Parlamentaras pranešė su grupe parlamentarų parengęs tokias Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas.
Jomis siūloma nustatyti, kad kelio ruožas, kuriame įrengti vidutinio greičio matuokliai, negali būti ilgesnis nei 10 kilometrų, taip pat nustatomas maksimalus greičio matuoklių skaičius viename kelyje: vidutinio greičio matavimo ruožų gali būti ne daugiau kaip trys, bendras matavimo vietų skaičius gali būti ne didesnis kaip penki.
Pasak M. Skritulsko, dabartinė tvarka, kai greičio matuoklius pagal savo patvirtintą metodiką įrengia Lietuvos automobilių kelių direkcija, „yra ydinga, prieštarauja pagrindiniams kontrolės principams“.
„Ta pati institucija negali objektyviai įvertinti įrengimo būtinumo, kadangi pagal įstatymu nustatytą metodiką dalis nuo surinktų baudų tenka šios įstaigos vykdomų priemonių finansavimui. Todėl įstatymo projektu siūloma įtvirtinti, kad greičio matuoklių įrengimo tvarką priimtų Vyriausybė“, – sakoma parlamentaro paskelbtame pranešime.
Taip pat siūloma automagistralėse įpareigoti pirmiausia investuoti į kelio dangos saugumą ir eismo saugumo priemones, pvz., tvoras, apsaugančias nuo laukinių gyvūnų, ir tik tuo atveju, jei įgyvendinus šias priemones nesumažėja eismo įvykių skaičius, būtų galima įrengti vidutinio greičio matuoklius.
M. Skritulsko teigimu, šios nuostatos paskatins Lietuvos automobilių kelių direkciją „investuoti į realias saugumo priemones ir nesitenkinti prevencinėmis“.
Parlamentaras taip pat tvirtina, kad priimant sprendimus dėl vidutinio greičio matuoklių įrengimo privaloma vertinti ne tik eismo saugumo rizikas, bet ir „rizikas, keliančias pavojus asmenų privatumui“.