• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Blogos naujienos vienai kompanijai gali užtikrinti geras perspektyvas kitiems šios rinkos dalyviams. Pavyzdžiui, kompanijai „Toyota“ vargstant su automobilių atšaukimu dėl techninių problemų, IT rinkos gigantas „Intel“ transporto priemonėse jau pradeda diegti vadinamąsias „juodąsias dėžes“, kurios ateityje teoriškai turėtų paspartinti naujai pastebėtų techninių trūkumų šalinimą.

REKLAMA
REKLAMA

Praėjusį mėnesį įvykusiose keliose spaudos konferencijose „Intel“ jau pademonstravo keletą automobiliams pritaikytų technologijų, įskaitant įvykių registratorių, arba taip vadinamą „juodąją dėžę“. Šios technologijos diegimą skatina ne tik rinkos dalyviai, bet ir JAV Kongresas – naujas automobilių saugumą reglamentuojančių įstatymų pataisas inspiravo pastaruoju metu „Toyota“ automobiliuose išaiškėjusi problema su klaidingai suveikiančiu akceleratoriaus pedalu. „Intel“ toks sprendimas nėra visiška naujovė – „juodąsias dėžes“ planuojama įtraukti į kompanijos jau kurį laiką vykdomą „Connected Car“ mokslinių taikomųjų tyrimų programą.

REKLAMA

Norėdama pademonstruoti, kaip veikia ši technologija, „Intel“ automobilyje „Smart Fortwo“ sumontavo 4G belaidžio ryšio sistemą, galinčia didele sparta perduoti duomenis, ir minėtąjį elektroninį įvykių registratorių. Ši sistema turėtų sugebėti registruoti esminius darbinius mašinos parametrus, taip pat tokius faktus, kaip, pvz., ar avarijos metu keleiviai buvo užsisegę saugos diržus. Prognozuojama, jog „Smart Fortwo“ ir taps pirmuoju serijiniu automobiliu, kuriame bus įdiegtas komercinis šios sistemos variantas

REKLAMA
REKLAMA

Automobiliams skirtas „juodąsias dėžes“ „Intel“ jau įtraukė į savo vykdomą taikomųjų mokslinių tyrimų programą „Connected Car“.

Pirmieji pranešimai apie ketinimus automobiliuose diegti „juodąsias dėžes“ pasirodė prieš maždaug pusę metų. „Naujuose automobiliuose vaizdo kameros bus naudojamos greičiausiai ir viduje, ir išorėje, – sako „Intel“ vyriausias technologas Džastinas Ratneris (Justin Rattner). – Tai nėra kažkas itin nauja ar neįprasta, tačiau suderinus vaizdo kamerų ir GPS pajėgumus gauname galimybę į videoduomenų srautą įterpti geografines koordinates“.  Iš esmės „Intel“ įvykių registratorius turėtų išsaugoti įrašytas paskutinės 30 sekundžių (arba daugiau) nufilmuoto vaizdo ir taip pat užregistruoti per tą laiką automobilio nuvažiuotos trajektorijos koordinates – taip būtų tiksliai žinoma, kur, kada ir kaip įvyko nelaimingas autoįvykis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ratneris nemano, kad videoįrašai galėtų būti siunčiami tiesiogiai draudimo kompanijoms. Jo nuomone, ši informacija turėtų palengvinti kelių policijos ir techninių ekspertų darbą, aiškinantis liudininkų parodymų neatitikimus.

Įvykių registratorius taip pat būtų tiesiogiai susietas su kitais kompiuteriniais automobilio valdymo moduliais, kad tyrėjai galėtų sužinoti konkrečius techninius transporto priemonės parametrus avarijos metu – ar, pavyzdžiui, buvo paspausti stabdžiai, ar buvo kokių nors mechaninių sutrikimų ir panašiai. Panaudojant sudėtingas kompiuterinio vaizdų apdorojimo sistemas, įvykių registratorius taip pat galėtų nustatyti, koks avarijos metu švietė šviesoforo signalas, ar vairuotojas atsižvelgė į svarbius kelių ženklus ir ar pasirinko tinkamas eismo juostas.  Kitos galimos funkcijos – nuotolinio automobilio užvedimo stebėjimas, nufilmuoto automobilio vagystės įrašo siuntimas tiesiai į policiją arba savininko mobilųjį telefoną ir t.t.

Tačiau kiek gi tokia „stebuklinga" „juodoji dėžė“ kainuotų? Ratneris teigia, jog naujovė automobilio kainos neturėtų padidinti tūkstančiais, nors automobiliniai įvykių registratoriai potencialiai gali tapti gerokai sudėtingesni nei lėktuvuose naudojami jų analogai, kurie, pavyzdžiui, nefilmuoja videomedžiagos.  „Dauguma reikalingos techninės įrangos jau yra integruota automobiliuose, –  sako „Intel“ atstovas, paminėdamas vairuotojo perspėjimo sistemas, pagalbinę automobilio parkavimo elektroniką ir jau pamažu populiarėjantį vaizdo kamerų diegimą prabangiuose automobiliuose. Specialisto nuomone, po kelerių metų visos šios funkcijos turėtų tapti standartinėmis, o jų kaina turėtų sumažėti. „Nustebčiau, jei net pas perperdavinėtojus tokia įranga kainuotų brangiau, nei rimtesnė signalizacija ar navigacijos sistema. O mes juk puikiai žinome, kaip per kelis metus pasikeitė navigacijos sistemų kainos“, – sako Ratneris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų