Vienintelė Baltijos šalyse šaldytuvų gamybos įmonė „Snaigė“, pernai patyrusi 9,7 mln. litų nuostolių, planuoja mažinti sąnaudas, atsisakyti nepelningų eksporto rinkų bei neatmeta galimybės pradėti gaminti kitą buitinę techniką.
„Mūsų įmonės gaunamų užsakymų geografija pakankamai plati, kartais net pernelyg plati. Todėl pardavimą ketiname koncentruoti pelningiausiose rinkose“, - dienraščiui „Vilniaus diena“ sakė „Snaigės“ generalinis direktorius Gediminas Čeika.
„Snaigės“ naujojo dizaino šaldytuvai sulaukė itin didelio populiarumo Rusijoje ir Ukrainoje. Artimiausiu metu Alytaus įmonė ketina pradėti gaminti šaldytuvus su „No frost“ ir nulinės temperatūros zonos funkcijomis. Jų pageidauja tiek Rytų, tiek Vakarų Europos pirkėjai.
Pasak G.Čeikos, įmonė neatsisako strateginio investuotojo, kuris anot finansų specialistų, galėtų padėti įveikti finansinius sunkumus, paieškų, tačiau detaliau to nekomentavo.
„Viena pagrindinių mano užduočių, kuri buvo aptarta ir su valdybos nariais, pakelti akcinio kapitalo vertę, kad įmonės vertinimas investuotojų akyse būtų geresnis, nei yra šiandien. Tam reikia sukurti efektyvų verslo modelį, padidinti įmonės pelningumą. Kai įmonė veikia efektyviai, akcininkai gali rinktis, ar ją valdyti toliau, ar parduoti“, - sakė G.Čeika.
Jis neslėpė pasvarstantis apie galimybę „Snaigei“, be šaldytuvų, gaminti ir kitą buitinę techniką. Tai esą būtų galima daryti ne tik Lietuvoje ar Kaliningrade, bet ir kitose šalyse.
„Reikia gerai įvertinti, ar tai duos naudos įmonės veiklos rezultatams. Be to, „Snaigės“ vardas pirkėjams pirmiausia asocijuojasi su šaldytuvais, o ne, tarkime, su viryklėmis. Tokie niuansai priverčia gerai viską apsvarstyti ir atsargiai vertinti kiekvieną žingsnį“, - teigė G.Čeika.
„Snaigė“ yra įvertinusi galimas rinkas ir apskaičiavusi investicijas, jei būtų imamasi naujos veiklos.