„Žiūrimiausiu laiku televizijos eteryje transliuojama reklama, kuri skelbia baisią statistiką apie savižudybių skaičių. Žmogui, kuris nėra su tuo susidūręs, gyvena įprastą gyvenimą (red. past. Socialinė reklama), sufleruojama, jog jis turėtų apie tai pagalvoti.“
Astos Ivanauskienės manymu, „savižudybių tema nėra iki galo išdiskutuota, nežinomas jos poveikis aplinkiniams, todėl reikėtų kalbėti atsargiau“.
Paramos fondo „Jaunimo linija“ valdybos narė Justa Grudzinskaitė reklamos drastiškumą laiko privalumu.
„Mes žinome, kiek ši problema yra jautri mums visiems – savižudybių kiekis yra labai didelis, tai paliečia daug aplinkinių žmonių...Yra keletas būdų kalbėti apie tai: galima kalbėti drąsiau, galima švelniau. Mes pasirinkome drąsesnį kelią, mes norėjome akcentuoti tai (red.past. savižudybių mastą) ir tai padarėme“, – sakė J. Gruzdinskaitė. Ji „drąsą“ įvardija kaip tinkamą būdą atkreipti visuomenės dėmesį.
Komunikacijos specialistės A. Ivanauskienės nuomone, esant jautrioms visuomenei temoms reklamų kūrėjai turi ypač atsakingai apgalvoti pateikiamą turinį – „tas drąsumas turi būti labai pasvertas. Ypač kai kalbame apie tokius atvejus kaip savižudybė.“
A. Ivanauskienė siūlo kuriant socialinę reklamą pagalvoti apie ilgalaikę perspektyvą bei bandyti probleminę situaciją pateikti pozityviau. „Niekas mūsų nemoko tiesiog normaliai reaguoti į kitokį žmogų. Tiesiog padėti tam, kuris yra nuskriaustas. Keisti įpročius per teigiamą prizmę, o ne per baimes, grėsmes“, – kalbėjo ji.
Socialinės reklamos poveikį galime įžvelgti tik ilgalaikėje perspektyvoje. Vis dėlto, abi pašnekovės sutinka, kad, nepaisant visko, socialinės reklamos pirmiausia turi būti etiškos ir socialiai atsakingos. Turinys ir pateikimo forma yra paliekami vertinti visuomenei.
Paramos fondo „Jaunimo linijos“ socialine kampanija „Tyla žudo“ yra siekiama atkreipti visuomenės dėmesį į savižudybių problemiką, paskatinti savanoriauti, aukoti bei susipažinti su galimais būdais padėti sau ar savo artimui.
Tyla žudo. Sumažink tylą! from Jaunimo linija on Vimeo.