Šią savaitę Šiauliuose ir Klaipėdoje debiutuos naujas Kauno šokio teatro „Aura“ spektaklis „Interiors“, kuris beveik visą lapkričio mėnesį buvo kuriamas Bonoje kartu su šiame Vokietijos mieste gyvenančiu čekų kilmės choreografu Karelu Vaneku.
Spektaklio premjera įvyko lapkričio 27 ir 28 dienomis Bonos kultūros centro „Brotfabrik Bonn“ teatro salėje. Čia taip pat buvo parodytas vienas sėkmingiausių „Auros“ spektaklių „Aseptinė zona arba lietuviškos sutartinės“, už kurio choreografiją Birutė Letukaitė yra apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi bei Kauno teatralų prizu „Fortūna“.
Šį „Auros“ šokio projektą, specialiai rengtą Baltijos šalių kultūros metams Vokietijoje, rėmė Lietuvos Respublikos kultūros ministerija, Šiaurės Reino Vestaflijos žemės kanceliarija, Bonos miesto kultūros skyrius ir Lietuvos institutas.
Šokio spektaklis „Interiors“ yra ilgamečio „Auros“ ir čekų šokėjų dueto „Černa & Vanek Dance“ bendradarbiavimo rezultatas. Šis sutuoktinių Karelo Vaneko ir Evos Černos duetas, bendrą kūrybinę veiklą pradėjęs 1991 metais, yra net tris kartus pasirodęs „Auros“ organizuojamame tarptautiniame modernaus šokio festivalyje Kaune. Savo choreografinius darbus duetas taip pat yra pristatęs šokio ir meno festivaliuose Bonoje, Breste, Londone, Montrealyje, Paryžiuje, Prahoje, San Franciske, Ciuriche, kituose miestuose. Dueto kūryba ne kartą įvertinta reikšmingais Europos festivalių apdovanojimais.
Tačiau prieš metus, sunkiai susirgus Evai dueto kūrybinė veikla nutrūko. Atidėtas buvo ir bendras „Auros“ ir „Černa & Vanek Dance“ šokio projektas, kurį Karelas Vanekas pasiūlė dar 2007 metų pavasarį. Šių metų gegužę pakirsta vėžio Eva išėjo anapilin. Tad savo kūrybinį sumanymą Karelas ryžosi realizuoti tik šį rudenį. Tai pirmas jo šokio projektas po artimo žmogaus netekties.
Šokio spektaklyje „Interiors“ (angl. interiors – vidūs) mėginama smelktis į vidines individo erdves. Kūrybinio proceso pradžioje choreografas teigė, kad šiame spektaklyje jam norėtųsi atskleisti skirtingas „Auros“ šokėjų individualybes, jų vidinius išgyvenimus, emocinių būsenų kaitą. Todėl per repeticijas ypač daug dėmesio buvo skiriama laisvoms improvizacijoms, per kurias choreografas stebėjo šokėjų judėjimo stilistiką, jų charakterius, tarpusavio bendravimą.
„Improvizacija – pagrindinis mano kūrybos metodas, o kūrinio idėja ir koncepcija randasi kūrybinio proceso metu“, – teigia Karelas Vanekas. Kokia kūrybinė koncepcija išsikristalizavo dirbant su „Auros“ šokėjais? Laukiantiems spektaklio debiuto Lietuvoje kol kas belieka spėlioti.
„Auros“ vadovė choreografė Birutė Letukaitė po premjerinio pasirodymo Bonoje teigė, kad ją maloniai nustebino naujai atsiskleidusios kai kurių šokėjų galimybės. „Tai parodo, kad improvizacijų kūrybinės galimybės yra beribės, tik joms reikia laiko, kurio mums dažniausiai pritrūksta, – dalijosi įspūdžiais B. Letukaitė. – Bonoje šokėjams netrukdė pašaliniai darbai, jie galėjo susikoncentruoti tik į kūrybą, todėl per ganėtinai trumpą laiką pasiektas geras rezultatas.“
Spektaklyje šoka penki „Auros“ šokėjai: Lina Puodžiukaitė, Rūta Lelytė, Ieva Sabaliauskaitė, Audronė Leškevičiūtė ir Mantas Stabačinskas. Skamba talentingo vokiečių kompozitoriaus Carsten Nicolai (dar žinomo Alva Noto slapyvardžiu) muzika. Alva Noto yra pagarsėjęs kaip minimalizmo idėjos skleidėjos, eksperimentinės muzikos bei įvairių instaliacijų kūrėjas.
Lietuvoje premjerinis „Auros“ spektaklis „Interiors“ debiutuos gruodžio 4 d. Šiaulių kultūros centre, šiuolaikinio meno festivalio VIRUS 13 renginyje VIRUS ŠOKIS.
Gruodžio 6 d. spektaklis bus rodomas Klaipėdos dailės parodų rūmuose. Kartu su premjeriniu spektakliu „Interiors“ klaipėdiečiams „Aura“ taip pat parodys šokio spektaklį „Užrištomis akimis“, sukurtą prieš dvejus metus bendradarbiaujant su vokiečių choreografu Johannesu Wielandu, kuris minimas tarp pasaulinių šiuolaikinės choreografijos korifėjų.
Daugiau nei dvidešimt penkerius metus gyvuojantis Kauno šokio teatras „Aura“ nuolat bendradarbiauja su žinomais užsienio choreografais – su „Aura“ jau yra dirbę per 30 užsienio choreografų iš 12 pasaulio šalių.