• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepaisant priespaudos ir kitų negandų, čekai niekados neslėpdavo savo ambicijų sukurti pasaulinio lygio prabangų sedaną ar sportiškiausią bolidą. Tuometinėje Čekoslovakijoje gyvenę specialistai į įvairiausius Kremliaus pagrūmojimus pirštu nekreipė dėmesio. 
Tiek „Škoda“ vadovai, tiek šioje kompanijoje dirbę inžinieriai norėjo sukurti naują lenktyninį automobilį, kuris atitiktų pasaulinio lygio reikalavimus ir galėtų konkuruoti su „Alpine A110“ ar „Porsche 911“. Nepranešę aukšto rango pareigūnams apie savo planus, 1973 metų spalį čekai pradėjo naujo bolido kūrimo darbus.

Nepaisant priespaudos ir kitų negandų, čekai niekados neslėpdavo savo ambicijų sukurti pasaulinio lygio prabangų sedaną ar sportiškiausią bolidą. Tuometinėje Čekoslovakijoje gyvenę specialistai į įvairiausius Kremliaus pagrūmojimus pirštu nekreipė dėmesio. 
Tiek „Škoda“ vadovai, tiek šioje kompanijoje dirbę inžinieriai norėjo sukurti naują lenktyninį automobilį, kuris atitiktų pasaulinio lygio reikalavimus ir galėtų konkuruoti su „Alpine A110“ ar „Porsche 911“. Nepranešę aukšto rango pareigūnams apie savo planus, 1973 metų spalį čekai pradėjo naujo bolido kūrimo darbus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

200 RS (1)


Naujo bolido donoru tapo bendro naudojimo keliams skirta „Škoda 110 R“. Pagrindinė priežastis, kodėl čekai pasirinko ne kurį nors kitą,o būtent „110 R“ buvo - galinių varančiųjų ratų pavara ir gale sumontuotas variklis. Kadangi patys geriausi to meto ralio bolidai buvo varomi galiniais ratais, nenuostabu, jog tokiu pačiu keliu nuėjo ir „Škoda“ specialistai.
„Škoda 200 RS“ nebuvo visiškai naujas automobilis. Dėl pakankamai mažo biudžeto, čekai praplatino „110 R“ ratų provėžą, sužemino stogo liniją, praplatino sparnus. Daugelis kėbulo detalių buvo pagamintos iš aliuminio bei plastiko. Šis sprendimas padėjo 1.68 metro pločio automobiliui numesti svorio, o „Škoda“ inžinieriai galėjo džiaugtis vos 805 kilogramus sveriančiu „200 RS“.

REKLAMA

200 RS (2)


Lenktynių trasoms paruoštas modelis turėjo 2.0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininį agregatą, kuris išvystė 163 arklio galias. Šis variklis leisdavo automobiliui iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 7 sekundes, o maksimalus greitis siekė maždaug 200-210 km/val.
Keturių cilindrų agregatas iš pradžių buvo suporuotas su „Tatra“ specialistų sukurta mechanine pavarų dėže, tačiau vėliau ją pakeitė „Porsche“ gamykloje surinktas komponentas. Vokietijoje pagaminta dėžė buvo lengvesne ir patikimesnė.

REKLAMA
REKLAMA

200 RS (2)


Pirmoji „Škoda 200 RS“ treniruotė įvyko 1974 metais, „Rally Škoda“ vardu pavadintose varžybose, kurios dabar vadinamos „Rally Bohemia“ vardu. Bene pagrindinis „Škoda“ tikslas buvo savo teritorijoje įveikti Vladimirą Hubaceką su „Alpine 110A“. Deja, tačiau didžiulės ambicijos buvo labai greitai sutryptos, nes „Škoda“ specialistų sukurtas bolidas „Alpine A110“ greičiu neprilygo nei tiesiojoje, nei posūkiuose.
Čekoslovakijos didžiausias automobilių gamintojas su „200 RS“ įvairiose varžybose dalyvavo tik dvejus metus, 1974 ir 1975 metais. Vėliau jo vietą užėmė „Škoda 130 RS“, kuris tapo daugelio vakarietiškų bolidų siaubu.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų