• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai ar kitokios transporto priemonės, kurių istorijoje yra žodis neįgyvendintas, dažniausiai reiškia, jog tai buvo konceptas ir nieko daugiau. Šį kartą situacija kitokia, nes jums papasakosime apie vieną ekstremaliausių modernios Rusijos pramonės eksponatų. 
Automobiliui dar prieš keliaujant į serijinę gamybą, kiekviena kompanija įsitikina, jog jį apsimoka gaminti. Atsikrato vienų minčių, sugalvoja ir įgyvendina kitas. Svarbiausia, jog automobilis sugebėtų funkcionuoti ir nekainuotų milžiniškų pinigų jį pagaminti.
Dar 2008 metais, Lichačiovo gamykla gavo specialų užsakymą iš Rusijos vyriausybės, kuri įpareigojo „ZIL" inžinierius sukurti specialią transporto priemonę kariuomenei. Jeigu jums bus lengviau, tai turėjo būti rusiška „Hummer" atmaina. Valdžia inžinieriams įvardino kelias specifikacijas ir užuominas, kurios buvo tokios : šarvuota keturių varomųjų ratų sistema, 2,5 tonų svorį galintis patempti automobilis, transporto priemonė būtų pakankamai lengva pagaminti ir eksploatuoti.
Prie šio projekto vairo stojo legendinio „ZIL 131" kūrėjas Loenas Samokhinas. Pirmąją prototipą Leonas vyriausybei pateikė 2008 metų spalį. Iš tikro valdžios atstovai buvo nustebinti, jog gamykla taip greitai pristatė jau veikianti prototipą. Tačiau pasikapsčius giliau pamatysime, jog naujasis „ZIL" buvo vakarietiškų automobilių kratinys. Jame buvo „Iveco", „Tiger" ir kitų tokio tipo transporto priemonių komponentų.
Leonas Samokhinas pristatydamas automobilį valdžios atstovus bandė įtikinti, jog naujos proporcijos ir mąstymas „out of box" yra būtinas, nes moderniame karo lauke reikia, jog automobilis būtų kompaktiškas ir turėtų nepastebimą siluetą. Leonas Samokhinas daugybė medžiagų ir technologijų pasisėmė iš aeronautikos, kuri Rusijoje yra pažengusi labiau į priekį negu automobilių industrija. Vis dėlto valdžia Leono projekto nepalaimino ir liepė surasti naują dizainerį ir inžinierių komandą. Prie balto lapo drobės stojo Andrew Chrikovas ir Sahakianas Svyatoslavas. Pasamdę naują komandą, Rusijos valdžios atstovai stengėsi nuolatos prižiūrėti projektą, jog stengtis išvengti nemalonios situacijos į kurią pakliuvo pirmą kartą su Leonu Samokhinu.
Naujai pristatytas modelis pribloškė savo originalumu ir neįtikėtinai keistomis formomis. Tačiau pasak dviejų dizainerių, automobilio formas diktavo ne emocijos, bet protas. Braižant automobilį baltame lape, nuolatos buvo galvojama apie kareivius, kurie ir naudosis šiuo automobiliu.
Kariuomenei skirtas „ZIL" galėjo lengvai sutalpinti net vienuolika žmonių iš kurių net devyni galėtų būti kareiviai. Norint įleisti arba išleisti kareivius, reikia atidaryti gigantiškas galines duris, kuriuos primena „NASA" kosminio erdvėlaivio galinę dalį. Daugelis valdžios atstovų juokaudavo, jog tai bunkeris ant ratų, nes automobilis buvo šarvuotas.

1362814190_9

1362814211_8

Pirmieji prototipai 

Automobiliai ar kitokios transporto priemonės, kurių istorijoje yra žodis neįgyvendintas, dažniausiai reiškia, jog tai buvo konceptas ir nieko daugiau. Šį kartą situacija kitokia, nes jums papasakosime apie vieną ekstremaliausių modernios Rusijos pramonės eksponatų. 
Automobiliui dar prieš keliaujant į serijinę gamybą, kiekviena kompanija įsitikina, jog jį apsimoka gaminti. Atsikrato vienų minčių, sugalvoja ir įgyvendina kitas. Svarbiausia, jog automobilis sugebėtų funkcionuoti ir nekainuotų milžiniškų pinigų jį pagaminti.
Dar 2008 metais, Lichačiovo gamykla gavo specialų užsakymą iš Rusijos vyriausybės, kuri įpareigojo „ZIL" inžinierius sukurti specialią transporto priemonę kariuomenei. Jeigu jums bus lengviau, tai turėjo būti rusiška „Hummer" atmaina. Valdžia inžinieriams įvardino kelias specifikacijas ir užuominas, kurios buvo tokios : šarvuota keturių varomųjų ratų sistema, 2,5 tonų svorį galintis patempti automobilis, transporto priemonė būtų pakankamai lengva pagaminti ir eksploatuoti.
Prie šio projekto vairo stojo legendinio „ZIL 131" kūrėjas Loenas Samokhinas. Pirmąją prototipą Leonas vyriausybei pateikė 2008 metų spalį. Iš tikro valdžios atstovai buvo nustebinti, jog gamykla taip greitai pristatė jau veikianti prototipą. Tačiau pasikapsčius giliau pamatysime, jog naujasis „ZIL" buvo vakarietiškų automobilių kratinys. Jame buvo „Iveco", „Tiger" ir kitų tokio tipo transporto priemonių komponentų.
Leonas Samokhinas pristatydamas automobilį valdžios atstovus bandė įtikinti, jog naujos proporcijos ir mąstymas „out of box" yra būtinas, nes moderniame karo lauke reikia, jog automobilis būtų kompaktiškas ir turėtų nepastebimą siluetą. Leonas Samokhinas daugybė medžiagų ir technologijų pasisėmė iš aeronautikos, kuri Rusijoje yra pažengusi labiau į priekį negu automobilių industrija. Vis dėlto valdžia Leono projekto nepalaimino ir liepė surasti naują dizainerį ir inžinierių komandą. Prie balto lapo drobės stojo Andrew Chrikovas ir Sahakianas Svyatoslavas. Pasamdę naują komandą, Rusijos valdžios atstovai stengėsi nuolatos prižiūrėti projektą, jog stengtis išvengti nemalonios situacijos į kurią pakliuvo pirmą kartą su Leonu Samokhinu.
Naujai pristatytas modelis pribloškė savo originalumu ir neįtikėtinai keistomis formomis. Tačiau pasak dviejų dizainerių, automobilio formas diktavo ne emocijos, bet protas. Braižant automobilį baltame lape, nuolatos buvo galvojama apie kareivius, kurie ir naudosis šiuo automobiliu.
Kariuomenei skirtas „ZIL" galėjo lengvai sutalpinti net vienuolika žmonių iš kurių net devyni galėtų būti kareiviai. Norint įleisti arba išleisti kareivius, reikia atidaryti gigantiškas galines duris, kuriuos primena „NASA" kosminio erdvėlaivio galinę dalį. Daugelis valdžios atstovų juokaudavo, jog tai bunkeris ant ratų, nes automobilis buvo šarvuotas.

1362814190_9

1362814211_8

Pirmieji prototipai 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


1362814267_10


Kuro bakas sumontuotas už galinės ašies



1362814273_11


Visos sistemos apsaugotos



1362814232_12



1362814213_13


Pirminė kėbulo konstrukcija



1362814256_14


„ZF" pavarų dėžė



1362814269_15


Galinė važiuoklė


Kaip ir daugelis tokio tipo automobilių, taip ir naujasis „ZIL" turėjo problemų su mase. Šarvuotas automobilis svėrė maždaug 8000 kilogramų, o tai nepatiko Rusijos valdžiai, kuri norėjo lengvesnio ir manevringesnio automobilio. Norint sumažinti automobilio svorį, „ZIL" į pagalbą pasikvietė „JSC Fort Technology" kompaniją, kuri turėjo padėti atsikratyti viršsvorio neaukojant keleivių saugumo.

1362814272_17
Galutinis rezultatas beveik nepasikeitė ir du pirmieji veikiantys prototipai buvo pristatyti 2009 metų rugsėjo 28 dieną. Į pristatymą susirinko ne tik aukščiausi Kremliaus pareigūnai, tačiau ir daugybę kariuomenės atstovų, kurie išbandė naująjį automobilį. Pasibaigus prezentacijai, automobilis sulaukė pakankamai daug teigiamų atsiliepimų. Daugelis jį gyrė dėl inovatyvumo, neblogų techninių charakteristikų ir pravažumo.

1362814195_2

Kosmonautas

REKLAMA


1362814248_3


Durys atsidarydavo beveik visomis kryptimis



1362814234_4


Viskas vienoje vietoje



1362814193_6


Ekrane buvo galima stebėti kas vyksta aplink automobilį



1362814247_18[1]



1362814205_19[1]


2009 metų spalio 27 dieną, „ZIL" ir Rusijos gynybos ministerija pasirašę sutartį, kurioje „ZIL" įsipareigoja pagaminti du šio „ZIL Z901SZ" modelio vienetus. Pirmasis modelis turėjo būti pilnai sukomplektuotas, o antrasis modelis turėjo atsikratyti kelių opcijų, jog galėtų bendrą svorį sumažinti iki 7000 kilogramų. Vis dėlto, nepradėjus net savaitei, gynybos ministerija paskelbė, jog neturi lėšų tokio tipo automobiliams ir kontraktas buvo nutrauktas.
Tačiau „ZIL" atrodo nenuleido rankų, nes 2012 metų vasarą kartu su „Fort Technology" užregistravo kelis naujus patentus, kuriuos matyti panašaus tipo specialios paskirties automobilis sugebantis sutalpinti nemažą kiekį žmonių, yra šarvuotas bei prikimštas naujausiomis technologijomis

1362814239_20[1]„ZIL 3901S1" specifikacijos : 
Pervežamų žmonių skaičius - 11
Bendras svoris - 8000 kilogramų
Bendras svoris be šarvų - 4570 kilogramų
Variklis - 4 cilindrų, dyzelinis, 4,4 litro išvystantis 150 arklio galių ir 548 NM sukimo momentą
Automatinė „ZF" pavarų dėžė
Ratų bazė  - 3800 milimetrų
Ratų provėža - 2100 milimetrų
Width - not more than 2400 mm;
Ilgis - 6000 milimetrų

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų