• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo šiol paskambinę į „Sodrą“ klientai gal pasirinkti atskambinimo funkciją, o prireikus nuvykti į klientų aptarnavimo skyrių – iš anksto internetu rezervuoti laiką. Šios funkcijos, o taip pat bendradarbiavimas su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) ir Darbo birža aptarnaujant klientus, padės efektyviau informuoti gyventojus apie mokestinius pokyčius, laukiančius ateinančių metų pradžioje.

Nuo šiol paskambinę į „Sodrą“ klientai gal pasirinkti atskambinimo funkciją, o prireikus nuvykti į klientų aptarnavimo skyrių – iš anksto internetu rezervuoti laiką. Šios funkcijos, o taip pat bendradarbiavimas su Valstybine mokesčių inspekcija (VMI) ir Darbo birža aptarnaujant klientus, padės efektyviau informuoti gyventojus apie mokestinius pokyčius, laukiančius ateinančių metų pradžioje.

REKLAMA

„Šį rudenį laukia daug iššūkių – ne tik patiems pasirengti mokesčių ir pensijų kaupimo reformai, bet ir padėti gyventojams suprasti pokyčius.

Klientų informavimas yra viena pagrindinių mūsų funkcijų, kartu siekiame atitikti modernėjančios visuomenės lūkesčius – kad informacija būtų pasiekiama patogiai, moderniai ir visais kanalais“, – sako „Sodros“ direktorius Mindaugas Sinkevičius. Be naujų klientų aptarnavimo funkcijų „Sodra“ pradėjo bendradarbiauti su Darbo birža, kurios informaciją nuo šiol gyventojai gali gauti paskambinę numeriu 1883. Iki šiol šiuo numeriu buvo teikiama tik „Sodros“ informacija.

Taip pat pasiteisino praėjusių metų pabaigoje prasidėjęs bendradarbiavimas su VMI, kuomet „Sodros“ skyriuose dirba VMI konsultantai, o „Sodros“ specialistai gyventojus konsultuoja VMI skyriuose.

REKLAMA
REKLAMA

Šiemet „Sodra“ jau aptarnavo apie 700 tūkst. klientų – daugiau nei po 3000 kasdien. Informacija teikiama telefonu, internetu, elektroniniu paštu, tiesiogiai skyriuose ir socialiniuose tinkluose.

REKLAMA

Vis daugiau gyventojų „Sodros“ žinios pasiekia ir elektroniniu paštu – tam reikia bent kartą prisijungti prie asmeninės „Sodros“ paskyros gyventojai.sodra.lt ir pateikti savo elektroninio pašto adresą, kuriuo norima gauti informaciją.

„Sodros“ biudžetas augo

Daugiausia klientų šiemet domisi pensijomis, ligos, nedarbo išmokomis, o taip pat įmokomis, kurias turi mokėti „Sodrai“.

Preliminariais pirmųjų aštuonių šių metų mėnesių duomenimis, „Sodra“ šiemet ligos, motinystės, nedarbo išmokoms išleido kur kas daugiau lėšų nei pernai. Labiausiai augo nedarbo išmokos. Antai nuo sausio iki rugpjūčio skirta beveik 108 mln. eurų nedarbo išmokų – 15.5 proc. daugiau nei planuota. Per aštuonis šių metų mėnesius nedarbo išmokoms skirta suma 13,6 proc. arba 12,9 mln. eurų didesnė nei pernai buvo per metus. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, šios išmokos išaugo dvigubai.

REKLAMA
REKLAMA

Ligos išmokoms nuo sausio iki rugpjūčio skirta beveik 212 mln. eurų – 8,7 proc. daugiau nei planuota ir palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai jos išaugo ketvirtadaliu.

Taip pat augo išlaidos pensijų socialiniam draudimui – šiemet jos jau siekia beveik 2 milijardus eurų, motinystės socialiniam draudimui – 216 mln. eurų. Beveik 10 mln. eurų daugiau lėšų nei pernai tuo pačiu laikotarpiu pervesta į pensijų fondus – 126 mln. eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš viso nuo sausio iki rugpjūčio „Sodra“ išleido beveik 2,7 milijardo eurų – 200 mln. eurų arba 8 proc. daugiau nei pernai ir maždaug 1,4 proc. daugiau nei planuota.

„Sodros“ aštuonių šių metų mėnesio pajamos siekė 2,7 mlrd. eurų – maždaug tiek, kiek ir planuota ir 200 mln. eurų daugiau nei pernai. Didžiąją dalį pajamų – 2,55 milijardo eurų sudarė darbdavių ir darbuotojų socialinio draudimo įmokos.

REKLAMA

Dėl nuo metų pradžios įvestų socialinio draudimo įmokų „grindų“ darbdaviai sumokėjo apie 12 mln. eurų priemokų. Tačiau realus šio sprendimo efektas didesnis – rekordiškai sumažėjo gyventojų, gaunančių mažesnę nei minimalią algą, o labiausiai atlyginimai didėjo mažiausiai uždirbantiems ir atitinkamai darbdaviai sumokėjo daugiau įmokų.

Privalomojo sveikatos draudimo (PSD) įmokos į „Sodros“ biudžetą neįtraukiamos.

Perima naujas funkcijas

„Nuo šių metų pradžios pensininkams pirmą kartą apskaičiavome ir pradėjome mokėti pagal naują tvarką indeksuotas pensijas, taip pat iki rugsėjo pabaigos baigsime perskaičiuoti ir į taškus paversti visas senatvės pensijas bei išmokėti nepriemokas.

REKLAMA

Taip pat visų dirbančiųjų sukauptas teises į pensiją pavertėme į taškus ir visuomenei pristatėme prognozuojamos pensijos skaičiuoklę.

Na o šiemet dar laukiantys iššūkiai – pasirengti pensijų kaupimo reformai bei turime tikslą kiek įmanoma supaprastinti darbuotojų įmokų administravimą. Šiuo metu dėl to konsultuojamės su buhalteriais ir apskaitos specialistais“, – sako M. Sinkevičius.

„Sodra“ nuo metų pradžios taip pat perėmė Vaikų išlaikymo fondo funkcijas ir pradėjo mokėti vaiko išlaikymo išmokas tėvams ar globėjams, kurie negauna priteistų alimentų. Taip pat išieškomos skolos iš tėvų, kurie alimentų nemokėjo.

Nuo kitų metų pradžios „Sodra“ iš savivaldybių perims šalpos pensijų neįgaliems vaikams bei nesukaupusiems minimalaus 15 metų stažo „Sodros“ pensijai gauti, skyrimą ir mokėjimą. Be to, rengiamasi ir kitąmet numatytam priemokų mokėjimui prie tų „Sodros“ pensijų, kurios nesiekia minimalių vartojimo poreikių dydžio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų