JAV valdžia nutarė padaryti išimtį bendrovės „Terrafugia“ sukurtam skraidančiam automobiliui, kuri leidžia pradėti serijinę jo gamybą.
JAV Federalinė aviacijos administracija (FAA) padarė išimtį ir leido įteisinti bendrovės „Terrafugia“ sukurtą skraidantį automobilį „Transition“ kaip lengvąjį sportinį lėktuvą. Pagal FAA klasifikaciją tai pats mažiausias privatus lėktuvas, kurio masė negali būti didesnė, nei 594 kg.
Tačiau „Terrafugia“ inžinieriai įrodė, kad jų suprojektuotas skraidantis automobilis dėl saugumo sumetimų niekaip negali „tilpti“ į šią svorio kategoriją, nes būtina išlaikyti automobiliams keliamus saugumo reikalavimus (oro pagalvės, gniuždymo zonos ir t.t.). Atsižvelgusi į tai, FAA nusprendė padaryti išimtį „Terrafugia Transition“ ir, nepaisant 61 kg didesnio svorio, įteisinti jį kaip lengvąjį sportinį automobilį.
„Terrafugia Transition“ ore. „Scanpix" nuotr.
Šis svarbus teisinis formalumas leidžia „Terrafugia“ bendrovei pradėti serijinę skraidančio automobilio gamybą, nes jo savininkams bus žymiai lengviau įsigyti privataus piloto licenziją. Norintiems gauti leidimą pilotuoti nuosavą lengvąjį sportinį lėktuvą tereikia išlaikyti tik 20 skraidymo valandų kursą, teigiama pranešime. Tai reiškia, kad šio skraidančio automobilio kelias į rinką bus žymiai lengvebis ir platesnis.
Dvivietis „Terrafugia Transition“ automobilis su priekiniais varomaisiais ratais greitkeliais važiuoja kaip įprastas autombilis (jo sparnai būna suglausti). Jo degalų sąnaudos – apie 8 litrai 100 kilometrų, greitis – apie 104 km/h. Pasiekęs nedideliems lėktuvams kilti tinkamą vietą – oro uosto taką ar lygų privačios žemės lauką – jis išskleidžia sparnus (tam tereikia apie 30 sekundžių) ir ima riedėti pakilimo taku.
Ore „Terrafugia Transition“ gali pasiekti maksimalų 184 km/h greitį, didžiausias skrydžio nuotolis siekia 736 kilometrus, lėktuvas gali skraidinti apie 225 kg krovinį. Kad šis automobilis galėtų pakilti į orą, reikalingas 510 metrų ilgio pakilimo takas. „Terrafugia Transition“ laikyti galima įprastame garaže.
„Terrafugia“ atstovai pabrėžia, kad vienas didžiausių šio skraidančio automobilio privalumų lyginant su „normaliais“ lengvaisiais lėktuvais – didesnis saugumas. Esą jei besiruošiant skrydžio metu ima blogėti oro sąlygos, galima paprasčiausiai nerizikuoti bandant skristi toliau ar leistis, ir grįžti keliu namo.
Pranešama, kad šį skraidantį automobilį jau užsisakė 70 „Terrafugia“ klientų, iš anksto už jį palikę po 10 000 dolerių depozitą. Manoma, kad galutinė „Terrafugia Transition“ kaina bus apie 194 000 JAV dolerių.
„Terrafugia Transition“ pradėtas projektuoti 2006 metais. Šiame vaizdo siužete – pirmasis „Transition“ skrydis.