Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Seimui pristatytas projektas kuriuo siekiama reglamentuoti ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo nario Mykolo Majausko, tyrimai ir savivaldybių apklausos rodo, kad tokių automobilių kiemuose būna net iki 20 proc. Per metus Vilniuje gaunama 2000 skundų, Kaune – 600 skundų dėl nenaudojamų automobilių kiemuose.
„Šis įstatymo projektas pasako du dalykus: kad bendrojo naudojimo teritorijoje negali, taip kaip negali šaldytuvo pasistatyti ir kieme laikyti, negali laikyti ir automobilio be ratų. Antra, jeigu tu vis tik taip darai, tai yra labai aiškios ir griežtos sankcijos“, – sakė M. Majauskas.
Šiuo metu galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtinta, kad asmenį galima traukti atsakomybėn už nusižengimą tik po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo. Teikiamu projektu siūloma atsisakyti rašytinio perspėjimo, keičiant jį į administracinę nuobaudą – įspėjimą. Taip būtų siūloma nustatyti terminą neeksploatuojamos transporto priemonės pašalinimui.
Siūloma, kad gavus įspėjimą ir nesiimant priemonių pasirūpinti transporto priemone, pažeidėjui būtų skiriama 70–140 eurų bauda (kaip ir pagal dabar galiojančią tvarką), tačiau kartu su pirma pinigine bauda siūloma numatyti transporto priemonės konfiskavimo galimybę (dabar tokia galimybė numatoma kartu su antra pinigine – 140–300 eurų – bauda), taip sudarant sąlygas kritinės būklės transporto priemones iš bendro naudojimo vietų pašalinti greičiau.
Projekte siūloma numatyti ir privalomą transporto priemonės konfiskavimą. Transporto priemonė būtų privalomai konfiskuojama tuo atveju, jei administracinis nusižengimas padaromas trečią kartą (pirmą kartą skyrus administracinę nuobaudą – įspėjimą, antrą kartą – 70–140 eurų baudą). Tokios priemonės įvedimas padėtų kovoti su piktybiniais įstatymų pažeidėjais.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma įtvirtinti, kad transporto priemonės savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti, kad neeksploatuojama (visiškai ar iš dalies sudegusi, visiškai ar iš dalies išardyta ar turinti kitų akivaizdžių defektų, rodančių, kad transporto priemonė yra neeksploatuotina) ar negalima eksploatuoti (neregistruota ar neatlikta privalomoji techninė apžiūra) transporto priemonė nebūtų laikoma bendrojo naudojimo vietose (keliuose, transporto priemonių stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose vietose).
Siūloma, kad pakeitimai įsigaliotų 2021 m. sausio 1 d.
Projektui po pateikimo pritarė 62, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 8 Seimo nariai. Pagrindiniu šių klausimų svarstyme paskirtas Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Projektus Seimo posėdyje siūloma svarstyti rudens sesijoje.
Seimui pristatytas projektas kuriuo siekiama reglamentuoti ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo nario Mykolo Majausko, tyrimai ir savivaldybių apklausos rodo, kad tokių automobilių kiemuose būna net iki 20 proc. Per metus Vilniuje gaunama 2000 skundų, Kaune – 600 skundų dėl nenaudojamų automobilių kiemuose.
„Šis įstatymo projektas pasako du dalykus: kad bendrojo naudojimo teritorijoje negali, taip kaip negali šaldytuvo pasistatyti ir kieme laikyti, negali laikyti ir automobilio be ratų. Antra, jeigu tu vis tik taip darai, tai yra labai aiškios ir griežtos sankcijos“, – sakė M. Majauskas.
Šiuo metu galiojančiame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtinta, kad asmenį galima traukti atsakomybėn už nusižengimą tik po savivaldybės, policijos ar kitos suinteresuotos institucijos pareigūno rašytinio perspėjimo. Teikiamu projektu siūloma atsisakyti rašytinio perspėjimo, keičiant jį į administracinę nuobaudą – įspėjimą. Taip būtų siūloma nustatyti terminą neeksploatuojamos transporto priemonės pašalinimui.
Siūloma, kad gavus įspėjimą ir nesiimant priemonių pasirūpinti transporto priemone, pažeidėjui būtų skiriama 70–140 eurų bauda (kaip ir pagal dabar galiojančią tvarką), tačiau kartu su pirma pinigine bauda siūloma numatyti transporto priemonės konfiskavimo galimybę (dabar tokia galimybė numatoma kartu su antra pinigine – 140–300 eurų – bauda), taip sudarant sąlygas kritinės būklės transporto priemones iš bendro naudojimo vietų pašalinti greičiau.
Projekte siūloma numatyti ir privalomą transporto priemonės konfiskavimą. Transporto priemonė būtų privalomai konfiskuojama tuo atveju, jei administracinis nusižengimas padaromas trečią kartą (pirmą kartą skyrus administracinę nuobaudą – įspėjimą, antrą kartą – 70–140 eurų baudą). Tokios priemonės įvedimas padėtų kovoti su piktybiniais įstatymų pažeidėjais.
Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme siūloma įtvirtinti, kad transporto priemonės savininkas (valdytojas) privalo užtikrinti, kad neeksploatuojama (visiškai ar iš dalies sudegusi, visiškai ar iš dalies išardyta ar turinti kitų akivaizdžių defektų, rodančių, kad transporto priemonė yra neeksploatuotina) ar negalima eksploatuoti (neregistruota ar neatlikta privalomoji techninė apžiūra) transporto priemonė nebūtų laikoma bendrojo naudojimo vietose (keliuose, transporto priemonių stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose vietose).
Siūloma, kad pakeitimai įsigaliotų 2021 m. sausio 1 d.
Projektui po pateikimo pritarė 62, nė vienas nebalsavo prieš, susilaikė 8 Seimo nariai. Pagrindiniu šių klausimų svarstyme paskirtas Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Projektus Seimo posėdyje siūloma svarstyti rudens sesijoje.