Šis socialinis tinklas užvaldė ne tik pramogų mėgėjus, bet ir verslo atstovus. Įmonės šį socialinį tinklą naudoja vartotojų pritraukimui ir sudominimui, tačiau kodėl gi vienoms iš jų sekasi, o kitos veikiau pakenkia nei padeda savo įvaizdžiui?
Nuo pramogų iki verslo strategijų
Socialinių tinklų ekspertas Arijus Žakas teigia, kad šis socialinis tinklas dar tik auga ir neabejotinai ateityje pateiks naujovių bei staigmenų. Dar šiais metais EBIT Vadovų konferencijoje Arijus Žakas teigė, kad per vieną dieną vartotojas „Facebook“ paskyroje praleidžia apie 25 minutes. Šiandien pašnekovas tvirtina, kad socialinio tinklo populiarumas ir naudojimas auga ir kasdien žmogus minėtame puslapyje praleidžia jau 40 minučių.
„Šiuo metu Lietuvoje yra apie 1.3 milijono „Facebook“ vartotojų. Tai skirtingo amžiaus žmonės. Marketingo specialistams, verslo atstovams aktualiausia auditorija yra 25 - 44 metų žmonės, o jų yra apie 550 tūkstančių“, – sako A. Žakas.
Jis pabrėžia, kad aktyvesnės visgi moterys, tačiau abi lytys naudoja „Facebook“ pramogai, kurioje randa ir reklamos skelbimų, kurie, pasak A. Žako, ypač aktualu verslui. „Visi verslai, kurie turi labai aiškiai išreikštą tikslą ir žino, kokių rezultatų nori pasiekti – jie visi sėkmingi „Facebooke“. Socialiniai tinklai suteikia galimybę matuoti žmonių veiksmus, todėl nereikia spėlioti, ar pasirinkti sprendimai atnešė naudos, ar ne. Visa informacija yra faktinė. Nesiseka tiems, kurie nesupranta, ką daro socialiniuose tinkluose ir bandydami daryti nesąmones, nepasiekia trokštamo rezultato“, – pabrėžė A. Žakas.
Pašnekovo teigimu, verslui nėra jokios prasmės publikuoti beprasmį turinį. Socialinis tinklas tai toks pats žiniasklaidos kanalas kaip portalas ar žurnalas, todėl svarbu, kad pateikta informacija sudomintų žmones ir kurtų asociacijas su prekės ženklu. Prekės ženklai, vykdantys veiklą „Facebook“, turi galimybę gauti duomenis, kaip vartotojai reaguoja į informaciją, ar jie sureagavo į reklaminį turinį, ar peržiūrėjo vaizdo įrašus, kokia auditorija juos peržiūrėjo. Pavyzdžiui, yra prekės ženklų, kurie orientuojasi į vyresnius žmones, o jų turinys iš tiesų yra įdomesnis jaunesniems žmonėms. Socialiniai tinklai gali duoti daugybę įžvalgų ir informacijos, kaip pateikti informaciją vartotojams.
Dar nepasiekė savo piko
„Facebook“ lyg didžiulis monstras“, – taip A. Žakas teigė EBIT Vadovų konferencijoje. Pašnekovas teigia, kad šis socialinis tinklas buvo ir yra perspektyvus, o dažniausias klausimas - „Kada išnyks „Facebook“, gali būti pamirštas ne vieneriems metams, mat paskutiniai socialinio tinklo atradimai ir pasiūlymai – ne stebėjimo, o vartotojų analizės įrankiai padeda ne spėlioti, o priimti kompleksinius sprendimus. Apie auditoriją galima gauti daug informacijos – ką mėgsta, ko nemėgsta, kokie svarbiausi dalykai, kurie jiems rūpi ir sutelkti dėmesį būtent ten.
Ką gali socialiniai tinklai? Pasak Arijaus Žako, jie įgalina perduoti informaciją „iš lūpų į lūpas“, tai aktyviausias marketingo būdas ir veikia ypač aktyviai, nes per labai trumpą laiką viena naujiena gali būti perduota tūkstančiams žmonių.
Paklausus apie ruošiamas naujoves, A. Žakas sako, kad šis socialinis tinklas kiekvieną savaitę pristato vis kažkokią naujovę, tad tikslių prognozių pateikti neįmanoma. „Galima pasakyti, kad paskutinėje „Facebook“ konferencijoje, kuri įvyko Amerikoje Markas Zuckerbergas pristatinėdamas planus išskaidė juos į dvi dalis. Viena dalis – ilgalaikiai tikslai, ką reikėtų pasiekti ir trumpalaikiai tikslai – o trumpieji apima penkerių metų laikotarpį“, – sako A. Žakas.
„Facebook“ dar nepasiekė savo piko, jis dar auga, plečiasi. Kas dieną vienas vartotojas šiuo socialiniu tinklu naudojasi vidutiniškai keturiasdešimt minučių, tai per mėnesį sudaro virš trisdešimt valandų, o tai reiškia, kad jei lygintume su praėjusiais metais, „Facebook“ praleidžiamas laikas paaugo du kartus, ir vis dar auga.