Gali būti, jog nauja marseigių karta po Raudonosios planetos paviršių judės naudodamiesi ne ratais, o reaktyviniu mechanizmu, kuriam kaip kuras bus pritaikomas paties marsaeigio surenkamas anglies dvideginis. Tokiam kuro gamybos procesui energiją turėtų tiekti radioaktyviųjų medžiagų skilimo reakcija.
Naujoji Marso tyrimams skirto aparato koncepcija numato anglies dioksido surinkimo iš atmosferos ir jo suslėgimo sistemą. Suslegiant CO2, dujos būtų suskystinamos, o vėliau, pasinaudojant medžiagos agregatinės būsenos pasikeitimo metu išsiskiriančia energija, būtų generuojamas reaktyvinis dujų srautas, iškeliantis marseigį į orą. Marso atmosferoje gausu anglies dvideginio, todėl koncepciją siūlantys specialistai mano, jog aparatas galėtų pats surinkti judėjimui reikalingas dujas. Taip būtų išspręsta ir sistemos papildymo nauju kuru klausimas.
Leičesterio universiteto (Didžioji Britanija) mokslininkas Hugo Williamsas kartu su kolegomis pasiūlė, kad tokiame marseigyje galėtų būti naudojamas radioaktyvių izotopų skilimu paremtas energijos generatorius - toks, kokį ištisus skrydžio dešimtmečius naudoja daugelis dabartinių erdvėlaivių. Generatoriaus išskiriama energija sušildo taip vadinamą „šilumos kondensatorių", kuriuo varomas CO2 dujų kompresorius.
Sistema galėtų siurbti CO2 tiesiai iš atmosferos. Radioaktyvaus skilimo metu sukaupta šiluma būtų panaudota dujoms suslėgti iki kol jos suskystėtų ir vėliau jos būtų kaupiamos specialiame rezervuare. Kai marseigiui reiktų judėti, skystas CO2 būtų paduodamas į šilumos kondensatorių; taip skystis vėl greitai atgautų savo dujinį pavidalą, o išsiplečiančios CO2 veiktų kaip reaktyvinis srautas, išmetantis robotizuotą transporto priemonę aukštyn ir leidžiantis jai vėl minkštai nutūpti jau kitoje vietoje.
Williamsas kartu su kolegomis marseigio variklių idėjas kuria bendradarbiaudami su aeronautikos gigantu kompanija „Astrium". „Šokinėjantis" aparatas galėtų įveikti didesnius atstumus, be to, tą patį atstumą nukeliautų per trumpesnį laiko tarpą, lyginant su NASA „Spirit" ir „Opportunity" marseigiais. „Spirit" jau kurį laiką yra įklimpęs į smėlį, o „Opportunity" tik neseniai po septynerius metus trukusio važinėjimo pasiekė 25km ridos rekordą.
Beje, ši tyrinėtojų komanda nėra pirmieji, pasiūlę šokinėjančio planetinio transporterio idėją. Panašią mintį kiek anksčiau yra iškelė MIT „Draper Laboratory" padalinio mokslininkai. Jų nuomone, toks aparatas galėtų naudoti specialius ventiliatorius, kuriais būtų kontroliuojamas marseigio skrydžio aukštis, o pakilimui ir judėjimui į priekį galima būtų naudoti suspausto azoto sistemą. Tačiau britų variantas iš dalies išsprendžia kuro tiekimo problemą. Straipsnį apie šią koncepciją galite rasti čia.