Daugiau apie tai – TV3 Žinių reportaže.
Prancūzijos mados namų „Christian Dior“ drabužiais ir rankinėmis internete, o kartais net spaudoje, giriasi dalis Lietuvos moterų, ypatingai – Inga Stumbrienė, į socialinius tinklus nuolat kelianti nuotraukas, kur ji nuo galvos iki kojų apsirengusi drabužiais, išmargintais šio prekės ženklo logotipais. Ir, žinoma, „Dior“ rankinėmis.
„Dior“ ištiko skandalas
Tačiau „Dior“ mados namus sudrebino skandalas. Italijos teisėsauga išsiaiškino, kad fabrikuose itin prastomis sąlygomis dirbo migrantai iš Kinijos, dauguma jų – nelegalai, o dėl didelės rankinių paklausos darbuotojai privalėjo pagaminti didžiulius jų kiekius, užmigdavo darbo vietoje prie siuvimo staklių.
Už vienos rankinės gamybą „Dior“ mokėdavo vos 57 dolerius. O butikuose šias rankines parduoda už 3 ar 5 tūkstančius.
Ši informacija papiktino dalį gyventojų, kurie mados namų steigėjus ėmė vadinti apgavikais. Tačiau situaciją kitaip mato žymus Lietuvos dizaineris Juozas Statkevičius, besiruošiantis didžiuliam savo mados šou, vyksiančiam už kelių savaičių Lietuvoje.
„Dior“ – daugiau kaip 65 metus yra visam pasauly žinomiausias mados vardas, ir jūs pabandykit išlaikyti 15 tūkst. parduotuvių su visais darbuotojais, keisti vitrinas, jūs suprantat, tokios sumos susidaro“, – kalbėjo J. Statkevičius.
Anot J. Statkevičiaus, madoje ne savikaina svarbiausia. Mat, tokio lygio reputaciją išlaikę, daugelį dešimtmečių klestintys mados namai, šimtus tūkstančių įdeda į pačią dirbinio idėją.
„Kai tu viską sudedi į krūvą, automatas daro greitai, dabar kiti laikai, bet žmonės turi suprasti, kad jis gali kainuoti ir 2 eurus, bet idėja, vardas, sugaištas laikas...“ – tikino mados dizaineris.
Prabangi rankinė prasto įvaizdžio nepataiso
Tūkstančius eurų kainuoja ir keisčiausiai atrodantys daiktai. Jau kelerius metus iš eilės nustebina mados namai „Balenciaga“. Rankinė–traškučių pakelis už 2 tūkstančius ar šiukšlių maišas už pustrečio tūkstančio.
„Bet koks vartotojų visuomenei skirtas produktas, aktyvių vartotojų, bet snobų, kurie vaikosi galbūt ir prestižo, tokią prekę įsiūlyti labai maga“, – teigė mados ekspertas prof. dr. Eugenijus Skerstonas.
„Tie, kas nežino, jiems ir „Balenciaga“ bulvių maišas, atrodo jokia ne idėja. Tai imkit tą bulvių maišą ir nešiokite. Bet kodėl jūs norite, kad būtų užrašyta „Balenciaga“? Todėl, kad 70 metų jau dirba šitie madų namai“, – kalbėjo J. Statkevičius.
Ar mokėtų vilniečiai už mados prekes tūkstančius eurų?
„Turbūt mokėčiau, jei kokybiškas daiktas, jei galimybės leidžia.“
„Vienam žmogui 30 tūkstančių yra kaip man 30 eurų. Jei galimybės leidžia, valio.“
„Investuoti į „tašes“ nenorėčiau, bet papuošalai, tie dalykai kuriuos galima perduoti kitom kartom, manau į juos reikia investuoti.“
Dizaineris Juozas Statkevičius ragino nepamiršti, kad drabužius reikia pirkti pagal savo biudžetą.
„Nepamirškit, kad, jei turit „Chanel“ rankinuką ir darot dideles [stiliaus] klaidas, galvojat, kad turiu „Chanel“ ir turiu skonį, nieko panašaus, jūs tiesiog neturit skonio, jei reikia prisidengti vardais“, – pabrėžė mados dizaineris.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.