Seimo narys taip pat pasisakė ir apie situaciją, susijusią su susisiekimo ministru.
Kai tik susigadinome santykius su Kinija, buvo sakoma, kad tai nieko baisaus, nes mūsų importas menkas, eksportas taip pat nieko tokio. Dabar situacija visai kita, gauname signalų apie tai, kad Lietuvos pramonė patiria precedento neturintį spaudimą iš Kinijos. Prašau sakykite, kiek vadinamoji vertybinė politika gali kainuoti Lietuvos ekonomikai?
Viskam turi būti pasiruošta. Kalbant apie dabartinę situaciją, Pasaulio banko vertinimuose „Doing Business“ mes esame 11 vietoje. Tai labai aukšta pozicija ir, aš galvoju, kad dabartiniai signalai, kurie sklinda po pasaulį, neprisidės prie palankaus šalies įvaizdžio pasaulyje, kur galima investuoti ir turėti puikiais sąlygas. Tai iš tikrųjų pakenks.
Tos kompanijos mūsų Lietuvos nacionalinės ir tarptautinės, kurios dabar gamina produktus, produkciją Laisvose ekonominėse zonose, taip pat gali pajausti sankcijas. Jei tai prasidės, bus blogas ženklas. Tada investuotojai ieškos, kaip gamybą perkelti iš Lietuvos į kitas šalis arba ieškos kažkokių tai apėjimų per kitas šalis. Bet kokiu atveju nukentės mūsų ekonomika.
Svarstoma Lietuvai subsidijuoti amerikietiškas prekes, kurios galėtų pakeisti kiniškas prekes. Kaip tokia schema jums atrodo, nes tai bus 100 milijonų eurų subsidijos iš Lietuvos biudžeto?
Kol kas mes tikrai nesame pasiruošę tų šimtų milijonų subsidijoms. Yra numatyta ir šių metų biudžete, bet tokių sumų nėra. Jei norime kompensuoti, reikia, kad pas mus pačius atsirastų komplektuojančių dalių gamyba, kurios dabar Lietuvoje dirba galėtų atrasti alternatyvias rinkas arba pradėti gaminti Lietuvoje.
Kaip manote, ar susisiekimo ministro politinė atsakomybė turėtų būti didesnė, nei ji buvo iki šiol?
Labai sudėtingas klausimas. Ministras Skuodis kitose srityse padarė daug progresyvių sprendimų, bet kartais politikoje yra taip – viena lemtinga klaida ir tada būna pamoka už tai.
Visą pokalbį žiūrėkite reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.