„Terrafugia Transition“ - pirmasis skraidantis automobilis (arba važinėjantis orlaivis) tarptautiniame Plattsburgh oro uoste 2009 metų kovo 5 dieną atliko pirmąjį bandomąjį skrydį. Skrydis įvykdytas visiškai sėkmingai.
Ką gi mes žinome apie „Transition“? Žemės paviršiuje tai yra priekiniais ratais varomas automobilis, kurui tiek ore, tiek žemėje naudojantis įprastą benziną. Vidutinės kuro sąnaudos siekia apie 8l/100km, o maksimalus greitis - apie 104km/h.
Kėbulas suprojektuotas kaip galint daugiau išlaikant automobilinį stilių. Kai transporto priemonė pasirodys prekyboje, planuojama jos kaina turėtų siekti apie 194000 dolerių. Pirmuosius modelius kompanijos „Terrafugia“ interneto svetainėje galima užsakyti jau dabar, tam būtina palikti $10000 užstatą.
„Terrafugia Transition“ pradėtas projektuoti 2006 metais, ir nuo to laiko jam greitai prigijo „skraidančio automobilio“ pavadinimas. Iš esmės tai yra dvivietis orlaivis, kuris pritaikytas pakilti ir nusileisti bet kuriame smulkesniame oro uoste ir tuo pačiu galintis važinėti automobiliniais keliais. Pilotui lėktuvą transformuoti į automobilį užtrunka mažiau kaip 30 sekundžių.
Tikėtina, kad tai taps istoriniu aviacijos įvykiu. Bandomasis skrydis atliktas praėjus šešiems mėnesiams daugybės kitų bandymų. Pakilęs į orą orlaivis yra varomas propeleriu ir gali nuskristi iki 720km atstumą maždaug 180km/h greičiu. Keliuose jis gali išvystyti autostradoms tinkamą greitį, be to, jis telpa standartiniame garaže.
„Šis pasiekimas pakeičia požiūri į asmeninį mobilumą. Kelionės dabar tampa integruota antžemine ir aviacine patirtimi. Būtent to aviacijos entuziastai siekė nuo pat 1918 metų“, teigia kompanijos „Terrafugia“ vadovas Carl'as Dietrich'as. Kompanijos įkūrėjai yra penki pilotai, Masačūsetso Technologijų Instituto (MIT) absolventai. Išvertus iš Lotynų kalbos „Terrafugia“ reiškia „pabėgimą iš Žemės“.
Pilotams suteikiant antžeminio keliavimo alternatyvą, sumažinama priklausomybė nuo oro sąlygų, sumažinamos kelionių išlaidos. Be to, padidinamas kelionių saugumas, kadangi transporto priemonėje numatytos pagrindinės keleivių saugumą užtikrinančios priemonės. Pirmojo skrydžio metu „Transition“ pilotavo JAV karinių oro pajėgų atsargos pulkininkas Phil'as Meteer'as.
„Transition“ priskiriamas lengvų sportinių orlaivių klasei ir jam pilotuoti reikalinga sportinė piloto licenzija. Koncepcijos patvirtinimui bus atlikti papildomi sudėtingesni skrydžiai ir važiavimo bandymai, o vėliau remiantis testų rezultatais bus pagamintas pirmasis sertifikuotas gamybinis prototipas.