Mokslininkų teigimu, tinkamai fiksuojant žmogaus smegenų signalus galima sumažinti stabdymo kelią ir tokiu būdu išvengti susidūrimo.
Berlyno Technologijos instituto tyrėjai prie savanorių galvos odos pritvirtino elektrodus ir pasodino juos prie vairavimo modeliavimo aparato, rašoma bbc.co.uk.
18 savanorių buvo paprašyta išlaikyti 20 m atstumą nuo imituojamo prieš juos važiuojančio automobilio, kuris stabdydavo itin staigiai ir atsitiktiniais intervalais.
Analizuodami vairuotojų smegenų signalus, mokslininkai naudojosi elektroencefalografijos (EEG) metodu.
Sistema fiksuodavo ketinimą stabdyti 13 šimtųjų sekundės dalių greičiau nei vairuotojas imdavo spausti stabdžius.
Taip pat buvo apskaičiuota, kad važiuojant 100 km/h greičiu stabdymo kelias buvo sumažintas 3,66 m.
Informacinių technologijų specialistas Stefanas Haufe sakė žinantis, kad kiekvienas ketinimas yra sukuriamas smegenyse, tačiau jį nustebino tai, kad tokį ketinimą galima taip apčiuopiamai pademonstruoti.
„Laikotarpis nuo ketinimo sukūrimo iki pirmųjų kojų raumenų judesių pakankamai ilgas“, – komentavo savo tyrimą Benjaminas Blankertzas, vadovaujantis tyrėjas.
Buvo tiriami ir pirmieji savanorių kojų raumenų judesiai, tiksliau patys pirmieji ženklai, kad koja tuoj ims judėti – pagaliau atleis akceleratoriaus ir paspaus greičio pedalą.
Šių tyrimų metu surinkti duomenys leido mokslininkams išanalizuoti EEG informaciją, kad galėtų tiksliai apibrėžti, kuri smegenų dalis yra atsakinga už stabdymą. Vaizdingai tariant, kurioje smegenų vietoje slypi stabdymo „mygtukas“. Tokiu būdu bus galima tobulinti EEG sistemą šioje srityje.
Fizikos instituto atstovų teigimu, tai buvo pirmas kartas, kada EEG sistema pritaikyta stabdymo problemai tyrinėti. Anksčiau toks metodas buvo naudojamas padėti paralyžiuotiesiems valdyti kompiuterius, protezus ir invalido vežimėlius.
Dabar belieka tokius stabdymo testus atlikti tikrovėje ir patikrinti rezultatus, gautus laboratorijoje su realiais, už jos sienų gautais duomenimis.