• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Socialinė reklama „Tyla žudo“ – per drąsi?

 Laidoje „Naujoji karta“ dalyvavusios komunikacijos specialistės Astos Ivanauskienės teigimu, kampanijos sukurti reklaminiai klipai, kviečiantys „Sumažinti tylą“, informuoja ne tik apie esamą problemą, bet gali neigiamai paveikti socialiai jautrias visuomenės grupes:

 Laidoje „Naujoji karta“ dalyvavusios komunikacijos specialistės Astos Ivanauskienės teigimu, kampanijos sukurti reklaminiai klipai, kviečiantys „Sumažinti tylą“, informuoja ne tik apie esamą problemą, bet gali neigiamai paveikti socialiai jautrias visuomenės grupes:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Žiūrimiausiu laiku televizijos eteryje transliuojama reklama, kuri skelbia baisią statistiką apie savižudybių skaičių. Žmogui, kuris nėra su tuo susidūręs, gyvena įprastą gyvenimą (red. past. Socialinė reklama), sufleruojama, jog jis turėtų apie tai pagalvoti.“

REKLAMA

Astos Ivanauskienės manymu, „savižudybių tema nėra iki galo išdiskutuota, nežinomas jos poveikis aplinkiniams, todėl reikėtų kalbėti atsargiau“.

Paramos fondo „Jaunimo linija“ valdybos narė Justa Grudzinskaitė reklamos drastiškumą laiko privalumu.

„Mes žinome, kiek ši problema yra jautri mums visiems – savižudybių kiekis yra labai didelis, tai paliečia daug aplinkinių žmonių...Yra keletas būdų kalbėti apie tai: galima kalbėti drąsiau, galima švelniau. Mes pasirinkome drąsesnį kelią, mes norėjome akcentuoti tai (red.past. savižudybių mastą) ir tai padarėme“, – sakė J. Gruzdinskaitė. Ji „drąsą“ įvardija kaip tinkamą būdą atkreipti visuomenės dėmesį.

REKLAMA
REKLAMA

Komunikacijos specialistės A. Ivanauskienės nuomone, esant jautrioms visuomenei temoms reklamų kūrėjai turi ypač atsakingai apgalvoti pateikiamą turinį – „tas drąsumas turi būti labai pasvertas. Ypač kai kalbame apie tokius atvejus kaip savižudybė.“

A. Ivanauskienė siūlo kuriant socialinę reklamą pagalvoti apie ilgalaikę perspektyvą bei bandyti probleminę situaciją pateikti pozityviau. „Niekas mūsų nemoko tiesiog normaliai reaguoti į kitokį žmogų. Tiesiog padėti tam, kuris yra nuskriaustas. Keisti įpročius per teigiamą prizmę, o ne per baimes, grėsmes“, – kalbėjo ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Socialinės reklamos poveikį galime įžvelgti tik ilgalaikėje perspektyvoje. Vis dėlto, abi pašnekovės sutinka, kad, nepaisant visko, socialinės reklamos pirmiausia turi būti etiškos ir socialiai atsakingos. Turinys ir pateikimo forma yra paliekami vertinti visuomenei.

Paramos fondo „Jaunimo linijos“ socialine kampanija „Tyla žudo“ yra siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į savižudybių problemiką, paskatinti savanoriauti, aukoti bei susipažinti su galimais būdais padėti sau ar savo artimui.

Tyla žudo. Sumažink tylą! from Jaunimo linija on Vimeo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų