko grįžo“, – stebėjosi skaitytojas.

Jis piktinosi, kad taip darantys vairuotojai visai negalvoja apie aplinkinius:

„Jeigu jiems negaila pinigų veltui deginant dyzelį, tai tegul pagalvoja, kad aplinkui yra kitų žmonių, kuriems nėra malonu uostyti išmetamąsias dujas ir klausytis dyzelio birbimo.“

REKLAMA
REKLAMA

Tado nuomone, policija dažniau turėtų atkreipti dėmesį į tokius „nekaltus“ vairuotojus ir, jeigu yra pagrindas, juos griežtai bausti.

„Juk ne šiaip sau buvo sugalvotos zonos, į kurias draudžiama įvažiuoti dyzeliniais automobiliais arba į kurias įvažiavimas smarkiai apmokestintas. Seniai nustatyta, kad automobilių išmetamosios dujos yra nuodingos sveikatai. Tad kam leisti paliekant užvestas mašinas?“ – retoriškai klausė skaitytojas.

Bauda iki 90 eurų

Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Andrius Žukas naujienų portalui tv3.lt komentavo, kad pagal KET gyvenamosiose zonose yra draudžiama stovėti užvedus variklį ilgiau, nei būtina transporto priemonę paruošti važiavimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daugiabučių namų kiemuose šios taisyklės taip pat galioja. Taip pat mieste yra įrengta ir kelio ženklų „Transporto priemonių stovėjimo vieta“ su papildomomis lentelėmis „Stovėti išjungus variklį“, – kalbėjo A. Žukas.

Administracinių nusižengimų kodekse sakoma, kad sustojimas ir stovėjimas vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimas ir stovėjimas nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimas užtraukia baudą vairuotojams nuo 30 iki 90 eurų.

REKLAMA

„Bausti už tokius pažeidimus turi teisę Policijos, savivaldybių administracijų, Karo policijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos įgalioti pareigūnai“, – tikino savivaldybės atstovas.

Vilniaus miesto savivaldybės atstovas spaudai Gabrielius Grubinskas antrina, kad sostinėje draudžiama stovėti įjungtus transporto priemonės variklį gyvenamosiose zonose ir ten, kur yra įrengti ženklai „Stovėti išjungus variklį“.

Pasak G. Grubinsko, šio reikalavimo vykdymą sostinėje kontroliuoja policija.

Tuo metu Kauno miesto savivaldybės administracijos Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjo pavaduotojas Algirdas Griauslys taip pat užsiminė, kad Kaune jau netrukus pradės veikti sumažintos taršos zona.

REKLAMA

„Miestuose, kur neprieštarauja teisės aktai, naudojamas gyvenamosios zonos ženklinimas. Kelių eismo taisyklės numato, kad šiose zonose stovėti įjungus transporto priemonės variklį draudžiama. Gyvenamųjų zonų plėtra vertinama atsakingai, nes jose atsiranda ir kitų reikalavimų. Pavyzdžiui, pirmumo teisę turi pėstieji. Įrengus tik kelio ženklus, saugumas ir eismo dalyvių atsakingumas ne visada pasiteisina.

Jau greitai Kaune, senamiestyje, pradės veikti sumažintos taršos zona. Taip bus siekiama kovoti su tranzitinio transporto keliama tarša“, – kalbėjo A. Griauslys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O štai Panevėžio mieste, kaip teigė savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga, yra nemažai ramaus eismo gatvių.

„Jose įrengtos gyvenamosios zonos, kuriose pagal KET reikalavimus draudžiama stovėti įjungus transporto priemonės variklį ilgiau, nei būtina paruošti transporto priemonę važiuoti, pavyzdžiui, nuvalyti sniegą ir pan.

Vairuotojai dažnai pamiršta, kad šie reikalavimai taikomi ne tik zonose, pažymėtose 552 ženklu, bet ir visuose daugiabučių namų kiemuose. Važiavimo tvarkos pažeidimas gyvenamosiose zonose ir daugiabučių namų kiemuose užtraukia vairuotojams baudą nuo 30 iki 90 eurų“, – priminė savivaldybės atstovas.

Tačiau, panašu, ne visose savivaldybėse tokie reikalavimai galioja.

„Šiaulių mieste šio metu nėra nustatytų zonų, kuriose draudžiama stovėti automobiliams su užvestais varikliais“, – komentavo Šiaulių miesto savivaldybės komunikacijos atstovas Vitalis Lebedis.

Ar galima važiuoti automobiliu užvestu varikliu, ar nenubaus prie daugiabučių, o gal geriau išstumti automobilį į gatvę ir tada užvesti.
Taip Lietuvoje viskas sunaikinta išvogta o biudžetas surinkti reike tai ir vyksta baudų genocidas seimo vagiū algos padidintos dvigubai tai ka daryt reike ,,BAUSTI DRAUSTI IR NUŠAUTI ,, taip turėtų būti pažymėtos mentų mašinos Lietuva jau ant duobės krašto o kaltū nėra , nėra kam ieškoti baisiau kaip prie ruso amen.
Nustokite rašinėti tokias kvailas rašliavas ir bauginti kasdien žmones baudomis. Kas tas baudas dalins už užvestus variklius ar rūkymą balkonuose? Policijos nėra net miesto centre, gatvėse niekas nepatruliuoja, o čia matai nori kad kieme vaikščiotų policiha...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų