Kinijos siuntų pristatymo bendrovė „SF Express“ žengia pirmuosius žingsnius bandydama siuntų pristatymui atokiose vietovėse pasitelkti bepiločius lėktuvus, rašo „Business Insider“ cituodamas „South China Morning Post“.
Šiuo metu „SF Express“ atlieka bandymus su skraidyklėmis, kurios yra aprūpintos aštuoniais propeleriais, gali pakilti į 100 metrų aukštį ir turi specialias ertmes krovinių gabenimui.
Pati idėja nėra itin nauja. Viena picerija jau bandė tokiu būdu pristatinėti picas. Deja, JAV tokią galimybę riboja Federalinė Aviacijos Administracija, kuri draudžia šalies oro erdvėje vykdyti komercinius bepiločių lėktuvų skrydžius.
Dėl šios priežasties siuntų bendrovės „FedEx“ ir UPS kol kas gali nesibaiminti dėl netradicinės konkurencijos.
Vis dėlo jeigu tokie Azijos siuntų milžinai kaip „SF Express“ ištobulins sintų gabenimo bepiločiais lėktuvais technologijas, tuomet Kinija šioje srityje įgis neabejotiną pranašumą.
Kol kas „SF Express“ planuoja vykdyti siuntų skrydžius į nuošalias vietoves, tačiau ilgainiui bepilotės skraidyklės galėtų būti pritaikytos kur kas platesniu mastu.
Šiuo metu didžiausias skraidyklių privalumas – gebėjimas pasiekti vietoves iki kurių nėra nutiesti keliai ir galimybė skristi tiesia linija neatsižvelgiant į antžeminės transporto infrastruktūros raizgalynę.
Be to, šios skraidyklės gali sumažinti išlaidas kurui. Šiuo metu į atokias teritorjas dėl vieno siuntinio tenka siųsti visą automobilį. Bepiločių skraidyklių dėka pakaks pakrauti elektros bateriją. Įvykdžius misiją beliks perprogramuoti koordinates ir bepilotis lėktuvas galės gabenti krovinį į naują vietovę.
Galbūt netolimoje ateityje didmiesčių dangų užtemdys ne smogas, o bepiločių skraidyklių spiečiai.