• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Net ir pačiais geriausias Tarybų Sąjungos laikais, automobilių industrija niekada nebuvo pajėgi konkuruoti su Vokietijoje, Prancūzijoje, D.Britanijoje, Japonijoje ar net Jungtinėse Valstijose pagamintoms mašinomis. 
Nenuostabu, jog didžiausias automobilių gamintojas Tarybų Sąjungoje sukirto rankomis su „Fiat“ ar „Porsche“. Nenuostabu, jog didžioji dauguma Tarybų Sąjungos keliais dardėję buvo vakarietiškų automobilių kopijos. Vis dėlto, ar dėl to kalti gamyklose plušėję inžinieriai? Tiesą sakant - ne.

Net ir pačiais geriausias Tarybų Sąjungos laikais, automobilių industrija niekada nebuvo pajėgi konkuruoti su Vokietijoje, Prancūzijoje, D.Britanijoje, Japonijoje ar net Jungtinėse Valstijose pagamintoms mašinomis. 
Nenuostabu, jog didžiausias automobilių gamintojas Tarybų Sąjungoje sukirto rankomis su „Fiat“ ar „Porsche“. Nenuostabu, jog didžioji dauguma Tarybų Sąjungos keliais dardėję buvo vakarietiškų automobilių kopijos. Vis dėlto, ar dėl to kalti gamyklose plušėję inžinieriai? Tiesą sakant - ne.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moskvič (2)


Kiekvienas save gerbiantis inžinierius, niekada neeitų pačiu paprasčiausiu keliu ir kurtų didesnio gamintojo kopiją. Pažvelgus į Rusijos automobilių gamintojų dirbtuves, jose pamatysime ne vieną įdomų, originalų prototipą, kuris būtų pademonstravęs, jog Tarybų Sąjungos automobilių industrija nėra tik neįgalus ir sunkiai sergantis vaikas.
„Lada“ buvo didžiausias automobilių gamintojas Rusijoje, tačiau jam ant kulnų retkarčiais lipdavo kitas automobilių kūrėjas iš Rusijos - „Moskvič“. Jeigu „Lada“ markės modeliai buvo gaminami „Fiat“ pagrindu, tai „Moskvič“ būdavo vokiškų „Opel“ automobilių kopijos.

REKLAMA

Moskvič (3)


Metams bėgant, „Moskvič“ automobilių kūrėjai įgavo drąsos ir pradėjo kurti savitos išvaizdos modelius, kurie anuomet atrodė tikrai neprasčiau negu analogiškas vakarietiškas modelis.
Situacija pradėjo keistis, kai Rusijos okupuotos šalys pradėjo reikalauti nepriklausomybės. Lietuva, Latvija, Estija ir kitos Tarybų Sąjungoje buvusios šalys išsilaisvino, kiekviena valstybė tapo savarankiška, o „nevaržomas“ prekių judėjimas labai stipriai atsiliepė įvairių pramonės sričių gigantams. Ypač automobilių gamintojams.

REKLAMA
REKLAMA

Moskvič (4)


Sukaupę visas jėgas, Rusijos automobilių gamintojai naudodamiesi senaisiais metodais stengėsi sukurti tokius modelius, kurie būtų konkurencingi ir galėtų pasipriešinti vakarietiškoms alternatyvoms, kurios pradėjo plūsti į visą Rytų Europą.
„Moskvič 2141“ buvo paskutinis pakankamai modernus šios markės automobilis, tačiau juo jis buvo neilgai. 1997 metais „Moskvič 2141“ neatrodė nei kaip modernus automobilis, nei buvo modernus automobilis. Kompanijos vadovai norėdami ištaisyti šią padėtį, 1997 metais liepė kukliai inžinierių grupei sukurti naujos kartos modelį, kuris galėtų pakeisti „Moskvič 2141“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Moskvič (5)


Naujasis modelis, tiesą sakant, nebuvo visiškai naujas. Platforma, pavarų dėžė ir varikliai buvo minimaliai atnaujinti. Inžinieriai daugiausiai pastangų įdėjo tobulindami eksterjerą ir interjerą.
Prie naujo projekto dirbę specialistai norėdami sutaupyti laiko ir pinigų, sukūrė dvi „Moskvič 2141“ įpėdinio versijas, kurios galėtų patekti į serijinę gamybą.
Deja, bet naujo modelio patekimą į serijinę gamybą sustabdė prasta „Moskvič“ ir Rusijos ekonomikos situacija, kuri garsų automobilių gamintoją vėliau privedė iki bankroto paskelbimo.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų