1907 metais įkurtas automobilių gamintojas daugelį metų specializavosi lengvųjų automobilių ir variklių gamyba, tačiau prieš daugiau nei 15 metų radikaliai pakeista veiklos kryptis leido susikoncentruoti į lenktyninių automobilių gamybą, kuri, regis, atsipirko su kaupu.
Šią savaitę „Praga Cars“ oficialiai pristatė bendro naudojimo keliams skirtą superautomobilį, su kuriuo gamintojas siekia įžengti į išskirtinį kompanijų klubą, o tai jiems padės padaryti ne tik įgauta patirtis lenktynių trasose, bet ir „Praga Cars“ ambasadorius Romainas Grosjeanas.
Pasak bendrovės atstovų, būtent jis tapo šio projekto iniciatoriumi. Metęs iššūkį „Praga Cars“ inžinieriams, jis pasiūlė sukurti bekompromisį dvivietį automobilį, kuris būtų tinkamas važinėti ne tik trasose, bet ir bendro naudojimo keliuose. Verta pažymėti, jog prie automobilio kūrimo ženkliai prisidėjo ir Benas Collinsas, kuris daugelį metų „Aukščiausioje pavaroje“ vaidino nebylųjį lenktynininką Stigą.
„Praga Cars“ teigia, jog naująjį automobilį kūrė vadovaudamasi jai priimtinais principais. Tai – mažas svoris, idealus svorio paskirstymas ir išskirtinis vairavimo malonumas. Todėl automobilio konstrukcijoje naudojamos itin lengvos medžiagos, kurių dėka „Bohema“ turėtų sverti vos 982 kilogramus.
Anglies pluošto monokokas buvo aprengtas kėbulo dalimis, kurių formą padiktavo intensyvūs bandymai vėjo tunelyje. Nors „Bohema“ nėra toks gražus ir išvaizdus kaip „Ferrari“ ar „Lamborghini“ analogai, tačiau „Praga“ turi kitą privalumą – 250 km/val. greičiu, prispaudžiamoji jėga viršija net 900 kilogramų.
Viduryje automobilio sumontuotas 3,8 litro, šešių cilindrų variklis, kurį „Nissan“ dabar naudoja „GT-R“ modeliuose. Verta pažymėti, jog „Praga Cars“ šį variklį perka tiesiogiai iš „Nissan“, o ne iš sudaužytų donorų, atvykusių iš Jungtinių Valstijų.
Dar prieš imantis variklio montavimo į kėbulą darbų, „Nissan“ variklis buvo išsiųstas į „Litchfield Engineering“ dirbtuves, kuriose varikliui buvo atlikti keli esminiai patobulinimai. Vienas iš jų – sauso karterio tepimo sistema. Variklis taip pat buvo aprūpintas našesnėmis turbinomis.
Šiuo metu vyksta paskutiniai „Praga Bohema“ automobilio bandymai, o galutines specifikacijas gamintojas turėtų paskelbti 2023 metų pirmoje pusėje, o pati automobilio gamyba prasidės 2023 metų antroje metų pusėje.
„Praga Cars“ planuoja kasmet pagaminti po maždaug 20 automobilių. Pasak kompanijos atstovų, „Praga Cars“ siekia susikoncentruoti ne į kiekybę, bet į kokybę, mat kiekvienas automobilio savininkas taip pat turės praeiti specialius mokymus, kurie leistų geriau perprasti čekišką superautomobilį.
Automobilio kaina siekia 1,28 mln. eurų. Iš pradžių automobilis bus siūlomas Vokietijoje, Japonijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose, Jungtinėje Karalystėje ir JAV.