Seimo narys Gediminas Navaitis surinko reikiamą parašų skaičių, palaikančių jo siūlymą tabako gaminius pakuoti į vienodas baltas pakuotes.
„Baltojo pakelio“ esmė – Lietuvoje parduodami tabako gaminiai turi būti supakuoti standartinėse baltose pakuotėse, ant kurių visa informacija pateikiama standartiniu vienodo dydžio šriftu, išskyrus informaciją apie rūkymo žalą.
„Seimas privalo svarstyti šią įstatyminę iniciatyvą, privalo apsispręsti, ką palaikyti: tabako kompanijas, ar sveiką gyvenimo būdą. Kadangi šiuo metu tabako gaminius galima reklamuoti tik pardavimo vietose, tabako gaminiais prekiaujančios kompanijos kuria vis patrauklesnes pakuotes“, – teigia parlamentaras.
Anot jo, jei pakuotės būtų standartinės, be subtilaus, akį patraukiančio dizaino, jei atsirastų vienodas baltas pakelis su unifikuoto šrifto užrašais, tiesioginio marketingo priemonė, pirmiausiai nukreipta į vaikus ir paauglius, netektų savo įtaigumo, išnyktų telefonų ar kvepalų pakuočių dizainą imituojantys pakeliai, nebeliktų galimybės reklama įtaigoti paaugles, kurioms patrauklūs suapvalintais kraštais pakeliai, išmarginti rožinėmis gėlytėmis. Tuomet cigaretės būtų gaminamos tik tiems, kurie rūko.
„Baltasis pakelis“ panaikintų tabako netiesioginę reklamą. Abejojantiems dėl tabako reklamos suvaržymų tikslingumo priminčiau, kad Lietuvoje nuo rūkymo sukeltų ligų kasmet miršta daugiau nei 7000 gyventojų. Ar kas nors, žinantis šiuos skaičius, drįs teigti, kad ir toliau turim skatinti tabako reklamą“, – sako G. Navaitis.