Rugsėjo 22 d. konferencijoje „E. virusas 2011“ pagrindinis dėmesys buvo skiriamas bendruomenių rinkodarai: ekspertai dalijosi patirtimi, kaip suburti naujas arba pasitelkti esamas bendruomenes, tokias kaip fanų klubai, buvusių ar potencialių klientų grupės, įvairios asociacijos, ir dirbti su jomis komunikacijos bei rinkodaros tikslais.
Vienas konferencijos svečių, Richard Millington iš Didžiosios Britanijos, apžvelgė pagrindinius principus, kodėl didelės kompanijos, savo e-bendruomenių kūrimui išleidusios milijonus, nepasiekia norimo efekto.
Įspūdingas startas su nerealiais lūkesčiais
Anot jo, pagrindinės nepavykusių bendruomenių priežastys - Įspūdingo starto sindromas ir nerealūs lūkesčiai. Šį sindromą galima atpažinti iš kelių požymių:
- Leidžiamas pranešimas spaudai
- Kuriamos prabangios bendruomenės platformos
- Reguliuojamas turinys
- Naujas puslapis intensyviai reklamuojamas
- Daugybė elektroninių laiškų, pranešančių apie būsimą startą
- Įmonės vadovo įrašas
Blogerių bendruomenės įtraukimas
Toks požiūris yra ydingas iš esmės, nes e-bendruomenė nėra reklaminė kampanija, todėl tradiciniai jai taikomi principai netinka.
Įspūdingas startas beveik visada sukelia nerealius lūkesčius ir nusivylimą, be to, kompanijas priverčia išleisti krūvas pinigų.
Ką daryti, kad bendruomenė vešėtų?
Anot R. Millington, per daug e-bendruomenių, kurios neveikia ir tai gali sukelti pavojų, kad dauguma kompanijų ims nepasitikėti jų galia.
„Dauguma prekių ženklų neturi aiškios vizijos, kaip bendruomenė turi atrodyti ir tai didžiulė bėda, nes tai - ne teminis puslapis, ne viešinimo kompanija, todėl viskas turi būti aišku ir suprantama. Svarbiausi sėkmingos bendruomenės principai - susirinkusi specifinė žmonių grupė, besidalijanti bendrais interesais ir susieta socialiniais ryšiais“, - konferencijoje sakė jis.
Visuomenėje, kur itin gausu socialinių tinklapių ir žmonės ištisai bendrauja Twiteryje ar Facebooke, svarbu laiku ir teisingai sukurti savo e-bendruomenę.
Teisingos priežastys ją pradėti: jeigu reikia išvystyti savo produkto vartotojų lojalumą (jeigu turite daugiau lojalių žmonių, jie bus atlaidesni jūsų nesėkmėms), gauti gerų idėjų iš bendruomenės vartotojų, kai veikia bendras „idėjų bankas“, naujas pajamų šaltinis, kai galima išnaudoti esamų vartotojų pomėgius ir lūkesčius, naujų darbuotojų samdymas, kai jų mintys, pastabos, darbai matomi jūsų e-bendruomenėje ir veikia kaip jo CV.
Kaip tai padaryti?
Pradėti nuo mažų dalykų: maža bendruomenė, pigi platforma, kuo daugiau asmeninio kontakto su vartotoju, kad būtų įmanoma pamažu augti kokybiškai.
Ieškokite stiprių bendrų pomėgių ir jais junkite savo bendruomenę - žmonės mėgsta kalbėtis apie savo pomėgius ir dėl jų leisti pinigus.
Naudokite paprastą technologiją. Geriau pigi bendruomenė, kuri auga, nei brangi, gerai atrodanti, bet vegetuojanti. Nenaudokite sudėtingų technologijų, nes daug flash programų jūsų bendruomenėje apriboja vartotojų, bendraujančių mobilia versija, bendravimą.
Svarbiausia, anot specialisto - nuolatinis augimas. Kad to pasiektumėte, turite:
- Pradėkite įdomią diskusiją - žmonės mėgsta klausti ir gauti atsakymus.
- Rašykite apie bendruomenę.
- Kurkite santykius su savo bendruomene
Daugumai gali kilti klausimas, kuo skiriasi socialinė medija nuo e-bendruomenių? Atsakymas, anot R. Millington, paprastas: socialinė medija - kai bendraujama su savo pasekėjais, bendruomenė - kai jie bendrauja tarp savęs. O tokie vartotojai tampa lojaliausiais ir atleidžia daugumą jūsų kompanijos klaidų.