• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į savo verslą „Stiklių“ viešbučio savininkai žvelgia su praktišku paprastumu, o dirba nuleidę galvas ir nesidairydami į šalis, pasakoja verslo bendraturtė Anna Ciupij.

REKLAMA
REKLAMA

Pavadinimas „Stikliai“ dažnam lietuviui lygus prabangai, bet tai ir verslo sėkmės istorija – kaip posovietinėje Lietuvoje iš nieko galima sukurti kažką, kas, atrodo, čia jau gyvuoja mažiausiai šimtmetį. Viena „Stiklių“ savininkių teigia, kad jai svarbiausia kurti viešbučio dvasią.

REKLAMA

Bekalbėdama su ja viešbučio bare supratau, kad moteriai tai puikiai pavyko. Prabanga toli gražu ne baugina, o priešingai – leidžia pasijusti kaip namuose. Pati A. Ciupij, kuriai tenka nuolat bendrauti su čia apsistojančiais žymiais politikos ir kultūros veikėjais, demonstruoja draugiškumą ir paprastumą.

Kai 1995 metais su Aleksandru Ciupijumi ir Romu Zakarevičiumi A. Ciupij atidarė „Stiklių“ viešbutį, jau veikė „Stiklių“ restoranas, aludė bei kavinė „Ponių laimė“, bet viešbučių verslas jiems buvo visiškai nauja sritis. Tačiau verslas ne tik išliko – sugebėjo pasiekti užsibrėžtą kartelę. O į naujai išdygusius konkurentus, pasak A. Ciupij, „Stiklių“ savininkai nesidairo.

REKLAMA
REKLAMA

„Tiesiog dirbame nuleidę galvas ir labai mažai galvojame apie konkurenciją. Labai džiaugiuosi, kad pas mus yra gražių, švarių viešbučių, todėl ir žmonės patenkinti. Žinome, ką turime, esame nusistatę kryptį, kuria einame. Ir galvoti, kas konkurentas, o kas ne, – ne mums“, – pasakoja verslininkė.

Kokybės siekia nuoširdumu

Kryptis, kurios laikosi prabanga tviskančio viešbučio savininkai, labai paprasta ir praktiška, o pagrindinis geros kokybės kriterijus – patys savininkai, kurie nepaisant didžiulės sėkmės sugebėjo išlikti paprasti ir nuoširdūs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mums svarbiausia, kad būtų švaru, gražu, skanu, o klientams – patogu, – kukliai šypsosi A. Ciupij, paklausta, kaip užtikrina aptarnavimo kokybę. – Visada galvojame apie save: kaip čia jaustummėės? Ar būtų gera gyventi, valgyti, vaikščioti. Toks ir kriterijus.“

A. Ciupij tiki, kad „Stiklių“ viešbučio sėkmę lėmė žmonės, tai yra savininkai bei darbuotojai. „Yra žmonių, kurie čia dirba ir aštuoniolika, ir dvidešimt metų. Į personalą dedame labai daug vilčių“, – pasakoja verslininkė. Jos teigimu, beveik visus naujus darbuotojus reikia mokyti. „Patys mokėmės. Tik mūsų direktorė turi patirties. Dažniausiai kiti darbuotojai ateina tiesiai iš universiteto“, – sako A. Ciupij.

REKLAMA

Pritraukti gerų darbuotojų „Stiklių“ savininkams padeda paprastas požiūris į vadovavimą, kuris nesiremia jokiomis skambiomis sentencijomis. „Manome, kad tiesiog padoriai elgiamės su savo darbuotojais. Aišku, galiu sakyti daug gražių žodžių apie tai, kuo vadovaujuosi, bet pagrindinis principas – pasitikėjimas vienas kitu. Nuolat mokomės iš jų, jie – iš mūsų, jaučiame abipusę pagarbą. Viskas labai paprasta“, – sako verslininkė.

REKLAMA

Visi trys, visada šalia

A. Ciupij nuomone, „Stiklių“ bendraturčiams žymiai lengviau valdyti kolektyvą, nes jie – tokie savininkai, kurie dirba ir visada yra šalia savo verslo. Tuo nesunku įsitikinti: kol su A. Ciupij kalbamės „Stiklių“ viešbučio bare, pro šalį vis kažkokiais reikalais pralekia tai A. Ciupijus, tai R. Zakarevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mes visada čia. Tai mūsų namai. Kasdien čia ateiname ir dirbame, pažįstame visą kolektyvą, – pasakoja A. Ciupij. – Anksčiau administratoriais, padavėjais atėję dirbti jauni vyrai, dar pusiau berniukai, per šį laiką suaugo, sukūrė šeimas. Kaip juokauja mano sūnus, kuriame šeiminį verslą. Viskas kitaip nei, pavyzdžiui, viešbučių tinkluose, čia viskas žmogiškiau.“

REKLAMA

Vykdyti verslą trims „Stiklių“ bendraturčiams kartu tapo įprasta ir kitaip jie turbūt negalėtų. „Visi trys gyvename šiuo ritmu. Turbūt mus tai žavi. Nemaišome vienas kitam, papildome, visada sprendimus priimame trise. Viską aptarinėjame: ir remontus, ir meniu“, – atvirauja verslininkė.

Tiesa, A. Ciupij atskleidžia: nors atrodo neįprasta, bet kolegos vyrai mažiau linkę domėtis verslo finansais. „Jie tiesiog nenori žinoti. Bijo“, – juokauja A. Ciupij.

REKLAMA

Sunkūs laikai

Ne veltui vyrai baiminasi domėtis piniginiais reikalais – viešbučių verslui Lietuvoje vis dar nelengva. Visų pirma, trūksta skrydžių. „Tai didžiulė problema, – pasakoja A. Ciupij. – Nuo 2008 metų sprendimo vis dar nerasta. Aišku, yra „Wizzair“, „Ryanair“, bet mes priklausome kitam segmentui, tad šios linijos mūsų klientams nelabai aktualios. Manau, kad ir „Naručiui“, ir „Kempinski“ būtų geriau, jei atsirastų Lietuvos oro linijos ar kitos, kurios skraido iš pagrindinių oro uostų. Geri oro uostai strategiškai mums labai svarbūs.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Krizė ne tik sumažino turistų srautus, bet ir sukėlė kitokių problemų – padidintas pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifas. „Tai politinis sprendimas, neturintis nieko bendro su ekonomika, – mano pašnekovė. – Todėl, kad visi kalba apie kažkokią lengvatą, kuri iš tiesų nėra lengvata. Esame eksporto paslauga, o šioms prekėms, kaip žinia, yra taikomas nulinis PVM mokestis.“

REKLAMA

Kasdienės pamokos

Laiko laisvalaikiui nuolat triūsiantys „Stiklių“ savininkai suranda tik savaitgaliais, o ilsisi kaip dauguma lietuvių. „Pusę metų gyvename kaime. Kasdien į darbą važiuojame iš ten“, – pasakoja A. Ciupij ir iškart prasitaria, kad, deja, laisvadieniai (kaip turbūt visiems dirbantiems žmonėms) prabėga pernelyg greitai.

Vykdant viešbučių verslą „Stiklių“ bendraturčiai mokosi diena iš dienos. „Kasdien vyksta pamokos, reikia ateiti į darbą, kur aplink – gyvi žmonės, o ne mašinos. Atsiranda problemų, tad reikia išmokti kultūringai, ramiai priimti kiekvieną sprendimą“, – pasakoja A. Ciupij.

REKLAMA

Verslininkė teigia, kad požiūris į viešbutį bėgant metams pasikeitė: „Iš pradžių manėme: ir šito norime, ir kito, dar ir dar. O dabar mąstymas pasikeitė – yra šaknys, nuo jų stiebiamės, pridedame kažką modernaus, ką matome.“

CV: Anna Ciupij

Gimė Uzbekijoje, vėliau su tėvais atsikraustė gyventi į Lietuvą

Baigė ekonomiką, dirbo Mokesčių inspekcijoje

1987 m. su vyru Aleksandru bei Romu Zakarevičiumi įsteigė kooperatyvą ir atidarė „Stiklių“ kavinę, kuri vėliau tapo restoranu

REKLAMA
REKLAMA

1989 m. atidarė „Stiklių“ aludę, o 1993-aisiais – kavinę ir konditerijos parduotuvę „Ponių laimė“.

1995 m. įsteigė „Stiklių“ viešbutį

2006 m. atidarytas apartamentų kompleksas „Stiklių dvaras“

FAKTAI: viešbutis „Stikliai“

Viešbutis įkurtas 1995 m. balandžio 9-ąją

Šiuo metu viešbutyje yra 43 kambariai ir apartamentai

„Stikliai“ įvertinti penkiomis žvaigždutėmis

„Stikliai“ priklauso „Relais&Chateaux“ viešbučių asociacijai

Viešbučio direktorė – Alfreda Mikulskienė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų