Pasirinkti tinkamą platformą savo verslo komunikacijai labai svarbu, nes tai suteikia galimybę tinkamai pristatyti prekės ženklą, jo savybes bei rasti potencialų pirkėją. Apie du iš bene populiariausių ir labiausiai jaunos auditorijos mėgiamų kanalų – „TikTok“ ir „Instagram“, šiame straipsnyje pasakoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ socialinių medijų turinio valdymo skyriaus vadovė dr. Justina Zamauskė.
Pramoginis „TikTok“
„TikTok“ – ne tik smagus laiko praleidimo būdas, bet ir puiki galimybė pasiekti milijonus žiūrovų visame pasaulyje. Ši platforma leidžia vartotojams filmuoti ir redaguoti trumpus vaizdo įrašus, kuriuose jie gali dainuoti, šokti, juokauti, mokyti ir dar daugiau. Jei norite atskleisti savo kūrybiškumą – šis kanalas tam puikiai tinka.
Sukurta Azijoje, bet greitai išpopuliarėjusi visame pasaulyje, „Tik Tok“ socialinių medijų platforma itin mėgiama Z kartos vartotojų. 2020 m. prasidėjus pandemijai šis socialinis tinklas dar labiau išaugo, nes žmonėms trūko bendravimo ir pramogų. „Tik Tok“ jau ne vienerius metus yra viena iš daugiausiai atsisiunčiamų programų, todėl tai puiki platforma prekės ženklams, norintiems pasiekti jauną auditoriją ir ne tik.
Gyvenimo būdo žurnalas – „Instagram“
Viena populiariausių vizualinės medžiagos dalijimosi platformų – „Instagram“ – nuo šiol turi ir patobulintas vaizdo įrašų dalijimosi funkcijas. Tuo ji primena „Tik Tok“, tačiau esminis skirtumas išlieka – čia viskas estetiška ir patobulinta redagavimo programomis.
Labiau gyvenimo būdo žurnalą primenantis socialinis tinklas „Instagram“ pasižymi auditorijos įvairove, tačiau didžiausią jos dalį sudaro 25–34 metų vyrai bei moterys. Šioje platformoje sau aktualaus turinio gali rasti skirtingo amžiaus ir pomėgių auditorijos, nes „Instagram“ pasižymi jo gausa.
Skirtumai
Be akivaizdžių dviejų platformų skirtumų, tokių kaip orientacija į pramoginį ar gyvenimo būdo žurnalo tipo turinį, „Tik Tok“ ir „Instagram“ socialinės medijos išsiskiria: auditorijomis, vartotojo elgsena, influencerių integracijų galimybėmis ir kt.
Kurį rinktis?
Prekiniai ženklai, siekiantys aukštesnių skaitmeninės rinkodaros tikslų, dažnu atveju renkasi naudoti abi platformas. Abiejų socialinių medijų kanalų integracija į verslo komunikaciją leidžia pasiekti platesnę potencialių pirkėjų auditoriją bei parodyti prekės ženklo universalumą, skirtingas prekės ar paslaugos savybes.
Jeigu dėl tam tikrų aplinkybių reikia rinktis vieną iš šių dviejų socialinių medijų platformų, reikia atsižvelgti į minėtus platformų skirtumus ir įsivertinti, kas šiandien verslui aktualiausia. Grįžkite prie komunikacijos tikslų ir savo tikslinės auditorijos išgryninimo. Svarbu žinoti, kur jūsų auditorija renkasi dažniausiai, ir kokio tipo turinį jiems šioje platformoje galėsite pateikti.
Jeigu renkantis kyla iššūkių konsultacijoms galite kreiptis į skaitmeninės rinkodaros ir komunikacijos specialistus.
Dr. Justina Zamauskė yra skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ socialinių medijų skyriaus vadovė.