• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ketvirtadienį, sausio 26 d. viename iš sostinės restoranų surengtoje spaudos konferencijoje „bohemiečiai“ supažindino publiką su pirmosiomis Giacomo Puccini operos „Manon Lesko“ lietuviškojo pastatymo detalėmis. Pirmą kartą mūsų šalyje statomos operos muzikine dalimi tradiciškai rūpinsis dirigento Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamas Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, o režisierė Dalia Ibehauptaitė žadėjo nevengti drąsių meninės raiškos priemonių.

REKLAMA
REKLAMA

„Manon Lesko“ yra pirmasis italų operos genijaus G. Puccini hitas. Benediktinų vienuolio Prevosto d'Exiles romanas apie nuodėmingąją Manon, kurio pagrindu buvo parašyta ši opera, buvo toks populiarus, kad ją savo kūriniuose įkūnijo dar du XIX a. kompozitoriai.

REKLAMA

Solistės galės mėgautis vaidmeniu

Kaip pradėdama spaudos konferenciją pažymėjo režisierė D. Ibehauptaitė, sugrįžimas prie G. Puccinio „Bohemiečiams“ yra itin malonus, nes būtent nuo šio kompozitoriaus operos pastatymo prieš penkerius metus kolektyvas pradėjo veiklą. Pagrindinį Manon vaidmenį lietuviškajame operos pastatyme atliks Asmik Grigorian. „Džiaugiuosi, kad turime fantastiškus solistus, kurie gali tokius vaidmenis atlikti. Smagu, kad jie mūsų nepalieka, kad grįžta pasidalinti savo talentu“, ‒ pažymėjo režisierė.

REKLAMA
REKLAMA

D. Ibehauptaitė pastebėjo, kad tai bus pirmas kartas, kai „bohemiečiai“ stato operą, kurioje pagrindinis vaidmuo yra moters. „Visuomet statome operas vyrams, kuriose moteris yra šalia kaip gretimas personažas. Nuostabu, kad anksčiau Asmik savo talentu sugebėdavo tapti ir pirmuoju veikėju, o dabar ji tiesiog galės mėgautis vaidmeniu“, ‒ džiaugėsi režisierė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sudėtingiau atlikti artimą charakteriui vaidmenį

Lietuvoje laikinai viešinti Asmik Grigorian tvirtino esanti didžiulė G. Puccinio kūrybos gerbėja. „Esu labai didelė „Puccinistė“  ir verizmas yra labai artimas. Ten jausmai visuomet labai laisvai išreikšti. Muzikine prasme man labai įdomu tai, kad Manon girdžiu kitų operų gabaliukus, tarsi ji buvo pagrindas visiems jos kūriniams“, ‒ solistė taip pažymėjo, kad knygoje pateikiamas ne toks romantizuotas istorijos variantas jai yra daug artimesnis.

REKLAMA

Manon vaidmuo, anot A. Grogorian, jai yra labai artimas, tačiau tai nebūtinai reiškia, kad jį atlikti bus lengviau. „Klausimas, ką lengviau atlikti – ar roles, kurios yra labai arti nuo tavęs, ar tas, kurios arčiau. Manau, kad vaidmenis kurie artimesni tau visuomet sunkiau įgyvendinti, nes mes, žmonės visuomet stengiamės pasislėpti, o visiškas savęs apnuoginimas yra sudėtingas“, ‒ svarstė ji.

REKLAMA

Manon mylimojo De Grijė vaidmenį atliksiantis Vaidas Vyšniauskas džiaugėsi prisijungęs prie „bohemiečių“. „Šis vaidmuo žavi ta nepaprastai didele meilė, kuri nugali viską. Kiekviena opera neša savo ideologiją, skelbią apie moralę, šios operos pagrindinė idėja labai paprasta – tai labai didelė meilė, kuri pasitinka didžiules kliūtis, tačiau visas jas nugali. Šiuolaikiniame gyvenime mums reikia labai tokių kūrinių, kurie neša tokias idėjas“, ‒ kalbėjo tenoras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

V. Vyšniauskas pažadėjo besąlygiškai vykdyti visus režisierės nurodymus. „Kokia tai bebūtų opera, aš visuomet linkęs atsiduoti režisieriui ir daryti viską, ko iš manęs prašoma. Aš stengiuosi visuomet daryti, ko reikalauja, o jei jau visiškai nepavyksta bandau  ieškoti kompromisų“, ‒ tvirtino jis.

REKLAMA

Didžiulis krūvis pagrindinių vaidmenų atlikėjams

Su „Manon Lesko“ pirmą kartą savo karjeroje susidurs ir nuolatinis „bohemiečių“ bendražygis Gintaras Rinkevičius. „Puccinis visada yra Puccinis ‒ genialus kompozitorius, rašęs genialią muziką. Pati muzikinė drama, kurią Pucicinis sukūrė rašydamas „Madam Lesko“  turi bendražmogiškus dalykus, kurie jaudina kiekvieną jaučiantį, suprantantį žmogų. Melodinis Puccinio grožis visuomet skverbiasi į širdį“, – kalbėjo maestro pažymėdamas, kad G. Puccinis rašė muziką, kuri veikė žmonių jausmus.

REKLAMA

Anot G. Rinkevičiaus opera bus didžiulis iššūkis tenorui ir sopranui. „Galiu tik palinkėti jiems sveikatos, o mes turime jiems padėti atskleisti jiems tą muzikos grožį. Mes neturime kalbėti ne tik apie tuos lengvai suprantamus dalykus. Išreikšti jausmus, kuriuos sukelia muzika yra labai sudėtinga, daug sunkiau nei aprašyti siužetą, dekoracijas. Norėčiau, kad viskas operoje būtų patiekta taip, kad žmonės tuos neapčiuopiamus dalykus pajustų“, ‒ vylėsi dirigentas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nauji kostiumai ir erdvės išplanavimas

Kostiumus operai paruoš geras „bohemiečių“ bičiulis Juozas Statkevičius, kuriam tai bus galimybė įkūnyti savo fantazijas ankstyvojo „Art deco“ stiliumi. Mėgstanti savaip interpretuoti klasiką D. Ibehauptaitė publiką nustebinti žada ir šį kartą. „Mūsų sceniniai ir muzikiniai pasirinkimai visuomet yra drąsūs, išeina už įprastų ribų. Manau, kad ir šiame pastatyme jų bus, tačiau artistai apie tai dar nežino“, ‒ juokavo režisierė.

REKLAMA

D. Ibehauptaitė vylėsi, kad šalies publikos neatbaidys nematytas operos pavadinimas. „Labai norisi, kad nebūtų galvojama, jog ši opera yra ekskliuzyvinė, ribinė ir neįdomi. Nenorime, kad ši istorija liktų nuošalyje, o žmonės galvotų, kad ji jiems nepatiks, bus nepriimtina“, ‒ kalbėjo ji.

Išradingumu žada nustebinti ir dar vienas senas „bohemiečių“ bičiulis – britų scenografas Dickas Birdas. Jis atskleidė premjeros proga naujų Kongresų rūmų erdvės galimybių ir ketina jas įprasminti savo dekoracijose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų