Jau po metų neturtinės žalos dydžiai Lietuvoje galės pasikeisti tūkstanteriopai.
Visą neturtinės žalos kompensaciją, kuri galės siekti iki 5 mln. €, turės išmokėti draudimo kompanijos. Tai reiškia, kad įvykio kaltininkui kompensacijų našta sumažės, tačiau niekur nedings - ją turės atlyginti visi vairuotojai, apsidraudę privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu.
Vairuotojai dar labiau sunerimę
Šiemet jau 50 proc. brangiau už draudimą priversti mokėti vairuotojai dar labiau sunerimę, kaip reikės išlaikyti savo mašinas.
„Pagal mūsų duomenis ir skaičiavimus, naujasis įstatymas neturi paveikti kainų, žalos jos nedidės. Bet bijome, kad draudikai pasinaudos proga ir pakels kainą, kas vyksta ne vienerius metus“, - sakė Vytautas Kleinauskas, LINAVA atstovas.
Dėl šiemet drastiškai pabrangusio privalomojo draudimo protestus rengę vežėjai nuogąstauja, kad dėl europinio dydžio neturtinės žalos kompensacijų draudikai nepraleis progos dar labiau pabranginti savo polisus.
Naujos prievolės nelaukia
Draudikai aiškina, esą jie naujos prievolės visiškai nelaukia, nes tai jiems pranašauja papildomas išlaidas. Kiek dar gali brangti draudimo polisai, draudikai nedrįsta prognozuoti ir aiškina, kad kainas kelia ne šiaip sau.
„Išmokos tik didėja, šiais metais padidėjo 25 proc., žmonėms daugiau išmokėta. Drausmingumas blogėja, rekordas šiemet 100 tūkst. eismo įvykių“, - komentavo Andrius ROMANOVSKIS, Draudimo bendrovių asociacijos vadovas.
Vairuotojų interesus ginanti draudėjų asociacija šiuo metu Seime svarstomiems pakeitimams pritaria, tačiau reikalauja, kad dėl to civilinės atsakomybės draudimas nebrangtų. Draudikų biuro vadovas neslepia, kad jei kompanijos patirs naujų išlaidų, jas turės kompensuoti visi vairuotojai.
Vairuotojai išsakė reikalavimą
Jau šiemet patyrę drastišką draudimo kainų augimą, vairuotojai reikalauja valdžią griežčiau kontroliuoti draudikus. Tačiau brangią europinę žalos atlyginimo tvarką laiminantys parlamentarai sako reguliuoti draudimo kainų neturintys teisės.
Naujoji neturtinės žalos kompensavimo tvarka turi įsigalioti po metų, o Seimui dėl jos palaiminimo beliko paskutinis balsavimas. Kad Lietuvoje vairuotojų padaryta žala būtų atlyginama taip pat kaip ir kitose ES šalyse, reikalauja Europos parlamentas ir Teisingumo teismas.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: