Kaip antradienį pranešė Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM), penkiolikmečių moksleivių rezultatai yra aukštesni už 47 tyrime dalyvavusių šalių bei žemesni – už 12 šalių. Pasak jos, moksleiviams geriausiai sekėsi atlikti rašytinės ir vaizdinės raiškos reikalaujančias užduotis, taip pat – kurti originalias idėjas.
Aukščiausius rezultatus pasiekė kas ketvirtas Lietuvos mokinys
Remiantis tyrimo duomenimis, Lietuvoje aukščiausius kūrybinio mąstymo gebėjimus pademonstravo 26 proc. penkiolikmečių, pasiekusių 5 arba 6 lygmenį (EBPO vidurkis – 27 proc.).
80 proc. šalies moksleivių kūrybinio mąstymo srityje pasiekė ne žemesnį kaip 3 pasiekimų lygmenį –rezultatas reikšmingai nesiskiria nuo EBPO vidurkio (78 proc.).
Skelbiama, kad iš tyrime dalyvavusių 64 šalių 21 šalyje daugiau nei 1 iš 2 mokinių nepasiekė trečio pasiekimų lygmens.
Daugumai moksleivių kūrybinė veikla yra maloni
Lietuvoje 84 proc. mokinių pritarė teiginiui, kad galima būti kūrybišku beveik bet kuriame dalyke (EBPO šalių vidurkis – 82 proc.). Šių mokinių rezultatai aukštesni.
Vidutiniškai visose EBPO šalyse šios mokinių nuostatos yra teigiamai susijusios su kūrybinio mąstymo rezultatais. Lietuvoje 78 proc. mokinių pritarė teiginiui, kad kūrybinė veikla jiems yra maloni.
Lietuvoje 69 proc. mokinių nurodė, kad jiems įdomu žinoti, kaip viskas veikia, 62 proc. mokinių nori suprasti, kodėl žmonės elgiasi taip, kaip elgiasi.
Lietuvoje 65 proc. penkiolikmečių mokinių tikisi įgyti aukštąjį išsilavinimą.
75 proc. mokinių nurodė, kad mokytojai vertina jų kūrybiškumą
Didžioji dalis moksleivių teigia, kad Lietuvos pedagogai vertina jų kūrybiškumą. Pasak 65 proc. jų, mokytojai jiems skiria pakankamai laiko kūrybiškiems užduočių sprendimams sugalvoti (EBPO šalių vidurkis – 63 proc.). Visose tyrime dalyvaujančiose šalyse mokiniai, teigiantys, kad jų mokytojai vertina mokinių kūrybiškumą (Lietuvoje tokių mokinių yra 75 proc.), dažniau pademonstravo aukštesnius kūrybinio mąstymo rezultatus.
Lietuvoje 96 proc. (EBPO – apie 90 proc.) mokinių mokosi mokyklose, kurių vadovai mano, kad kūrybišku galima būti beveik visuose dalykuose ar kad kūrybiškumą galima išugdyti.
Lietuvos mokiniai turi galimybę kartą per savaitę ar dažniau savoje mokykloje lankyti dailės (73 proc.), dramos (54 proc.), kūrybinio rašymo (33 proc.) ar kompiuterinio programavimo (58 proc.) užsiėmimus.
Tuo metu vertinant naudojimąsi skaitmeniniais ištekliais, 61 proc. moksleivių nurodė, kad mokykloje mokymosi tikslais jais naudojasi vieną valandą ar ilgiau. 57 proc. jų teigė jais besinaudojantys ir už mokyklos ribų. Nurodoma, kad EBPI vidurkiai siekia 55 ir 50 proc.