• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi, arba beveik visi, rimti dalykai iš pradžių pasakomi juokais. Automobilių pasaulis nėra išimtis. Nors kartais „TopGear Lietuva“ komandos atliekami eksperimentai gali atrodyti kaip paprastos šėlionės, viskas – nuo vairavimo lenktynių trasoje avint moteriškus aukštakulnius iki buferių skaldymo plikomis rankomis – yra vienas būdų atkreipti dėmesį į nevaikiškai rimtas problemas keliuose ir gatvėse, teigiama pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Balandį startuojančios „TopGear Saugaus eismo akademijos“ misija kaip tik tokia. Pirmaisiais socialinio projekto, remiamo kolegų iš portalo „autoplius.lt“, „General Financing“, „Žinių radijo“ bei „Arro assistance“, vertintojais tapo Panevėžio Juozo Balčikonio gimnazijos moksleiviai.

REKLAMA

Susitikimų su gimnazistais, didžioji dalis kurių neabejotinai jau yra susipažinę su vairavimo malonumais, metu daugiausia dėmesio numatyta populiariausių mitų, apie automobilių valdymą bei pačių mašinų saugumą, nagrinėjimui. 14 metų efektyvaus vairavimo mokymų patirtį turintis, Lexus vairavimo meno programos vadovas Darius Grinbergas, rodydamas skaidres ir piešdamas kasdien pasitaikyti galinčias situacijas, sulaukė daugybės replikų iš kurių absoliuti dauguma pasirodė esančios neteisingos. T. y. net ir jauni žmonės, „žiguliukus“ ir „moskvičius“ greičiausiai matę tik savo tėvų šeimyniniuose foto albumuose, šiuolaikinius automobilius yra pasirengę pilotuoti taip, tarsi tokie civilizacijos stebuklai ABS ar ESP neegzistuotų.

REKLAMA
REKLAMA

„Profesionalūs lenktynininkai dažnai juokauja, kad automobilių sportas ne šachmatai – čia reikia labai daug galvoti. Iš tiesų, teisingai pasukti mašinos vairą, perjungti pavarą ar spustelėti stabdį nereikia jėgos. Tačiau būtina suvokti, kas lemia automobilio sukibimą su keliu, kokios jėgos jį veikia važiuojant ir kaip tas jėgas galima valdyti, – dėstė D. Grinbergas. – Deja, reikia apgailestauti, kad Lietuvoje daugelis vairuotojų gerais savo amato žinovais, dažnai netampa net metų metus praleidę prie vairo, sudėtingiausiomis eismo sąlygomis nuvažiavę šimtus tūkstančių kilometrų. T. y. žmogus išlieka gyvas keliuose vykstančios „natūralios atrankos“ metu visiškai atsitiktinai. Skamba makabriškai, bet realybė yra būtent tokia. Turbūt sutiksite, kad krauju aplaistytos pakelės yra pernelyg didelė kaina“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Žurnalo „TopGear Lietuva“ redaktorius Renaldas Gabartas saugaus eismo problemas panagrinėjo kitu aspektu: kodėl iš pažiūros nesudėtingos avarijos baigiasi žmonių žūtimi ar itin sudėtingomis traumomis. Juk kelių infrastruktūra mūsų krašte niekuo nenusileidžia tai, kokią matom kaimyninėse šalyse. Pagal aukštąjį išsilavinimą turinčių Lietuva patenka į Europos penketuką. Atmetus prielaidą, esą „keliuose vieni bepročiai“, nori nenori daugybės tragedijų priežasčių tenka ieškoti mūsiškiame transporto parke.

REKLAMA

„Praėjusiais metais „TopGear“ žurnalo komanda inicijavo unikalų eksperimentą, kurio metu patikrinom, kaip automobilio saugumą įtakoja ne tik natūralūs veiksniai – ilgas eksploatacijos laikas, korozija ir vibracija, bet ir netinkamas kėbulo remontas. Ne paslaptis, kad labai dažnai maža kaina yra pagrindinis vertinimo kriterijus, ruošiantis įsigyti mašiną. Paprastai pigios jos būna dėl solidaus amžiaus (lengvųjų automobilių parko vidurkis Lietuvoje svyruoja apie 14 metų) arba todėl, kad po avarijų remontuojant stipriai aplamdytas mašinas nebūna atkuriami visi privalomi saugos parametrai. Tokie automobiliai ne tik neturi oro saugos pagalvių, diržų įtempėjų, tačiau jų kėbulas būna suvirintas iš laužyne rastų detalių. Kas nutinka, kai toks „ratuotas frankenšteinas“ patenka į avariją, mes patikrinome Vokietijoje ADAC laboratorijoje. Čia sudaužius „lietuvišką“ iš 8 dalių suvirintą BMW pasirodė, kad vos 64 km/val greitis yra mirtinas“, – pasakojo R. Gabartas.

„TopGear Saugaus eismo akademijos“ komanda aplankys dar septynis didžiuosius Lietuvos miestus. Artimiausia diskusija apie minėtus dalykus, vyks Šiauliuose balandžio 29 dieną.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų